Longines only (Deel 2)

Update over mijn Longines Spirit Zulu Time GMT.
Vandaag mijn Longines opgehaald bij de AD, zie mijn eerdere post op 75. Zoals ik daar aangaf vond ik het belachelijk dat de datumoverslag een marge zou hebben van 1,5 uur volgens Longines en mijn AD. Dus @Ypuh, ook 20 min marge is onzin. Ik vond het dus waard om hem terug te sturen, kreeg hem weer keurig mint terug en hij is niet omgeruild voor een ander. Kreeg ook het kaartje erbij van de horlogemaker die hem in orde heeft gemaakt.
De Longines loopt keurig volgens cosc en de datum overslag nu ook keurig op 00.00 uur. Dus het kan wel degelijk wel, @PeterLC was het ook helemaal met mij eens dat het zo hoort. Toch kon mijn AD het niet nalaten dat ik deze datum overslag niet kon vergelijken met de conquest maar dat ik wel een punt had dat een marge van 1,5 uur wel heel erg veel is, dus ook mijn AD heeft een mail gestuurd naar Longines. Zeiden wel dat er een marge moet kunnen van 20 min. na 00.00 uur. Maar goed, ben toch blij dat ik hier een punt van gemaakt heb en dat hij nu doet wat hij moet doen.
Even een eerdere foto van deze Longines:

22 likes

10 likes

19 likes

20 likes

12 likes

De prijzen van Longines beginnen toch ook bokkensprongen te nemen. Bijna verdubbeld op 10j. Springt de kwaliteit mee?

1 like

19 likes


19 likes

13 likes

Ik heb m’n legend diver nu al een jaar of 10 en ik vermoed dat ie wel eens toe is aan een service beurt. Wat is het advies van de kenners hier, opsturen naar Longines via een AD of wellicht een goede horlogemaker in de buurt van Utrecht die dit kan? Dank!

1 like

Als ik het goed heb, heb je de l3.674. Daar ligt caliber l633.5 in wat eigenlijk gewoon een eta 2824 is. Die is door een horlogemaker te servicen, zelfs door een goede amateur. Adressen in de buurt van Utrecht zou je hier kunnen vinden.Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:

3 likes

Ps, ik ben geen kenner maar een enthousiasteling met een paar longines’ horloges.:slightly_smiling_face:

1 like

23 likes

17 likes

13 likes

11 likes

18 likes

30 likes

Nog eentje dan.

24 likes

Mooi, benieuwd naar de buur ook.

1 like