Was er ook een foto van de achterdeksel?
Wat draagt de 39mm LLD toch heerlijk op mijn kale kippenarmpjes! Dit formaat is denk ik toch echt wel de sweetspot voor mijn pols.
Goed inzoomen en misschien ontdek je nog wel een paar donshaartjes op mijn arm
Een foto van de achterkant stond er niet bij, maar ik ga even vragen of er een foto is van de achterkant. ik heb wel gevraagd naar de breedte van de kast en die is 33 mm.
Ik ga nu bieden, er is nog niet op geboden, nog tien minuten
En?
Het zou mooi zijn als in de binnenkant van het deksel hetzelfde nummer zou staan als die op de lug.
Edit, zie dat die op de buitenkant staat. Erg benieuwd nu.
Het is gelukt, verder geen bieders dus voor het startbedrag van 214 € komt het na een grondige opknapbeurt naast mijn andere Longines te liggen. Ik heb de gok genomen, volgens mijn gevoel is er niet veel aan de hand, het loopt goed waar hij over praat dat de kast gerepareerd moet worden, op het eerste gezicht zie ik geen onoverkomelijke problemen.
Ik denk dat het een laag bedrag is wat het nu heeft opgeleverd, het toont ook helemaal niet mooi, maar je moet door veel dingen heen kijken.
Het streven is dat het er zo uit komt te zien, als dat horloge waar ik een link van heb geplaatst.
Dat hele kleine deukje moet ik nog kijken of daar iets aan gedaan kan worden, maar het is 85 jaar oud dan ziet de ene kast er wat beter uit dan de andere.
De plaat is erg mooi als daar een glaasje overheen komt en de kast is gerepareerd dan is het een schitterende vintage van 1940 Longines.
Volgens mij lijkt het veel op dit horloge
De wijzers zijn wel anders maar ik dacht dat er meerdere tuxedo dials zijn van Longines. Dacht ook nog een 32mm variant. Ik ga eens in literatuur zoeken.
En deze heeft dan weer geen drilled lug holes…Vintage blijft een doolhof.
Leuk toch, haha
Wat vind jij van de prijs?
Prima, voor jou want jij kunt er iets van maken. Zelf zou ik het niet gedaan hebben maar puur omdat ik het door iemand anders zou moeten laten opknappen. Ben echt benieuwd hie je het gaat opknappen.
Deze ken je niet meer terug, althans dat hoop ik, dat is juist zo leuk, ik koop veel opknappers, vind het erg fijn om eraan te werken, je krijgt ook steeds meer kennis en daardoor lukt er veel, net zoals die wijzers zien er niet uit, maar dat werkt allemaal in mijn voordeel, het horloge oogt gewoon niet mooi, maar de schoonheid is er wel alleen nog niet zichtbaar, daar ga ik voor zorgen.
Wat uitermate belangrijk is bij dergelijke vintage horloges, is dat de plaat goed oogt, er is een mooi gelijkmatig verdeeld verouderingsproces gaande op de plaat. Die plaat ziet er schitterend uit en de krasjes en beschadigingen die op de kast aanwezig zijn dat hoort gewoon bij zijn leeftijd, mooi doorleeft horloge dat heel erg mooi oud is geworden. Ik zal deze niet snel verkopen en waarschijnlijk nooit.
Ik ben er bijna zeker van dat er een ander model wijzers op horen, ik heb gezocht op ebay en een winkel gevonden met veel vintage Longines wijzers, ik heb een foto en informatie gemaild en nu maar even afwachten, ik weet niet welke maat het is en die verkoper heeft er vast meer verstand van dan ik.
Deze store is het.
dit is echt een mooike. En ik ben niet snel jaloers op iets want altijd tevreden met wat we hebben en niet denkend aan wat we niet hebben, maar deze brengt toch een beetje het “nondejuu-dat-wil-ik-ook-gevoel” naar boven . In elk geval het is van je harte gegund, veel plezier er mee en maak er maar iets heel moois van! Top aankoop!
Super mooi ding. En jouw foto’s doen 'm eer aan!
Hartelijk dank John, toen ik hem zag dacht ik, dat is een interessant horloge van de 40er jaren, de plaat ziet er heel goed uit daar kan ik wel iets mee, en ik had verwacht dat er wel aardig op geboden zou worden, maar geen enkel bod dus gewacht tot het eind en toen een bod uitgebracht, ik had nog geïnformeerd bij de verkoper of hij het voor de veiling zou aflopen zou willen verkopen maar dat wilde hij niet, dus toen maar afgewacht wat er ging gebeuren, niets gebeurde er, en toen in de laatste minuten het bod uit gebracht.
Ik ben zeer benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.
Ik heb antwoord gekregen van Longines, ik had een extract of the archives aangevraagd, er zijn aardig wat kosten aan verbonden, dus daar wacht ik maar even mee.
Dear Mr. …,
We thank you for contacting us and for your interest in Longines watches.
We would like to inform you that any request for historical information requiring a complete search in our archives corresponds to the ordering of an Extrait d’Archives at a cost of CHF 120.00.
The Extrait d’Archives for your watch will mention the movement type, caliber, material, invoice date, agent and country where the watch was sold.
Please confirm your request and give us your full postal address and telephone number so that we can process your request.
Waiting for your reply, we remain at your entire disposal for any additional information you may require.
Sincerely yours,
Marie Reber
Branding and Heritage
Compagnie des Montres Longines Francillon SA
CH-2610 Saint-Imier, Switzerland
Phone +41 32 942 58 63