Hi Iedereen!
Ik zou graag jullie mening willen weten over de Longines Spirit 37 mm L3.410.4.63.6. Ik heb het een en ander erover gelezen. Ik ben met name geĂŻnteresseerd in de champagne dial.
Heeft iemand ervaring met dit horloge?
Leuk dat het uurwerk COSC gecertificeerd is en een gangreserve van 72 uur heeft. Lijkt me een hele coole âeverydayâ horloge.
Het uurwerk is fantastisch, die heb ik in verscheidene andere longinesâ van me zitten, zij het zonder cosc maar hoogstens 2 seconden afwijkingâŠ
Ik vind het nogsteeds een topper.
Mocht je de trekker overhalen zou ik 'm op de stalen band nemen en dan wat andere bandjes erbij halen. De quick release maakt het banden wisselen moeiteloos.
Ik heb de zwarte een tijdje gehad. Het is een super mooi horloge. Enige nadeel vond ik dat de clasp maar weinig ruimte geeft bij het omdoen. De maat is wat mij betreft âperfectâ, misschien 1mm groter gemogen. De dial en opgelegde numerals zijn fantastisch.
Al met al een horloge dat luxer aan doet dan de prijs doet vermoeden en perfect als dagelijkse/enige horloge.
Ik had de champagne dial misschien mooier gevonden, maar is wat minder goed afleesbaar. Zou hem misschien nog wel eens terug willen kopen (heb meestal maar 2-3 horloges en toen net een BB58 aangeschaft als daily, die inmiddels ook alweer weg is).
Ja ik dacht inderdaad aan de stalen band. Maar wow wat ziet hij er mooi uit!!
Dank voor je antwoord! Zwart is ook erg mooi inderdaad. Top horloge hoor ik!
@dleemans ik ben niet zo blij met de mijne. Heeft vast te maken met het moeilijke aanschaf verhaal en pech. Tldr: maanden op gewacht en dan laten vallen. Ondertussen dan bijna een jaar verder uitgewisseld maar het grijpt me niet zoals ik gehoopt had. Wegdoen is geen optie, afschrijfkanon zijnde. Mijn advies is koop tweedehands. De nauwkeurigheid was in het begin uitstekend, nu ook al niet meer en ik heb 'm nog maar drie maanden. Het quick release systeem vind ik itt @RakZaba geen succes. De gaatjes zijn te ondiep geboord (reden dat mijn eerste exemplaar op de grond gevallen is, kwam los van de bracelet na het swappen). Ook bij het tweede exemplaar zijn de gaatjes ondiep. Het bandsysteem werkt wel beter dan bij mân eerste.
Tussen jij en dat horloge is echt geen gelukkig huwelijk he? Als hij nu al buiten cosc loopt kun je op de garantie terugvallen maar dan zit je weer een hele tijd zonder.
Mooi horloge die spirit! Ik ben hem nu ook aan het overwegen, die kleur wijzerplaat doet het hem voor
Mij
Bij uhrinstinkt nu in de de aanbieding voor 2043 euro.
Ja, goede tip, eerst wel eens timen hoe erg het precies is. Zit ergens boven de 10 seconden.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er een nare bijsmaak aan over hebt gehouden. De lol zou er voor mij ook wel af zijn zo.
Echter, loopt die van mij nog als een zonnetje @dleemans.
Net gemeten op zân rug na ongeveer 10 maanden trouwe dienst. Tot dusver heb ik nog geen reden tot klagen.
De wijzerplaat gaat van koud naar warm afhankelijk van het soort licht en de lichtinval. Ik kijk er graag naar.
Wow, super goede performance voor 10 maanden gebruik. Wat is die wijzerplaat prachtig zeg! Ik hou van champagne kleurige dials.
Mijn beste,
Inderdaad!!
Het enthousiasme straalt je tegemoet!!
Leuk hoor.
Orologio Signaturis Temporis