Longines only (Deel 2)

Deze sinds lange tijd weer eens…

7 likes

Gisteren stukje wezen varen met vrienden in Abcoude. Zo woon je jaren in Amsterdam, en ontdek je nu pas dit pareltje onder de rook van de stad.

Dit was bij het passeren door het dorp - een smal stukje waar je je moet aanmelden voor je er doorheen mag.

7 likes

Ik kijk es goed naar de jouwe en zie dat bij jou de uitlijning ook niet 100 procent is. Toen ik de de mijne kocht zag ik het totaal niet maar nu stoor ik me er soms aan.

De blauwe vind ik veruit het mooiste. Ben vooral razend benieuwd hoe de nieuwe niet GMT HydroConquest eruit gaat zien, want die gaat ongetwijfeld komen. Wat ik eerlijk gezegd erg jammer vind is dat de typische Longines crown guards vervangen zijn voor een 13 in een dozijn variant die we al op zoveel modellen zien. Er was/is veel kritiek op de crown guards van de HC, maar toch jammer. De band met nieuwe sluiting is sowieso al een hele verbetering.

Welke uitlijning bedoel je? De bezel / duikring? Waarschijnlijk heb ik die niet goed teruggezet na de laatste keer dat ik ermee aan het spelen was!

1 like

Ja, die bedoelde ik. Als je goed bij de mijne kijkt zie je volgens mij dat het niet helemaal klopt.

3 likes

Dit zou een eerste foto zijn van de nieuwe 38mm Conquest Heritage…

7 likes

Hier staat ie ook, wel 2,9k :sweat_smile:

Op de website staan ze ook al

2 likes

Ik ga het zeggen. De prijs is belachelijk…

5 likes

Ik vrees het ook… de vorige was wél correct 35mm en bijna de helft goedkoper…

2 likes

Klopt, met een plexi en 2824 caliber erin… Snap alleen de prijzing van de nieuwe conquest 2023 niet, die is een stuk lager gehouden dan de rest vd nieuwe releases maar eigenlijk is dat het enigste echt nieuwe model.

Ook die nieuwe Hydroconquest met GMT wat mij betreft; €3150. Voor dat geld heb je een Zulu met COSC rating en een wat mij betreft beter afgewerkt horloge die zowel ‘sporty’ als ‘dressy’ gedragen kan worden.

2 likes

Heb je beide vast gehouden ? Over afwerking kan ik iig niets zeggen aangezien ik de GMT nog niet in het echt gezien. Maar volgens fratello schijnt de stalen band echt een vooruitgang te zijn. Ben benieuwd

1 like

Misschien denk ik te veel aan de reguliere Hydroconquest, maar de Hydroconquest en Zulu time wel beide omgehad, vond ik echt enorm verschillen. De band schijnt inderdaad beter te zijn, wie weet verrast de HC GMT, maar €3150 verrassend vraag ik mij af :wink:

1 like

De band is volgens mij hetzelfde als op de conquest 2023 die bevalt prima, met een taper naar 16 mm.

Heeft die dezelfde sluiting als de nieuwe gmt ?

We gaan het zien ! Ik ben benieuwd… word moeilijk doorsparen voor mijn grail zo :rofl:

Nee, dat helaas niet. Daar ga ik nog wel achteraan.

1 like