Longines only (Deel 2)

Al is de poll gesloten, de zwart op bruin is het beste te dragen en past overal bij. De blauwe vind ik meer bijzonderder. Maar, ik zal, als je nog geen keuze hebt gemaakt, en je een collectie hebt, kijken welke het beste past. Waarmee kan je het beste variëren met je andere horloges. Beide prachtig. Staal is leuk voor de waarde maar leer is hoe dit horloge gedragen ‘moet’ worden, dat maakt het horloge af. Zelfde vind ik hij de flyback.

Ja ik zie ook dat Tissot ook weer zijn prijzen verhoogd heeft.

Ja hoelang gaan ze daar nog mee door? Ik heb het al eerder gezegd ik denk dat ze zich zo uit de makkelijk verkrijgbare markt prijzen. Dat was naar mijn optiek juist de charme van Longines. Dat je een erg goed horloge voor een leuke prijs kon krijgen. Zeker voor de beginnende horloge verzameler echt top. Voor mij is of laten we zeggen was… :sweat_smile: Het plafond van mijn budget, dus daar zit het nu boven. Dus hier spreekt ook frustratie vanwege eigen belang. :rofl:

2 likes

Als je goed zoekt kom je af en toe nog erg goede deals tegen, zeker op duitse sites. Maar voor mij geldt hetzelfde hoor. Te duur geworden, behalve de nieuwe conquest, die is echt super geprijsd en kan ik je echt aanraden.

3 likes

Hmmm, €3600 voor een dikke chrono. Sinn en Hanhart doen beter dezer dagen.

1 like

Waar refereer je naar?

De meeste Longines chrono’s lijken al €3600 te kosten.

1 like

Oh, ja… echt het wordt te duur, maar die 2 merken die jij net benoemd trekken me ook niet zo…

1 like

Vrijdag deze in het blauw gepast. Inderdaad een prachtig horloge wat zeer goed afgewerkt is. Het formaat valt om de pols reuze mee.
Ook ik hikte echter tegen de prijs aan, hoewel het objectief gezien (dubbel saffier, flyback uurwerk, afwerking) misschien wel te verantwoorden is. Als er omega op had gestaan was deze nog 2.000 euro duurder geweest denk ik.

Desalniettemin heb ik het horloge voor nu ook laten liggen.

7 likes

Wel erg mooi :heart_eyes:

8 likes

Tuinieren vandaag :green_heart:

7 likes

Ja het is echt een prachtig horloge! Misschien heiligschennis op dit forum maar ik vind dit dus mooier dan een speedy :astonished:🫢:wink:

4 likes

Persoonlijk gevoel uiteraard. Maar ook gewend aan grotere horloges. Qua horloge wel prachtig.

Zat zelf te kijken naar een Spirit Zulu (L3.802.5.53.6), maar €4800 ga ik er niet voor neerleggen.

2 likes

Persoonlijke smaak uiteraard, maar ik ben dat roerend met je eens Jorne. En als we het vergelijk doortrekken dan valt de prijs ook weer enigszins mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

€4650 exclusief korting

Onderhandelen dus :grin:
Succes
We kijken met plezier uit naar het NA topic

3 likes

Hier ook eens over die prijzen. Het gaat wel heel rap naar wel heel hoog…
Blij dat ik optijd was met de heraankoop van m’n spirit chrono.

Mocht er nog een 38-39mm versie van de nieuwe conquest komen zou ik dat voor de huidige prijzen nog wel weer leuk vinden.

11 likes

Haha eens, zet het toch weer in perspectief! Maar goed. 5k voor korting is toch veel geld :sweat_smile:

2 likes

Gekocht van een forum lid @Jdb :slightly_smiling_face: Super blij mee.

15 likes

Staat je goed Tom, geniet er van!

1 like