Inderdaad spijtig. De 36mm droeg ook weer net te klein voor mijn polsje van 16 cm. Nu lijken ze bij deze perfecte maat, met naar verluid ook ongeveer 46mm L2L, te spelen met prijzen van een hoger marktsegment.
Heel gaaf. Word ik heel enthousiast van, met uitzondering van de prijs
Tof ! Bevalt hij nog steeds helemaal goed?
Ja prima, trekt wel krasjes aan maar niet erg voor mij is dit de daily van mijn Longines’.
In de categorie: wat zouden jullie doen?
Ik heb laatst een La Grande Classique voor een habbekrats gescoord, een L4 709 2. Wel met doos en al, maar: loopt niet en met de kroon kun je de wijzers niet verzetten. Normale horlogemaker gaf 'm terug; er bleken onderdelen niet beschikbaar te zijn.
Naar de AD. Ze zouden 'm opsturen naar Longines. Uurwerk vervangen viel onder een standaard servicebeurt, tussen de 200 en 300 euro; daarboven zou er eerst een prijsopgave volgen. Nu uitslag: Longines wil niet alleen het uurwerk, maar ook de wijzers én de kast vervangen. Totale kosten ca. 650 euro. Dan heb je dus - behalve het bandje - eigenlijk een vrijwel totaal nieuw horloge.
Nogmaals: Wat zouden jullie doen?
Maar gewoon ongerepareerd terug laten sturen, en zelf een uurwerk zoeken? Voor onderdelen weer van de hand doen?
De l4.709.2 is toch een quartz? Voor mijn beeldvorming.
Ja, ik vermoed een L420 caliber.
Tja, hoe is de band? Als je het mooi vindt heb je idd voor 650 een nieuw horloge. Met garantie…Als je hem wil verkopen is dat handig maar ik weet niet hoeveel interesse er is in een quartz grande classique voor het geld dat je er dan in heb zitten maar ik schat niet zo heel veel…
Het bandje moet ook vervangen worden. 190 euro bij de AD, maar ik zag 'm voor iets van 90 bij Bouman. Al met al een flinke investering, maar nog steeds wel goedkoper dan nieuw. Alhoewel, in deze uitvoering wordt 'ie niet meer in 33mm gemaakt, zo te zien.
Maar ik denk dat ik voor dat soort bedragen liever doorspaar voor een tweedehands Heritage Conquest of Flagship. Ik vind de Grande Classique wel stijlvol en subtiel - maar ook weer niet zó mooi.
Zie daar je antwoord
Volgens mij koop je een net exemplaar ook wel voor minder…
Zo! Die is wel aan de prijs zeg 🥲
Mijn NA en tevens eerste Longines zojuist opgehaald. Ik vind de groene kleur echt geweldig mooi, en de band draagt heerlijk comfortabel. Heel erg blij mee!
gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Toffe keuze
Eindelijk.
De tweede conquest 2023 op het forum…
Deze is heel mooi gefelictieerd!!