Heel mooi! Gefeliciteerd . Heb hem gisteren ook gepast. Mijn foto is alleen niet zo mooi gelukt
Gefelicteerd met je NA!
Bedankt allen !
En staat desalniettemin goed om je pols! Hoe waren je indrukken? En gaat hij er komen?
Thanks, eerste indruk was goed. Mooi formaat, zat ook goed en erg mooie wijzerplaat. Niet gekocht maar eventueel wel een kanshebber voor later😉
Leuke winkel Pieter
@pieterswatch n.a.v. ons gesprekje hier in het longines only gedeelte heb ik toch nog eens gaan snuffelen in de longines item doos. komt er op ebay een geweeeeldige longines bak voorbijgevlogen, die moest ik toch hebben. Kerstkadoo voor de wederhelft … kerst is dus dit jaar vroeg gevallen want het is al uitgepakt en gerestaureerd. De bak is nu een longines tijdscapsule annex sfeerlampje voor bij tv geworden.
Zijn vertegenwoordigd in de tijdscapsule: jaren 20 (het doosje), jaren 30 (het kalenderboekje met potlood), jaren 40 (de bak zelf en het longines-wittnauer postkaartje), jaren 50 (de longines cloth), jaren 70 longines conquest monopusher), jaren 80 (longines chrono moonphase), jaren 90 (het 125jarig jubileum speldje)
Ontbreken nog: jaren 60, zoeken we een longines speldje voor, jaren 1900-1910 en 1910-1920 (hebben we wel wat voor maar moet nog nagekeken worden) en dan de periode 1866-1900 (weten we nog niet dadelijk wat we daar voor kunnen zoeken, de bak is nu ook weer niet onnoemelijk groot)
En hier komt onze longines tijdscapsule annex sfeerlampje in al zijn glorie
Wow, mooi gemaakt zeg! Dat is meer dan alleen een leuke accessoire
Dat is wel erg leuk…
Heel tof
ja idd iets zoals dat, klein en fijn. Er is niet genoeg plaats in de display bak om voor elk decennium een horloge te leggen, dus zoeken we een klein ding voor de jaren 60.
de bedoeling was:
zakhorloge voor 1900-1910 (in huis maar niet klaar)
horloge voor 1910-1920 (in huis en bijna klaar)
cloth voor 1920 - 1930 (ligt er in)
boekje + doosje voor 1930 - 1940 (liggen erin)
postkaartje voor 1940-1950 (ligt er in)
de display bak zelf voor 1950 -1960
? voor 1960-1970
de conquest monopusher voor 1970-1980 (ligt erin)
de moonphase chrono voor 1980-1990 (ligt erin)
de pin voor 1990-2000 (ligt erin)
dus idd een klein fijn iets voor era 1960s is wat we nog zoeken
https://www.longines.com/landing-page/longines-legend-diver?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=LegendDiver_2023 Hij is er nu officieel!
1000 euro duurder dan de 42.geen datum meer, kortere lugs, more is less.
2 kleuren lume is dan wel weer mooier…
Ik blijf kijken naar die conquest munich 72.
dat is eentje die ik eigenlijk nog moet nakijken. ik heb er zo 2 en dan nog 2 identieke ook omdat eentje helemaal in orde is, is deze blijven liggen. Hij loopt, hij loopt op tijd en de waardes op machien zijn acceptabel maar ik doe er voorlopig niets aan omdat degene die ik draag helemaal in orde is, heeft weinig zin om 2 van die horloges in orde te zetten. Hieronder fotootje van diegene die ik in orde heb en die ik ook regelmatig draag.
om het compleet te krijgen zou ik nog de conquest chrono van op de grote pancarte moeten vinden, maar die zijn nog een pak duurder dan de monopushers dus t is er nooit van gekomen. Ook geen grote ramp denk ik dan.
Ziet er mooie uit🤩