Longines only (Deel 2)

In het leuke online aanbiedingen topic staat een prima aanbieding van de conquest 2023. Heb ik een tijdje geleden gepost. Ik zelf heb dat horloge trouwens ook.:slightly_smiling_face::+1:

Oehhhh zouden ze een re-issue doen?

2 likes

Ja, maar het gaat er helaas niet uit zien - al es erges een gelekte foto gespot.

Edit: zie hier. Man wat hebben ze dit ding verpest :rofl:
Donkere plaat tikje beter.

4 likes

En 4250 euro :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ziet eruit als een slechte redial :grin:

1 like

Zie dit niet zo.
Bij de nieuwe is de diameter van de powerreserve kleiner waardoor er meer ruimte is voor de tekst die nu niet meer weggepropt zit.
De nieuwe plaat oogt verder ook rustiger.

Smaakzaak, maar ‘verpest’ en ‘slechte redial’, niet mee eens.

4 likes

Jammer…En inderdaad de oude toch wel echt mooier.

1 like

Ben wel benieuwd hoe deze er irl uitziet

7 likes

Da’s wel de mooste van de twee. :heart_eyes:

1 like

Ik vind die grijze plaat wel gaaf!
Maar wat @septentrio zegt… 4,25k… :upside_down_face:

3 likes

Poe, das een heftige.
Ben wel benieuwd wel aspect het deze prijs maakt. Zijn de wijzers van goud, is het een bijzonder uurwerk?

Zijn bij Longines ieder geval aardig up market aan het bewegen.

2 likes

Doorgeslagen prijzen :unamused:… Prachtig merk Longines en ze maken echt gave horloges Zeker de laatste jaren komen ze met echte knallers. Maar meer dan 4k… voor dit horloge kom op… Twee jaar terug zou dit horloge misschien 2k- 2.5k gekost hebben? Naar mijn inziens zou dat veel realistischer zijn geweest.

3 likes

Ze kunnen het zich blijkbaar veroorloven. Ik vind het helaas wel wat charme wegnemen van het merk. Longines was erg goed in prijs kwaliteit verhouding. Dat is het nog steeds wel. Maar vooral de kwaliteit is nog erg goed maar de prijs is minder leuk, :joy:

Ik ben wel benieuwd hoe de grootste Longines fans van het forum @Pieterswatch en @APMV hierover denken.

3 likes

Het lijkt mij dat de prijs/kwaliteit verhouding, ondanks de gedegen en bewezen kwaliteit ondertussen niet meer is wat het geweest is.

Tot een paar jaar geleden was er sprake van over delivering, dat is nu niet meer het geval. De nieuwe releases zijn veelal heel tof en het huidige assortiment bevat heel veel mooie en leuke keuzes.

Maar de verschuiving naar een hoger segment lijkt nu wel door te slaan.

Dit lijkt toch een Longines met een maximale listprijs van 3k. Enige positieve is dat je bij Longines geen list hoeft te betalen, maar na de release van de overigens prachtige Flyback chrono is de prijsstrategie wat mij betreft wel doorgeslagen (helaas)

7 likes

Vandaag de Spirit Titanium weer eens omgedaan:

15 likes

Eens, het wordt duidelijk anders in de markt gezet de laatste tijd en beweegt zich meer richting Tudor. Vond mijn nieuwe LLD ook best duur geworden tov het oude model, maar aan de andere kant is die nieuwe LLD gewoon perfect en dus maakt het dan allemaal wat minder uit he :wink:

16 likes

Precies dit, de conquest 2023 is nog wel realistisch geprijst, maar bv de nieuwe 39mm ldd is ook echt te duur geworden.

2 likes

Vandaag 1mm erbij. Een 35mm dresser. De Conquest Heritage als NA

15 likes

Vintage of nieuw?

Nieuw. De heritage met eta movement.

1 like