Longines only (Deel 2)

13 likes

Mijn beste,

Zéér fraai!!
Proficiat dan ook met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Complimenten voor de keuze. Gefeliciteerd met de toffe NA

1 like

En plexi! Mooi.:+1:

1 like

Toch voor de vrijdagavond even een Longines omgedaan

18 likes

Hier ook.:slightly_smiling_face:

15 likes

Blijft ook in de winter een lekker buiten/weekendhorloge :green_heart:.

9 likes

Zat net jumping Amsterdam te kijken, ik wil die longines klokken op de oxers.:grin:

1 like

Goeieavond, in de geest van de moonphases gooi ik mijn 1832 er nog maar even tegenaan.

Fijne zondagavond nog!

12 likes

Het nadeel van Longines is dat er vaak wel ‘iets’ is waar je het lagere prijspunt mee kunt verklaren. Een relatief simpel ETA uurwerk, een goedkopere band/sluiting of simpeler afgewerkte kast of wijzerplaat, plated gold bij de two-tones of bijv. de 17mm dikte bij een gecompliceerd uurwerk.

Dat is allemaal niet erg, maar dan moet je geen Omega/Tudor prijzen gaan vragen. De restwaarde van een Longines is natuurlijk ook gewoon ruk, dus de €1.000 die je er aan de voorkant extra in stopt, krijg je aan de achterkant niet meer terug.

Longines is één van mijn favoriete merken, maar ik ga er geen €4.000 aan uit geven, en ook geen €3.000.

5 likes

Omega prijzen? Een Speedmaster kost tegenwoordig ook al €7700 he…

1 like

Welke vinden we het mooist?

• Cream
  • Grijs
  • Zwart
0 stemmers

8 likes

Ik had de zwarte nog niet gezien. De cream en grijze kon ik negeren. De zwarte niet. :heart_eyes:

Cream wijzerplaat staat voor mij op nr.1. Maar de grijze versie zit er dicht achter. Zo beide eerste moeten zien voordat ik een keuze zou kunnen maken.

Ik vind de grijze echt :heart_eyes::heart_eyes:. Wit ook mooi, zwart meh.
Maar wat al geroepen wordt… De prijs :face_vomiting: en dat voor een simpel horloge met een extra draaiende schijf.

Dit belooft wat voor de toekomstige prijzen van meer “gecompliceerde” horloges. (Flyback) Chrono, Annual calendar etc.

3 likes

13 likes

Deze week binnen gekregen vanuit het blauw hier. Heerlijk horloge die altijd op mijn wishlist heeft gestaan.

25 likes

Het is dat ik em al had.:wink: erg mooi, ook zeker de caseback.

In het echt veel mooier :slight_smile:

12 likes

Ik heb er nog steeds de sticker op zitten na anderhalf jaar.:grimacing:

1 like