Longines only (Deel 3)

Ik quote hanz in dat bericht

Daar staat de band
En ik heb er een vouwsluiting bij gehaald van €11

Hij past er best prima bij. leuk voor op vakantie in het zwembad

Je hebt er wel apparatuur voor nodig en vooral de eerste keren zal het niet meevallen aangezien de bezels wel kwetsbaar zijn maar het zou moeten kunnen.

Alleen Geen idee wat een losse bezel kost en of je die zo kunt kopen.

Voor de bb54 kan je bijv bij steel reef bezels kopen

Wil ik ook nog een keer doen

Tsja. Summer blue.

What can I say!

19 likes

Haha, het is even pijn lijden maar dan heb je ook wat! :star_struck:
Serieus, vind het er wel prima uitzien.

Ik heb zelf een iets kleiner risico genomen, maar toch spannend (want metalen bracelet eraf halen kan soms behoorlijk tegenvallen…) en dus een blauwe Artem sailcloth onderweg.
Kon het niet laten!

1 like

@JuKo

Zwart zoals mijn ziel.

Blauw is ook top natuurlijk!

24 likes

Ben ik ook benieuwd naar

Heb twee Artem straps en één vouwsluiting dus als het mooi staat is dat ook nog een optie

Had longines nog gevraagd of er een blauwe rubberen band komt maar ik kreeg eerst te horen dat een bepaalde band ook past ( maar die was 19mm dus dat was fout) en nadat ik dat 2x had aangegeven kreeg ik alleen te horen dat ze hem alleen in het zwart hebben.
Toen ben ik maar opgehouden met vragen

1 like

Heel mooi hoor.
Blauw en zwart zijn allebei heel mooi.

Ik had nog geen blauw horloge dus daarom daar voor gegaan maar anders was zwart ook een serieuze optie

1 like

Mmm ja, lekker handig die communicatie…

Vraagje: heb je de oorspronkelijke springbars die in de bracelet zaten gebruikt, of die er bij de band zaten? Ik hoorde dat die namelijk van bedenkelijke kwaliteit zouden zijn. In het zwembad is het risico te overzien, edoch elders… :cold_sweat:

Die Artem heb ik niet op de dure sluiting, gewoon de standaard gesp genomen. Misschien dat ik er nog een andere (vlinder)sluiting bij zoek….
Had al een zwarte sailcloth van Artem en die beviel me eigenlijk prima zo.

1 like

Ik heb de pins van longines gebruikt

Van Artem heb ik de loopless. Zit heerlijk vind ik

5 likes

Heeft iemand hier de 36mm Longines Legend Diver? Vind die LLD echt tof, hoe vaker ik 'm zie. Benieuwd naar ervaringen!

Gepast bij AD, 36mm toch wel erg klein. 39mm vind ik persoonlijk beter voor een duiker.

1 like

Snap ik! Maar veel van mn duikers zijn in de 36mm range. Misschien dit weekend even om de pols slingeren voor 't gevoel.

1 like

Even weer eens een wat oudere youngtimer van Longines er tussendoor posten vandaag. :slightly_smiling_face: :flight_departure:

En dan nog maar deze rosé gouden Conquest er achteraan. Die laatste draag ik voornamelijk bij gelegenheden, maar ik vind hem wel nog altijd prachtig! :blush:

:slightly_smiling_face:

16 likes

Ja, interessant - dat bovenste Lindbergh horloge!
Ik had er al eens naar zitten kijken maar denk dat ik nog niet helemaal snap hoe je daarmee dan zou moeten navigeren…

1 like

Ik kan het ook niet, maar er zit een boekje bij het horloge waar precies in staat hoe het werkt. Er is ook een bekend boek over geschreven in 1938, maar dat heb ik niet. Forumlid @Sixcoder heeft het en heeft deze foto ervan gepost:

weems book 1

Hopelijk is @Sixcoder akkoord dat ik deze foto ter info laat zien. :four_leaf_clover:

2 likes

Geen probleem, ik kan het boek eventuel wel uitlenen

2 likes

Dankjewel! :blush:

Dat is ongelooflijk aardig! :ok_hand: Mijn Lindbergh staat momenteel te koop in het blauwe theater, maar wellicht een mooi idee voor de volgende eigenaar. Moet ie wél van het forum komen natuurlijk. :grinning:

1 like

:+1:t2:

Mocht degene interesse hebben ga ik dat regelen, is wel een hele pil trouwens met heel veel technische info inclusief fotos en diagrammen
Als je klaar bent maakt niemand je meer wat wijs :joy:

2 likes

Mooi man! :ok_hand: Als ik het me goed herinner heb jij toch de grote versie; de oorspronkelijke maat? Heel mooi ding maar te groot aan mijn pols.

1 like

Ik heb de 47.5 en in mijn geval met in 21cm pols werkt dat perfect

1 like