Neo
13 augustus 2025 om 15:22
1
Tijdens mijn zoektochten/struin tochten kwam ik deze 1601 tegen…
Het horloge werkt momenteel niet, de tijd kan niet ingesteld worden.
Kan hem voor een redelijke prijs kopen. 3K-ish.
Ik denk een goede service beurt en een polijst beurt (en evt nieuw glas). Zeg 800/900 euro.
Zou dit horloge de investering waard zijn?
1 like
ivar1
13 augustus 2025 om 15:27
2
Noem dat maar redelijk voor iets wat niet werkt en waarvan het lijkt alsof het achter een auto gehangen heeft
Vind je het een mooi ding? Zou je het dragen?
6 likes
De staat van dit horloge zou ik sub-optimaal noemen… veel geld ook
3 likes
Denk niet dat dit genoeg gaat zijn
1 like
MaxHp
13 augustus 2025 om 15:46
5
Als de buitenste stalen links van een aantal niet zo vervormd waren, zou ik de service voor dat bedrag wel aandurven gaan, maar in dit geval zou ik hem laten gaan. Die band is een risico in deze staat.
1 like
Ruud
13 augustus 2025 om 15:52
6
Lume van de plaat is ook weg, goed verkleurd dus wrs vocht binnen.
1 like
ivar1
13 augustus 2025 om 16:16
7
Horen de links die tegen de endlink aan zitten ook niet breder te zijn, of is dat normaal voor dit type?
1 like
Kijk eerst eens wat je voor 4000€ kan kopen. Dan heb je een vergelijk en kan je veel beter beoordelen of het zich nog loont.
8 likes
Ruud
13 augustus 2025 om 16:27
9
Eigenlijk is goedkoop altijd duurkoop met vintage horloges.
Koop een verzamelwaardige. Elk onderdeel los gaat voor de hoofdprijs…
6 likes
Nee, het is een absurde wereld waarin dit stuk puin nog 3k moet opleveren. Koop je verdomme een prachtige moderne Tudor, gloednieuwe Oris, of een nette tweedehands Aqua Terra voor. Of een volledig verwoeste, niet functionerende, 50 jaar oude basis Rolex natuurlijk…
2 likes
Ruud
13 augustus 2025 om 16:31
11
rorymoer:
basis Rolex
Heu. Wel een datum en goud he.
1 like
Bouwe
13 augustus 2025 om 16:32
12
Poeh…. Maar hé, ik heb banden gezien met meer rek
1 like
Ruud:
een datum
Ja oke, dat is wel 1000 euro waard in deze markt. True.
Ruud:
en goud he
Een van de redenen waarom hij zo gehavend is
1 like
ivar1
13 augustus 2025 om 16:47
14
Eens. maar dat is ook gelijk het enige acceptabele aan dit ding
Hoe de band er verder uit ziet zullen we het ook maar niet over hebben.
1 like
Als investering denk ik niet.
Als je het zelf wilt gaan dragen misschien wel: mooi verhaal dat je iets vintage weer tot leven gebracht hebt. Maakt het echt -jouw- DJ.
Wat wil je er zelf mee?
Bouwe
13 augustus 2025 om 17:03
16
Ja was ook enigszins cynisch bedoeld Snel doorlopen bij dit exemplaar.
ivar1
13 augustus 2025 om 17:05
17
Hahaha, ja, ging ik ook wel van uit
Als de TS het leuk lijkt om iets op te laten knappen en potentiële risico’s voor lief wil nemen kan alles natuurlijk.
Of het (financieel) verstandig is, is een tweede.
Krabong
13 augustus 2025 om 17:06
18
Op zich wel cool. Alleen zijn de gouden schakels/ stukjes ingevreten, daar zou ik niet aan beginnen.
De band lijkt kleiner te zijn dan 20 mm en hoort waarschijnlijk niet bij het horloge. Als je een Datejust inclusief band zoekt, zou ik nog even verder kijken, anders moet je naast de kosten van een servicebeurt ook rekenen op extra kosten voor een nieuwe band, en die zijn niet goedkoop.
Op het forum staat trouwens nog een mooie Datejust, volledig in staal, te koop:
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:
Mijn mooie Datejust 1601 met een mooie pie pan sigma dial. Ik heb het horloge flink aangepakt dus hij is voor deze leeftijd in een hele mooie staat.
Een complete beurt afgelopen mei bij Tempus.
Band en kast licht gepolijst door Dik Wakker.
De band laten opknappen door Chris hier van het forum. Al met al voor meer dan 1250 euro aan revisie. De zilveren plaat heeft een beetje parelmoer achtige schittering met bepaalde lichtinval. Al met al een hele mooie vi…
Al een kleine 3 jaar in m’n verzameling maar hij mag de verzameling nu verlaten. Destijds hier op het forum aangekocht.
Deze Rolex DateJust referentie 16014 is voorzien van een roestvrijstalen Oyster-kast (36mm), een roestvrijstalen Jubilee-band met vijf schakels en een elegante 18K witgouden bezel. Het horloge wordt aangedreven door een perpetual uurwerk cal. 3035 en heeft een datum functie. Wat dit horloge echter bijzonder maakt is de wijzerplaat met opvallende geschilderde Romeinse uurmarker…