Eens. maar dat is ook gelijk het enige acceptabele aan dit ding
Hoe de band er verder uit ziet zullen we het ook maar niet over hebben.
Als investering denk ik niet.
Als je het zelf wilt gaan dragen misschien wel: mooi verhaal dat je iets vintage weer tot leven gebracht hebt. Maakt het echt -jouw- DJ.
Wat wil je er zelf mee?
Ja was ook enigszins cynisch bedoeld Snel doorlopen bij dit exemplaar.
Hahaha, ja, ging ik ook wel van uit
Als de TS het leuk lijkt om iets op te laten knappen en potentiële risico’s voor lief wil nemen kan alles natuurlijk.
Of het (financieel) verstandig is, is een tweede.
Op zich wel cool. Alleen zijn de gouden schakels/ stukjes ingevreten, daar zou ik niet aan beginnen.
De band lijkt kleiner te zijn dan 20 mm en hoort waarschijnlijk niet bij het horloge. Als je een Datejust inclusief band zoekt, zou ik nog even verder kijken, anders moet je naast de kosten van een servicebeurt ook rekenen op extra kosten voor een nieuwe band, en die zijn niet goedkoop.
Op het forum staat trouwens nog een mooie Datejust, volledig in staal, te koop:
Neen
Deze vraag met deze foto’s daarbij toont toch wel heel sterk de waanzin rond dit merk.
Dat van die band is idd een goed punt.
Nou ja, het is voor mezelf om te dragen, en ik zoek
Eigenlijk een bicolor DateJust. De feit dat ik het hier vraag zegt ook wel wat misschien.
Ik denk idd dat deze strak maken een aardige
Investering gaat zijn. Misschien hoopte ik een aardige optie te vinden in dit horloge, maar ik
Vind het ook een risico, zeker gezien ik het werk allemaal moet uitbesteden. En 100% strak hoeft ook niet, gezien ik het horloge wel ga dragen.
Maar goed, er zijn meerde DateJusts te koop…!
En idd goedkoop, is (meestal) duurkoop.
Soms heb ik even een spiegel nodig, dank!
lief omschreven
Het horloge geeft een beetje vw golf gti met 40 ex eigenaren vibes
En een klein 6’je op de kentekenplaat
Paar kleine tips
Een Rolex met een defect uurwerk zou ik al snel omheen lopen. Die dingen kunnen slecht zijn onderhouden, afwijken qua tijd, maar echt kapot gaan of stilstaan doen ze niet gauw. Dan is het uurwerk meestal écht misbruikt.
Als je weinig ervaring hebt, dan zou ik deze ref links laten liggen of hulp (hier) inschakelen. De meeste zijn namelijk in erbarmelijke staat na 50-60 jaar dienst. Folded jubilee banden in bicolor zou ik sowieso altijd van wegblijven, dan liever nog een nieuwere service-band erop, ondanks de ‘originaliteit’.
Doet een goede horlogemaker bij de service van een plexi datejust vrijwel standaard vervangen. Is een relatief goedkoop onderdeel en beschermd (mede) het horloge tegen vocht.
Toch het bewijs dat mensen welke shit dan ook overwegen als er maar Rolex op straat. Wat een gekte.
Behalve de band, de kast en het uurwerk is 'ie best netjes nog
Maar ff serieus; je ziet wel dat je hier een beetje te optimistisch in staat toch? Dit horloge heeft zo’n beetje iedere rode vlag die je kunt bedenken.
Om er een paar te noemen:
- beschadigde lugs (die twee aan de kroon kant
)
- oude band met niet één rechte schakel die niet goed lijkt te passen maar wel weinig rek heeft
- Tritium dots zijn verdwenen, maar de lume op de wijzers is perfect…
- het uurwerk loopt niet!
- als deze nog matching numbers is eet ik m’n schoen op
En nu ik nog even naar die eerste foto kijk: is dat bovenste deel van de band nou een smallere maat dan dat onderste deel?
Ren in de tegenovergestelde richting
Edit: zie dat de enige juiste conclusie er al was, gepaard met de gepaste reflectie.
budget optrekken, rustig afwachten en doorzoeken en dan komt er ooit wel een mooie DJ voorbij
een opknapper kan ook wel een optie zijn, maar een exemplaar met een niet werkend uurwerk zou ik sneller links laten liggen.