Luxe merken zo duur. Hoe komt dat?

Maar ze worden daar aangeboden AD’s kunnen -of mogen ze list niet leveren.

:joy:

Blijft tweedehands markt. Zoals @YY77 laat zien staan daar idiote prijzen tussen.

1 like

Deze vergelijking gaat mank. Ieder horloge loopt even snel. Een auto niet.

1 like

Ligt ook veel “unworn” tussen.

I tried. Je wilt t niet horen.

2 likes

Huh?

Bert en Ernie, berny en erwt. :grin: Ik plaag. Ik heb ook een oranje wijzerplaat Berny. Grappig ding. Werkt goed. Maar in alle eerlijkheid denk ik dat ik the real deal zou kopen als ik het kon

3 likes

Als je de markt niet begrijpt is dat niet erg. Maar ga dan niet doen alsof je het hebt uitgevonden

1 like

Hahah god Jah de Tiffany op, mag toch hopen dat er niemand zo gestoord is geweest om bijna 6 ton voor een horloge af te tikken. Dat list onder de 6k was toen toch :joy:
6 ton heb je een aardig huis voor

Mocht dit wel zo zijn, dan zal diegene dat vast niet van zn laatste centen hebben gedaan :joy:

1 like

Nee dat is ook wel weer zo, maar moet je na gaan als het wel zo is betaal je gewoon 100x boven list 🥲
En je weet heus wel als je zoiets koopt wat de kostprijs is, dan ben je toch echt kneiter leip als je het alsnog toch betaalt, gewoon omdat je het geld hebt :sweat_smile::thinking:

1 like

Ik vind het zo jammer dat de, wat mij betreft heel goede, vraag van TS wordt opgehangen aan het verschil tussen een origineel en een Chinese hommage. Daardoor gaat het steeds over ‘jatwerk’ dat door kinderhandjes wordt geassembleerd en daardoor niet acceptabel is. Maar er zijn ook andere merken die bewijzen dat het prijsverschil grotendeels op gebakken lucht is gebaseerd. Kijk naar Vostok, de Seiko 5-lijn en dergelijke. Geen hommages, maar vaak een factor 10 of meer minder kostbaar dan veel Zwitserse toolwatches. Minder lange levensduur? Onzin als je voor de prijs van één duur merkhorloge 10 Seiko 5’s kunt kopen. Bovendien moet je het dure horloge om de 8-10 jaar ook nog eens een beurt laten geven bij de fabrikant (omdat die geen losse onderdelen wil verkopen aan horlogemakers), voor een prijs waarvoor je alleen al verschillende nieuwe Vostoks of Seiko 5’s koopt. En dan heb ik het over toolwatches, die niet kunstzinnig afgewerkt zijn en waarvan de betere afwerking alleen met behulp van macro foto’s te beoordelen is… Als de dure Zwitserse merken de kostprijs werkelijk rechtvaardigen doen ze toch echt iets niet goed in het productieproces.

4 likes

Hahahhahaha wat een stomme mongool ben je dan, 6 ton witwassen op een OP om vervolgens het geld te zien verdampen wanneer mensen beseffen wat voor stompzinnig hoge prijs dat is voor een horloge van 6k :joy:
Snap ook niet dat die dingen nog steeds voor 21k plus gaan, hoofdzakelijk omdat patek ook iets heeft uitgebracht met een zelfde soort kleur wijzerplaat :joy:

2 likes

Weet je het zeker?
Je zegt niet over welke Taycan je het hebt, maar de Turbo S is 0,5 sec. sneller op de 100 km/h dan de Model 3 Performance.

Sarcasme overbrengen in geschreven teksten is een mijnenveld.

Ik denk dat je, als je 100 keer list kunt betalen, je dat nooit zult hoeven omdat AD’s rode lopers voor je uitrollen. Samen met wat andere dingen scoren die gasten in mijn beleving eerder voor list. Tenzij het domme gasten zijn, maar dat kan een vooroordeel mijnerzijds zijn.

5 likes

Ehm.

Uhu. 1 keer op circuit op stalen remschijven moeten gaan met een F-type. Alle kleuren gescheten na ronde 2.

Recht van een klif naar beneden gaat een fiat punto ook best hard.

Tesla is gewoon slecht afgewerkt, ongeacht hoe snel ze in een rechte lijn vol de grindbak in gaan bij de eerste bocht. Maar bon, daar ging het hier niet over wellicht. :slightly_smiling_face:

2 likes

Je hebt wel echt een punt.

Een Vostok en een seiko 5 is hetzelfde qua kwaliteit en afwerking dan een JLC.

Alleen jammer dat JLC een andere beleving is.

:sunglasses::wink:

3 likes

En dat de horloges in elkaar worden gezet voor een handje rijst en een pak slaag… :wink:

1 like

Parels voor de zwijnen

1 like

Lada vergelijken met Jaguar…

3 likes