Natuurlijk zijn Zwitserse horloges van naam erg kostbaar. Jeager-leCoultre is qua instap vergeleken bij AP of PP nog enigszins bescheiden, maar kan ook oplopen tot tonnen. Zoals in dit draadje al aangegeven een emotionele hobby. Koop wat je mooi vindt en laat je leiden door je emoties. Of koop een hommage als een Berny als je wil weten hoelaat het is. Jeager-leCoultre geeft wel 8 jaar garantie. Ik weet niet wat de garantietermijn van een Berny is. Maar ik kijk zeker niet neer op een Berny.
Dat niet alleen, de goedkope is nog een stuk degelijker ook dan die luxe Fiat
Een kilo, is een kilo.
Toch heb ik liever een kilo goud dan een kilo stront.
Ik hoop dat daar je vraag mee is beantwoord.
Nou…
Stront is qua “aankomen” een stuk simpeler en met export goed aan te verdienen.
Stuk minder risico, alsnog schijtveel verdienen.
Qua topic.
Een horloge is qua prijs echt bull…krengen zijn echt overpriced.
Maakt niks uit, we kopen ze toch wel.
Gaaf horloge deze Berny
Alsof iedereen die een Rolex of JLC koopt dat om deze redenen doet …
Hahahahhaha
Ik moet serieus lachen om jouw topic.
-
natuurlijk hebben luxe merken hun marketing op orde en ja daar betaal je voor.
-
hoe kom je erbij (lees hoe durf je) om jouw berny te vergelijken met een jlc polaris middels een tabelletje (die fouten bevat)
Toen ik de foto’s van jouw berny zag en las dat die in China geproduceerd was, snap ik niet dat je dit topic serieus kan nemen.
Wordt eens wereldwijs.
Je weet dat China een communistische dictatuur is he.
Wat dacht je van dat ze het ontwerp verzonnen hebben. Dat doen die hommages niet hè.
Ach dit topic is al verloren toen het gestart is.
Goed bezig Janes
Gooi een stuk rood vlees in de groep, en in no time bent u level 3
Veel plezier alhier.
De ervaring leert dat de Mazda langer loopt dan de Porsche. En betrouwbaarder.
Nee absoluut niet. Ik schreef dat je de emotie moet uitschakelen en dan eens objectief kijken. Dan is die 99% verschil in prijs niet te verklaren. Ook niet als je niks met china of zwitserland hebt. Dus je opmerking is ongepast in mijn optiek.
Het schijnt dat Berny een Nederlandse ex-profvoetballer gestrikt heeft voor de marketingcampagne
Berny van Aerle
Tja, zo zit het leven een beetje in elkaar met alles.
Ik heb een pen van de lokale … voor niets gekregen en ik heb een Montblanc van 500 euro en allebei schrijven ze.
Ik heb een schilmesje van de HEMA van 99 cent een een Chris Reeve van 700 euro en allebei snijden ze.
Snap je?
Het vergelijk is wat extreem. Maar TS heeft best een punt.
Vandaag weer eens mijn Victorinox om. Een 7750 chrono van bovengemiddelde kwaliteit. Doet in niets onder voor mijn IWC pilot chrono (die nu weliswaar een inhouse uurwerk heeft maar daarvan ligt de oorsprong ook bij een 7750 valjoux sterker nog IWC heeft volgens mij nog steeds 7750 uurwerken in hun pilots.)
De Victorinox koste list 1795 euro maar in de sale slechts 574,- euro. De IWC heeft momenteel een listprijs van 8250,- euro.
Ik kan werkelijk op geen enkele manier het grote prijsverschil verklaren.
Wat is er fout dan? De gegevens van JLC komen gewoon van hun eigen site. Heb dat niet zelf verzonnen. Er zit enkel wat verschil tussen bepaalde modellen uit de Polaris lijn.
En nogmaals: 12.000 euro verschil in prijs is wel heel veel. Zou graag willen weten waar dat in zit voor ik zo’n Polaris echt zou kopen. Wat is er dan aan materiaal gebruikt dat de prijs zo hoog moet zijn? Zie dat niet zo terug op de site van ze.
Dat is spijtig te horen.
En ze zijn allebei plastic ….
Nee en dat weet jij ook.
Ik durf haast te stellen dat luxe en kwaliteit niet goedkoop mag zijn. Een lage prijs neemt de perceptie van luxe en kwaliteit weg in de psyche van de mens.