Luxe merken zo duur. Hoe komt dat?

Het geheime ingrediënt is misdaad en nog een snufje kinderarbeid er bij.

Top idee, bedankt voor het in stand houden :pray:t2:

20 likes

Nee zo werkt het niet.

Als je het emotionele deel er niet bij betrekt dan bekijk je de tijd op je telefoon.

Waarom moet die prul op een JLC polaris lijken?

Omdat je de polaris mooi vind. Emotie.

Als JLC het origineel nooit had gemaakt, was deze prul ook nooit ontstaan.

23 likes

Ik wil meer likes kunnen geven!

2 likes

Waar staat geschreven dat ze hieraan gelinkt zijn?

Edelhars, kunsthars , resin …… geef het een naam.
Er zijn veel soorten plastic.

Blijft trouwens een fantastisch merk hoor !

1 like

Jij gaat helaas nooit een Polaris kopen vrees ik, ken je niet, maar als je zo’n topic start en je meent het, dan koop jij nooit een JLC.

5 likes

Zeker dat laatste ben ik met je eens. Mijn vraag heeft een stortvloed aan emotionele reacties opgeroepen :astonished:. Dat had ik niet zo ingeschat, maar wel leuk om eens te ervaren! :wink:

Dat weet ik niet, eigenlijk. De opmerking die gemaakt is, is:

Volgens mij is het prima te rechtvaardigen, alleen is de onderliggende vraag volgens mij meer “is het het waard?”, en dat is iets wat ieder voor zich moet beantwoorden.

1 like

Doet mij denken aan een frituursnack die alleen in Brabant te krijgen is. Gooit voor mij unne Berny in het vet.

22 likes

Nee, zeker niet. Ik heb een JLC-memovox horloge uit 1959. Is een erfstuk. Heel mooi hoor maar voor mij persoonlijk niet specialer dan mijn Samsung Smartwatch, of mijn Seiko horloges of die Berny die ik nu bezit, of al die andere vintage horloges die ik ook nog heb. Ze zijn me allemaal even dierbaar of ze nu duur waren of niet.
En zoals met bijna alle dingen: Bezit van de zaak is eind van het vermaak. Merk ik ook bij de horloges.

2 likes

Hoeft helemaal niet. De Berny is gemaakt van staal, bevat een simpele Miyota en heeft een eenvoudig ontwerp en basis afwerking. Dat kun je voor de gevraagde prijs bij elke grote assembleur in China laten fabriceren, die prijs is niet eens heel scherp…

En de prijs van een horlogs is, net zoals voor veel andere luxe goederen, vooral wat de fabrikant dénkt dat die ervoor kan vragen. Is de Polaris een flink stuk beter afgewerkt dan de Berny? Natuurlijk. Is het de vraagprijs waard? Dat moet ieder voor zich weten. Ik heb gemerkt dat voor mij de curve waarde/uitgegeven euro wel zowat begint te dippen bij mijn Omega Seamaster dus ik ambieer niet meteen iets in de prijscategorie JLC.

4 likes

Jij bent geen echte liefhebber

3 likes

:rofl:

1 like

“Door de wet van vraag en aanbod”.

Deh. Next. En we zijn nog niet eens vrijdag.

Als je überhaupt de berny koopt en dit topic aan maakt lijkt het me niet dat je ook maar ooit de polaris zijn geld waard zal vinden, of zie ik dat verkeerd? :sweat_smile:
No offence

Ah juist, paardje. Maar zie jij het vershil nog?

Als nou Porsche, Jaguar en Ferrari allemaal van die zouteloze eenheidsworst SUVs op de markt brengen die er uit zien als het liefdeskind van een Skoda Kodiaq en een Mazda CX3 zijn, hoe geloofwaardig zijn de sportmerken dan nog?

En dat doen ze omdat ze het vege lijf willen redden, puur omdat de hele generatie kale pensionados die een tweezits sportwagen nog cool vinden al in huize avondrood zitten.

Da’s een mooi bruggetje naar de horloges: Tot op zekere hoogte is het verschil wel te verklaren. Maar er zijn plenty Mazda’s in horlogeland die gewoon meer cachet hebben dan de dure broer.

Niet de JLC hommage waarmee dit draadje begon, trouwens. Dat is net zo’n schaamteloze kopie als die Ferrari.

7 likes

Mss, maar de ervaring leerde ook dat de porsche veel meer plezier gaf dan de mazda.:slightly_smiling_face:

Ander onderwerp, maar wel waar.

1 like

Ten eerste zijn er Mazda sportwagens die lolliger zijn dan welke Porsche dan ook, dat bewijst de cultstatus ervan wel, maar ten tweede vind ik de huidige generatie Mazda erg fijn rijden, met lollige snelheden en hele fatsoenlijke voortgang.

Dat is dus subjectief. :wink: persoonlijk vind ik ze allebei mooi.