Luxe merken zo duur. Hoe komt dat?

Om een hommage te kunnen dragen moet er wel eerst een origineel gemaakt worden.
Ontwikkelings kosten
Dan de productie kosten
Dan moet het nog aan de man gebracht worden
Simpel toch?

2 likes

Ik vermoed dat Janes emotie en gevoel al heeft uitgeschakeld. :rofl:

1 like

Jeetje Lightning McQueen.

Klopt hoor. De kwaliteit van de horloges in het dure segment is geen verklaring voor dat enorme prijsverschil. Prijzen van die merken worden kunstmatig hoog gehouden, zoals er bij veel van die merken ook een kunstmatige schaarste wordt gecreeerd: dan moet je op een wachtlijst en dan mag je een gat in de lucht springen omdat je eindelijk 20K mag spenderen aan iets dat veel minder waard is. Maar ja, wat is waarde bij dit soort artikelen. Het is wat de gek ervoor geeft. Jouw Alihorloge is prima en de prijs ook natuurlijk.
Sommige mensen, ik noem geen namen, zouden zich zwaar belazerd voelen als de prijzen van hun dure horloges zouden dalen! Lees het Rolex Only topic er maar op na: dat gaat heel vaak over de waarde.
Tja, als iedereen een JLC kon betalen, zou het moeilijk worden om er mee te pronken, niet waar?

6 likes

Wat betekend dit?

1 like

Wat betekent dit?

7 likes

Hee, uit die camerahoek valt die effectief nog te pruimen.

1 like

Heel goed, velen hebben moeite om goed Nederlands te schrijven.

Als ik die foto zie ik wel hoor.

1 like

Nou:

Icm een nagemaakt (hommage is confirmation bias om het minder kut dan nagemaakt/gejat/gekopieerd/inspiratieloos/inspanningsloos/armoedig te laten klinken) ontwerp van een gerenommeerd horlogehuis zegt toch genoeg als je een beetje ‘in de horloges zit’ en niet, evt geveinsd, compleet naïef bent?

3 likes

Ik ben het gewoon eens dat het helemaal ruk is, alleen kinderarbeid etc hoeft helemaal niet en ts vertellen dat hij kinderarbeid in stand houdt, is wel erg gechargeerd.

1 like

Klopt. Exact zelfs. Tot op de letter. Gefeliciteerd.

Zelf ben ik dyslectisch, woordblind en is spelling in het algemeen niet mijn sterkste kant. Gewoon omdat mijn cognitieve aanleg op andere vlakken ligt en ik met oefening hier niets aan verander helaas. Maar mij zul je niet horen klagen hoor. Het kan altijd erger denk ik dan. Ik zou zo’n droeftoeter kunnen zijn die op het internet mensen die anderen persé op taalfouten moeten wijzen complimenten gaat geven.

8 likes

Is het? Zat verkenningen bekend dat deze ‘hommages’ en ‘echte replica’s’ voor 95% hetzelfde productieproces doorlopen.

2 likes

Dat is onfortuinlijk.

Het heeft echter niets te maken met het hanteren van de regels van het vervoegen van werkwoorden.

Overigens weet je je uitstekend uit te drukken hoor.

3 likes

Deze heeft nog niet eens dagaanduiding.
De Berny wel, die moet dan wel beter zijn.

1 like

Een replica horloge assembleren is wel iets anders dan een namaak voetbal of handtas stikken…

Ik doe m’n best, en zoals gezegd is mijn dyslexie niet mijn enige uitdaging op dit vlak.

3 likes

Leuke vraag!

Klopt, woensdag is ook een hele ander kleur dan banaan maar dan gaan we wel heel erg off-topic…

3 likes

Mijn punt is vooral dat er tot nu toe nogal weinig bewijzen zijn van kinderarbeid in de horloge industrie, inclusief in China. Ik ga niet alle arbeidsomstandigheden daar verdedigen maar dit komt wel vaker naar voren zonder veel concrete gegevens. Het is zo ontzettend goedkoop om assemblage te laten uitvoeren door grote, gekende assemblage fabrieken daar zou je echt van versteld staan. Om hier marge op te halen hebben ze echt geen kinderarbeid nodig.

2 likes