M&M on worldtour

Hij is al bijna een jaar in de running op het forum… Is het het leuk om bijvoorbeeld een Instagram pagina te openen waar alle plekken van het horloge geplaatst worden?

2 jaar…

1 like

Ben in Juni in Guatemala, misschien een leuke bestemming na Bangladesh? :wink:

2 likes

Oh ja, in gedachten zit ik nog in 2017 :wink:

1 like

Uitstekend. Zorg ik dan voor een overdracht.

2 likes


De trip is wat verlaat door de ramadan die eerst afgelopen moest zijn maar morgen is het zover.
Dan vertrekt M&M via dubai, dhaka en jessore naar Khulna. Ze ligt klaar voor het inpakken met zijn reisgezellen.
Ik zal proberen de reis zo goed mogelijk te documenteren tussen het werk door.

3 likes

:grin::smiley: , the Tour continues!

Poeh poeh. Wat een reis. M&M is er flink van onder de indruk. Naast hard werken is er gelukkig nog wel wat tijd geweest om de binnenlanden van Bangladesh te zien.

Na een vlucht van Amsterdam naar Dubai, van daaruit naar Dhaka, een binnenlandse vlucht naar Jessore en een busreis kwam M&M in Khulna aan.
Het eerste wat we dan doen is even kijken wat het uitzicht vanuit het hotel is.

Er moest ook gewerkt worden dus ook daar heeft M&M aan deelgenomen. Ze is nu flink bijgeschoold in de Bangladeshi tidal river management systemen.

Naast het harde werken is er tijd geweest om de binnenlanden van Bangladesh te ervaren, zoals het hoort, om de pols.

Zoals het een goed waterdicht horloge betaamt is ze, bij een 35 graden en een luchtvochtigheid van ruim boven de 80%, flink beslagen.
En klets klieder nat geregend in een monsoon bij de Padma delta.

En de rijstvelden. Het is tenslotte regen seizoen.

Al met al een ervaring voor M&M die ze nog niet op haar lijstje had staan en waar ze van genoten heeft.

Het aantal vinkjes op de bucketlist is flink gegroeid en de nabijheid van de bucket wellicht wat dichterbij gekomen door de grote luchtvochtigheid en intensieve regenbuien.

Ik vond M&M een aangename reisgenoot en kan een ieder aanraden haar eens mee op reis te nemen.
Wie neemt haar mee?

15 likes

Leuk verslag… :ok_hand:

1 like

Erg leuk om te zien weer , M&M is going places :+1:

3 likes

And the journey goes on.
Na al dat harde werken in Bangladesh is M&M wel toe aan wat rust en ontspanning, iets dichter bij huis.

Morgen vertrekt ze richting Arnhem om even later van een welverdiende vakantie te genieten.
@wander waar gaat de reis voor M&M naartoe?

2 likes

Iets dichter bij huis dit keer. Eind augustus vertrekt de M&M naar Hongarije, Oostenrijk en Duitsland (al staat de planning nog niet vast).

2 likes

Iederen kent het wel. Die onvergetelijke momenten. Je eerste brommer, het halen van je rijbewijs, trouwen, scheiden, je eerste negerzoen/tompoes, je eerste schuifeldans en natuurlijk, de paar der mijlpalen, het vasthouden van de M&M. Eindelijk…
Met dank aan topicstarter @Carpe_tempus en natuurlijk de laatste “eigenaar” @Climholland I proudly present:


Aangezien de reis pas over een paar weken van start gaat, zal de M&M eerst nog enkele plaatsen in Nederland bezoeken. De eerste plek is meteen een historische plek. A bridge too far. De slag om Arnhem:



en aangezien gevraagd is de M&M op bijzondere plekken te deponeren en vast te leggen, bij deze. De eerste foto in een kanon (welke om eoa reden op Nijmegen gericht staat :thinking: :wink:?

To be continued…
Gr.Wander

12 likes

Hahahahah. Heerlijk dit.
Ik zie alweer dat M&M in goede handen is.

1 like

Vandaag is de M&M op bezoek geweest bij een ander icoon, Nijntje.


Voor de mensen met kleine kinderen is het Nijntje museum in Utrecht een aanrader. De Kids hebben de tijd van hun leven en de ouders hebben vervolgens rust, ze zullen na het bezoek wel even een tijdje slapen. :sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Op naar de volgende locatie :facepunch:

4 likes

Nijntje! :smile:

:facepunch:

1 like

M&M boft maar met deze uitjes. Het werd ook wel eens tijd dat Nijntje leerde klokkijken.
Volgende week Nemo?

1 like

Eindelijk. Even 2 weekjes er tussen uit. Het eerste gedeelte gaan we naar vrienden die in Hongarije wonen. Dit keer gaat de M&M mee.
Allereerst heb ik hem onderworpen aan de jaarlijkse periodieke keuring. De HPK. Qua waterdichtheid vertrouw ik het allemaal wel. Het glas heb ik nog even grondig getest:


Zoals ik al had verwacht. Geen krasje te bekennen. Aangezien het horloge net zo stil staat als voor de keuring, is de test geslaagd. Nu, Hup, de weg op.
Het eerste reisdoel is Passau, een plaatsje tegen de Oostenrijkse grens. Makkelijk vinden, simpelweg die heerlijke A3 af knallen en je bent er:

Ik slaap vaker in Passau en pak dan vaak hetzelfde hotel. Dit keer heeft de baas wat uitgezocht en ik moet zeggen, de omgeving van dit hotel is fantastisch (sowieso is dit gebied een aanrader). Vanuit de voorkant van het hotel, annex restaurant, annex biergarten:

Kortom, je kunt er dus prachtig rondlopen met ter afsluiting een welverdiend en heerlijk lokaal biertje :beers:. Enige nadeel is dat het hotel erg gehorig is. Mijn bovenbuurman kon ik goed horen snurken en ook andere geluiden kwamen luid en duidelijk binnen :thinking: Het hotel vanuit de natuur gezien:

Kortom, locatie een 10. Nachtrust een 4. :facepunch:
Nu, op naar Budapest! Kijken waar de M&M nog meer opduikt. Gr.Wander

10 likes

Inmiddels is Budapest alweer achter de rug. De bekende toeristische hoogtepunten heeft de M&M niet gezien. Kom hier al 15 jaar bij vrienden, dus been there, done that.
Gedurende die 15 jaar heb ik de stad langzaam aan zien veranderen. Er staan daar machtig mooie gebouwen en deze werden, vanuit het centrum gezien, langzaamaan opgeknapt. Ook de wegen werden aangepakt. Nu lijkt het of de boel weer inzakt. Veel werkzaamheden, maar niks wordt echt grondig aangepakt. “El jefe” daar is niet goed bezig. Jammer, want de mensen snakken er naar. Genoeg politiek geneuzel.
De M&M heeft dan wel geen toeristische hoogtepunten gezien, hij is wel degelijk de hoogte in gegaan. In het Buda gedeelte (bergachtig) zijn we met een stoeltjeslift naar boven gegaan (en weer terug :sunglasses:). Bovenaan is een mooi park en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Magnifiek uitzicht!


Later die week zijn we ook naar een zoo café gegaan. Krijg je tijdens je lunch en een heerlijke bak limonade af en toe een dier op tafel. Fantastisch! Van cavia tot slang, ik heb ze allemaal gezien. Don’t worry, ze worden goed verzorgd.

Daarnaast zijn we de stad ook even ontvlucht. Dat kan daar perfect op Margaret Island. Een eiland in de Donau (soort van Central Park of Sonsbeek, maar dan in Budapest). Mooie tuinen, zwembad, grasvelden, natuur en een kleine dierentuin. Echt een aanrader.

Tot slot had ik nog een winkel genoteerd die ik graag wilde zien, namelijk “10ora10”, een horloge winkel waar ze (achterin) vintage horloges verkopen. Denk dat @septentrio dit wel een interessant adres vind. Op hun Website zijn wat horloges te vinden, maar hun assortiment is vele malen groter. Ze servicen de horloges zelf en geven daar ook garantie op. Ze spreken Engels en ze komen op mij goed en professioneel over. Nogmaals, ze hebben veel meer dan ze vermelden op de website, dus gewoon een mailtje sturen en vragen wat ze hebben liggen. Ik heb me in kunnen houden (kan nog steeds niet wennen aan het kleinere formaat van de oudere horloges) al zag ik een erg mooi exemplaar van Darwin. Sorry voor de crappy foto, zag thuis pas hoe slecht deze was.

De winkel:

Inmiddels zijn we aangekomen in Oostenrijk waar ik direct een plaatselijk biertje (Murau) op de op heb getikt :grin::beers:.

Tot de volgende keer zullen we maar zeggen. :facepunch:

7 likes

Top verslag , erg leuk om te lezen :+1:

Wel erg rustug hier de laatste tijd. :face_with_raised_eyebrow:
@Dpvh , @RBK @GMTplus1

Kom op jongens.

1 like