M&M on worldtour

Schitterend verslag.
Het plezier van M&M straalt er vanaf. Erg leuk. En Oostenrijk blijft een mooi land (op de snurkende bovenburen na dan).

1 like

Inderdaad aan de rustige kant hier. Is er een overzicht van landen waar hij geweest is?

Ik heb heb meegehad naar Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland. En later nog een keertje, volgens mij was dat Budapest.

We kunnen kijken waar hij nog niet is geweest? :thinking:

2 likes

Goede foto’s! :ok_hand:

1 like

Een overzicht van alle landen zou leuk zijn.
De M&M heeft indrukwekkend veel meegemaakt!

Wie scrolt even door het hele topic en maakt de lijst :crazy_face:

2 likes

Okeuj
 Duurt wel even denk ik.

1 like

Arnhem, Utrecht (Nijntje), Budapest Hongarije, Murtal Oostenrijk en over een paar dagen Duitsland.

Er zullen er nog veel volgen verwacht ik. Hoop dat meer mensen zich aanmelden en de M&M meenemen. We zullen zien.

2 likes

:sunglasses:, kom je leuke reacties tegen


5342f13b989be47571a78d0df5d700aa9e42faf2_1_556x500

Er zijn al eerdere pogingen gedaan voor overzichten. Ik heb geprobeerd de lijst te updaten met landen en plaatsen. De lijst is mogelijk niet volledig en niet 100% gecontroleerd. Maar hier moet je het mee doen:

  • Zwitserland (geboren)
  • Baarle Hertog (BEL)
  • Baarle Nassau (NLD)
  • Amsterdam (NLD)
  • Malaga (ESP)
  • Dublin (IRL)
  • Landsmeer (NLD)
  • Hellevoetsluis (NLD)
  • Zeelandbrug (NLD)
  • Zuid-Egypte (EGY)
  • Zandvoort (NLD)
  • Zuidbroek (NLD)
  • Johannesburg (ZAF)
  • Ohrigstad (ZAF)
  • Kruger National Park (ZAF)
  • Swaziland (SWZ)
  • Hlulhuwe (ZAF)
  • Drakensbergen (ZAF)
  • East London (ZAF)
  • Port Elizabeth (ZAF)
  • Tuinroute (ZAF)
  • Knysna (ZAF)
  • Oudtshoorn (ZAF)
  • Kaapstad (ZAF)
  • Grunn’n (er gaat niets boven Groningen!)
  • Paramaribo (SUR)
  • Eindhoven (NLD)
  • Leenderbos (NLD)
  • Budapest 2x (HUN)
  • Nieuwmoer (BEL)
  • Dubai (ARE)
  • Dhaka, Jessore en Khulna (BGD)
  • Arnhem (NLD)
  • Murtal (AUT)
  • Utrecht Bij Nijntje (NLD
  • Passau (DEU)
  • 
?

De kaart wordt dan als volgt:

En wat achtergrondinformatie:

M&M is een normale reiziger die nog maar 6% van de wereld gezien heeft.

Hierbij wat suggesties voor nieuwe bestemmingen:

En nu moet ik stoppen. Battery low volgens de laptop :v:

7 likes

Das gin half werk! :ok_hand:

In Mei was ik in Spanje , volgende trip mag de M&M zeker mee!

1 like

Ik zit eind september een weekend in DĂŒsseldorf, is 'ie daar al geweest?

3 likes

Als wij nou een lijst hadden
 konden we dat even checken :thinking:

3 likes

Ah, Passau is zo te zien de enige Duitse bestemming geweest. Maar misschien is Duitsland wat te gewoontjes als ik al die andere plaatsen zie.

2 likes

Niets is te gewoontjes. In Frankrijk is hij schijnbaar nog niet geweest. Of Luxemburg
 Die landkaart moet verder ingevuld worden. En wat nieuwe foto’s :thinking:

1 like

Niks is te gewoontjes. Gaat niet om de landen, maar om de locaties en de verhalen. Zie bericht/opdracht TS:

Dus
 Stuur me een PM, mocht je de M&M willen hebben.

3 likes

Ik ga ook iedere Pinksteren met de motor naar de Eifel. Of een bergtop in Scandinavië zal ook wel op het lijstje staan volgend jaar.

3 likes

Scandinavië is hij nog niet geweest :ok_hand:

1 like

:muscle: , The story continues!

Italie staat op mijn verlanglijst , zal in het voorjaar 2019 worden.

1 like

Mooie werk. Thanks.

1 like

Het topic raakt met de vragen wie, wat, waar, waarom en wanneer misschien te vervuild en is daardoor minder prettig om te volgen. Mijn voorstel:

  • PM naar de laatste “eigenaar” wanneer je de M&M wilt hebben.
  • Bij ontvangst in dit topic vermelden dat je hem hebt en tot wanneer je de M&M iig meeneemt.
  • Aan het einde van de reis vult die persoon de lijst van @RBK aan (kopiĂ«ren en aanvullen). Deze blijft dan altijd up to date.
2 likes

Reizen is Ă©Ă©n van onze hobby’s en we hebben dan ook redelijk wat gezien. Sinds vorig jaar is er een gezinslid bijgekomen en passen we de reis doelen uit praktische overwegen (voorlopig :sunglasses:) wat aan. Oostenrijk is tot nog toe altijd een doorreis land geweest. Mijn indruk was dat de mensen wat nors waren en dat de omgeving wel mee zou vallen. Dat had ik verkeerd ingeschat.
De omgeving van Murau is prachtig. De mensen zijn daarnaast super vriendelijk en behulpzaam. De natuur is adembenemend. Deed mij een beetje aan Canada denken. Heerlijk om met de auto tussen de bergen te cruisen (100km per uur toegestaan op een enkelbaans weg :grin:). Aanrader dus!
De M&M is af en toe ook mee geweest natuurlijk:
Centrum Murau
waar ze een heerlijke koffie schenken met zelfgemaakt ijs :ok_hand:


Watertuin
Ergens in de bergen heeft iemand een deel van de tuin omgebouwd tot waterparadijs. Op een aangrenzende waterval heeft hij buizen “gekoppeld” en deze zorgen er voor dat zijn kleine dorp tot leven komt. Van alles wordt aangedreven door het water. Iedere voorbijganger mag dat aanschouwen. Prettig gestoord noem ik dat. Al zijn wij dat natuurlijk ook met onze hobby :sunglasses:.

Natuur
Voor wandelaars, fietsers en motorrijders is het hier een walhalla.

Nocky’s Almzeit
In de buurt, op 2000m hoogte, ligt Nocky’s Almzeit. Hier ga je met de skilift omhoog en kun je heerlijk relaxen en genieten van het uitzicht. Daarnaast is er een park aangelegd voor kinderen (op diverse plateaus verschillende leerzame speelplaatsen gecreĂ«erd, echt goed gedaan) en kun je met een rodelbaan naar beneden knallen. Het schijnt Ă©Ă©n van de mooiste banen te zijn.

Kreischberg
Tot slot heb ik de M&M nog een andere keer mee naar boven genomen in een skilift. In het plaatsje Kreischberg (schijnt erg bekend te zijn onder sport fanaten) zijn we wederom op grote hoogte wezen genieten van het lokale bier, een heerlijke schnitzel en het fantastische uitzicht.

Kortom, Oostenrijk heeft mij verrast en krijgt van mij een dikke :+1:. De M&M is ook weer een aantal ervaringen en locaties rijker.
Ik weet nog niet wat we op de terugweg mee gaan maken. We zullen zien. De lijst zal ik in ieder geval updaten. Groeten!

5 likes

De M&M heeft de vakantie overleefd en is klaar voor een volgende bestemming. Mocht ik voordat de M&M een nieuwe eigenaar heeft gevonden nog ergens komen, dan volgt natuurlijk een update.

Even een foto van zijn metgezellen afgelopen vakantie.
Van links naar rechts: mijn Mako, de M&M, Festina van de baas :sunglasses:

Wie o wie wil de M&M meenemen naar de volgende bestemming?
Stuur even een PB met gegevens en ik stuur hem naar je toe.

Update van de lijst met bestemmingen die @RBK heeft opgesteld:

Gr.Wander

2 likes