Maas L.E. 50 stuks

https://horlogemaat.nl/maas-oceanic-een-duikhorloge-van-nederlandse-bodem/

Mooi horloge van eigen bodem.
Jammer met eenvoudig uurwerk
NH35 en enigszins aan de hoge prijs.

Dit verhaal rammelt echt aan alle kanten. Vooral de geschiedenis van het duikhorloge. Echt weer een gekunstelde marketingpoging.

1 like

Valt wel mee toch

Ik weet niet wat dit horloge zo speciaal maakt en vind 'm persoonlijk een beetje te groen, te weinig contrast tussen bezel en wijzerplaat. Binnenste minuten schaal een beetje teveel van het goede.

Ik moet aan ChatGPT denken.

1 like

Een horloge is niet alleen een tijdwaarnemingsapparaat, het is de belichaming van vakmanschap en emotie. - Aaron Maas

En dan één van de meest nondescripte klinisch aandoende duikertjes neerzetten die god’s groene (see what I did there?) aarde rijk is, met een keramische bezel die tegelijkertijd een modderige tint groen lijkt, Ă©n glanst als een hele batterij hondelullen in de maneschijn.

De koppeling met Miyota is me even onduidelijk, de kast is totaal oninteressant en slab sided, de band is de helaasheid der dingen (wie pakt er in godsnaam een vlindersluiting op een duikhorloge), en het geheel komt op mij over als een product van de AliExpres grabbelton met componenten.

Als dat horloge-ontwerpen uitspuugt
 Verhip. Ik had het niet beter samen kunnen vatten.

Ik mis dan wel weer het verhaal van die broers die op reis zijn door Azië alwaar ze een zonderlinge maar bijzonder inspirerende Fransoos tegenkomen in Viëtnam, Monsieur Meuse. Die ontmoeting inspireerde de broertjes Maas om hun droom na te gaan jagen, het maken van een artisanaal horloge.

Na jarenlang in de leer geweest te zijn bij gerenommeerde horlogehuizen is het dan eindelijk gelukt, en is de Maas er dan eindelijk. Maar los van het waarmaken van hun droom, gaan ze ook de horloge-industrie helemaal op z’n kop zetten. Ze gaan de “middle man” er namelijk tussenuit snijden, zodat wij als klant ook een stukje toegankelijke luxe kunnen kopen.

Ben ik al warm?

Het zou me niks verbazen als Maas BV een volle dochter is van Spaghetti Scametti.

16 likes

Je hebt je eigenlijk erg zacht uitgedrukt, wat een ondingen, gdkl**.

1 like

Ieder woord op dit forum voor dit prutswerk is er één teveel!

Ik zie enige gelijkenis met de Citizen Brycen. Kruising tussen duiker en dresser. :-1:

Ik zie geen enkel kenmerk van een dresser in beiden.

Spaghetti Scametti.
Zeer exclusiev made in Hong Kong :rofl:

1 like

Sterk dat ze zo’n lage MOQ gevonden hebben. Maar dat zie je terug in de prijs ook. Chinezen kunnen wel degelijk rekenen.

Ho ho
 Ik heb veel ergere duikhorloges gezien in m’n tijd.

Kuch, Invicta, kuch kuch.

Wat heb jij op, joh? Ik wil het ook. Goeie shit, maar in de verste verte geen dress watch. :slight_smile:

1 like

Te diep in het glasje gekeken.
Keteltje 1 met schepje suiker. :clinking_glasses: :rofl: :+1:
I don’t smoke shit.

1 like

Grappig. Een Jonko is 1000 keer gezonder dan een borrel. Evengoed rook ik die zooi ook niet, ben van nature al meer dan langzaam genoeg.

1 like

Het gepruts in het filmpje waar met te grote handschoenen aan de folie van het horloge wordt getrokken, zegt genoeg :roll_eyes:

3 likes

Zijn die a-symetrische lugs geĂŻnspireerd door de Rolex Daytona?

8 likes

Leuk zo’n horloge, de meerwaarde echter tov een Pagani Design zie ik niet en is dus de prijs een dikke €300,- te hoog

1 like

‘krachten weten te bundelen met de gerenommeerde horlogemerken, Seiko en Miyota’

Komt over alsof ze jarenlang om de tafel hebben gezeten met beide merken en er een superuniek product uit is gekomen :grinning_face_with_smiling_eyes: Maar ik vind het aardig tegenvallen

1 like

:rofl::rofl::rofl:

3 likes