Maen Skymaster 38

Tenzij je niet dagelijks van de duikplank springt zou ik mij daar niet druk over maken.
Steinhart heeft horloges gehad met echt zero atm , dan moet je zelfs met handen wassen opletten.

Vanaf 5 atm kun je gewoon alles doen behalve watersporten.

1 like

Gode zij dank maken ze ze evengoed niet met een schroefkroon en geschroefde pushers. Bah. Bovendien lig ik minder in het water dan dat ik 'm op het droge gebruik of op sta te winden, dus ik kan er tijdens m’n badder-tijd mee leven, met die beperking.

1 like

Ik vind de Skymaster een mooi horloge maar moet zeggen dat het Maen horloge wat ik ooit had procentueel (met ruime afstand) het allergrootste afschrijfkanon is geweest wat ik ooit in de collectie had. Restwaarde moet natuurlijk niet de hoofdreden zijn voor aanschaf maar ik vind het wel prettig als er iets overblijft van het geld wat ik er insteek. En dat ik er niet maanden mee hoef te leuren.

Ik moest overigens twee keer kijken toen ik de naam Maen op dezelfde pagina zag als een >2K€ lijstprijs.

1 like

Fair point, vind alle chrono’s die @Fate_Amenable_To_Change noemt mooi in hun eigen recht, zou eenieder ermee complimenteren.

Ergens is het Maen horloge iets te tacky/flashy, denk dat dat in m’n smaak zit verweven. Aan de ene kant een stijlvolle Carrera, aan de andere kant een allesbehalve klassieke/stijlvolle diver (er zijn er heel wat subtielere/klassiekere denk ik).

Somehow it seems to scratch my itch maar nog niet over uit, het afschrijfkanon scenario is een overweging.

1 like

In Aug 22 was de adviesprijs $990, nu Jan 24 is deze gestegen naar €2100.
Die zijn gek, afschrijfkanon van heb ik jou daar :money_mouth_face:
Voor 2100 zou ik lekker verder kijken voor iets anders dan een Maen…
Een farer bv om iets te noemen wat al niet gezegd is



Of wat anders geen idee van diameter of prijs




3 likes

Oh, maar deze Certina vind ik zeker wat hebben. Sowieso een mooi merk. Misschien niet het meest onderscheidende model. Maar toch een leuk ding. Zeker in two-tone!

1 like

In de Skymaster Mk 1 zat een ETA 2894

:clown_face:


RTFM

Heeft me wel ff aan het denken gezet.

Koop ik een horloge dat ik oprecht best mooi vind, maar mega afschrijft? Ik zat een Tudor GMT Pepsi te overwegen - in vergelijking is dat horloge dan gewoon gratis. Want die behoudt z’n waarde toch wel?

image

Koop ik deze, geniet ik ervan tot een van die afschrijfkannonen beschikbaar komt en switch dan wel voor een faire prijs.

2 likes

Gesloten vraag, gesloten antwoord: ja. Nuance daarbij: als je gebruikt koopt is de pijn uiteraard minder dan wanneer je de eerste eigenaar bent.

Alles schrijft af - Tudor incluis - maar met een Tudor kun je er van uitgaan dat je minder lang hoeft te leuren om een faire prijs te vangen dan met een Maen.

Als het alternatief een Maen nieuw tegen lijstprijs aanschaffen is zou ik zeggen: prima scenario. Niets ten nadele van Maen maar >2K€ voor een Skymaster vind ik écht over the top.

1 like

Is dat een bekentenis, een streven, een droom? Of had je me iets anders te zeggen?

Geen beste aankoop geweest als je zo veel geld verloren hebt aan de skymaster.

Ik vraag me wel af of Maen nu nig steeds zo obscuur in de markt staat als toen je hem van de hand probeerde te doen.

Met goede publicaties op watchfinder en Nico Leonard (samen toch 2mln plus abbonees) lijkt Maen wat naar biven te drijven in de micro brand zee.

Je kunt nu een proef op de som nemen. Er staan nu 4 stuks Maen Manhatten 37 te koop op Chrono, nieuw 849, rond de 750 op chrono. Moment opname. Als Maen een financiële beerput is, staan ze er over 1 maand nog of tegen 250 euro weg.

1 like

Leuk experiment! Laat je het weten of zal ik ze ook even opzoeken en op de wenslijst zetten?

Als ik de komende maand geen aankopen doe, een geod voornmen, laat ik alleen die 4 op het lijstje staan. Watch this space in a month…

1 like

Beetje aan het zoeken geweest naar een zoethoudertje.

Elders in het forum werd me een Dan Henry aangeraden, op zich interessant maar was het niet helemaal. Kwam net in het chronograaf forum deze tegen:

Dat zou nog wel es een geinig horloge kunnen zijn totdat de Skymasters beschikbaar komen (nieuw of tweedehands).

4 likes

Ghe ghe als het jeukt moet je krabben!

Paar Maens beschikbaar nu ook in het blauwe gedeelte.

4 likes

Korte follow op de het doorverkopen van de micro brand Maen.

Ik heb mijn Maen Hudson 38 mk4 op Chrono verkocht in 2 dagen en 80% van de aanschaf terug.

Het rijtje hierboven ziet ee nu zo uit.

Ik denk dat we Maen ver uit de hoek van de money pits kunnen plaatsen.

1 like

Fair point, denk dat dat wel de conclusie is op basis van jouw ervaring en de horloges op c24. De horloges hier op HF verkopen ook behoorlijk snel.

Ben benieuwd of dat straks ook geld voor de exemplaren van 2200 euro. Is wel een verschil of je aanschaf ~1000 is of ~2000 voor een microbrand.

Persoonlijke twijfel zit m in het feit dat ik net een Christopher Ward van een jaar oud verkocht, nieuw 1100, verkocht voor 600 na vrij lang ‘leuren’. Is een ander merk maar je wil dan niet snel weer hetzelfde.

Ik ga een tweedehandse Tudor GMT Pepsi aanschaffen ergens rond ~3000-3200 en wachten tot de eerste Skymaster tweedehands beschikbaar komt :slight_smile:

1 like