Maen Skymaster

Zeer gewaardeerde horloge liefhebbers. Laatst ontdekte ik het merk Maen. Persoonlijk draag ik van alles een Breitling Colt 44, Oris Aquis, Oris Big Crown Pointer Date 44mm, Seiko Superior, King Seiko, Seiko Lord Matic, pagani design. Ik draag wat ik tof vind. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de Maen Skymaster ondanks hij lijkt op de speedmaster (niet op detailniveau) een gaaf horloge vind en zeker voor de prijs. Persoonlijk neig ik naar de panda maar toch twijfel. Toch even jullie hulp nodig, ofwel welke kleur zouden jullie kiezen? Het gaat dus om de kleur, niet of je homages kan waarderen of niet.

3 likes

is ook wel een gaaf horloge, zou zelf voor de inverted panda gaan. normaal ben ik wel panda fan maar bij deze is de inverted mooier in mijn optiek.

1 like

Op foto’s vind ik hem heel gaaf. Ben benieuwd ofie dat in het echt ook is.

Qua prijs zit ie voor een automatische Chronograaf wel in een prijsklasse waar je maar weinig fatsoenlijks voor kunt kopen.

Zelf heb ik toen getwijfeld tussen deze Maen en een Yema Speedgraf. Die laatste stond hier als occasion te koop dus toen daar voor gegaan.

Als ik voor de Maen gegaan zou zijn zou ik trouwens ook voor de inverted Panda gegaan zijn.

1 like

De inverted en de panda is nou net waar ik tussen twijfel :wink::+1:

Heeft Maen met deze geen kwailteitsissues gehad? Ik herriner me ooit iets gelezen te hebben…

1 like

Al die horloges die je opnoemt zijn 42mm+ volgens mij en die maen is 38 en valt dus een stuk kleiner…

2 likes

De Colt, pointer en aquis zijn 44mm. De King en superior zijn onder de 40mm. En ik wil juist een kleinere chrono.

Dan heb ik niks gezegd :smiley::+1:

1 like

Altijd goed als mensen meedenken, thanks​:+1::facepunch:

1 like

Dat zou kunnen, maar mij niet bekend, de reviews zijn goed

Nou, de Hudson werd afgeleverd totaal anders afgewerkt dan op de renders (en demo modellen bij websites zoals Fratello). Dat was echt een paar flinke slagen op bezuinigd qua afwerking.

Ze (Maen zelf) hebben op dit forum overigens later dit (soort van) toegegeven en gezegd dat de 2e batch wel beter was. Ook zei men dat de Skymaster wel precies ie zoals op de renders.

2 likes

Kwam laatst toevallig langs, misschien hebben jullie hier wat aan.

3 likes

Zijn er mensen die toevallig onlangs de Skymaster ontvangen hebben? Benieuwd wat de ervaring en zijn een foto zou leuk zijn natuurlijkđź‘Ť

Heel gaaf filmpje trouwens en ook die kleuren combi is heel vet. Wellicht moet die het wel worden…

1 like

Ik vind hem leuk en de maat is ook prima maar geen chrono voor mij op dit moment.

Ik kan zeggen dat Maen een goede service heeft en snel reageert. Zoals al gezegd in het topic was hun allereerste product de Hudson niet geheel als verwacht. Iets wat ze ook echt ter harte hebben genomen en bij de 2e run direct verbeterd hebben.

Ik vind dat die jongens het goed gedaan hebben en zou zonder enig probleem weer een Maen kopen. Ik had die eerste Hudson en de algehele afwerking was minder dan verwacht. Verder was die qua specs etc nog steeds zijn prijs waard.

3 likes

Dank je wel voor je reactie, dat bevestigd wat ik eigenlijk al dacht. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Daarnaast heb ik nog geen chrono en hoop ik dat het horloge ondanks zijn 38mm toch opvalt

1 like

Ja die prijs/kwaliteit zit wel goed bij Maen, serieuze jongens die ook moesten leren dat een producent niet altijd alles doet zoals je verwacht. Daar zijn ze goed mee omgegaan en er niet voor weggelopen, ik gun ze het succes wat ze hebben.

Ik vind die Skymaster heel mooi en als je een normale pols hebt is die 38 echt netjes hoor. Mijn pols is net iets boven de 16,5 cm en bij mij is 38 de sweetspot. Past mij het beste maar anders zou je eens de berenklauwen van @bertus1 moeten zien met gewoon een 36mm Rolex, kan prima.

4 likes

Bij dit formaat vind ik de panda mooi passen. Was t 42mm geweest dan zou ik de geheel zwarte mooier vinden.

1 like

Er is wel meer over gesproken, zie hier:

1 like

Die heb ik gelezen maar daar gaat het vooral over het vergelijk met de speedmaster, dat het een homage is en daarom echt niet kan blablabla Gaat mij om jullie mening vwb kleur en ervaring met afwerking, kwaliteit en grote. Ik draag alles wat ik mooi vind van Breitling tot homages en vind de Skymaster gewoon heel vet! Maar bedankt voor de verwijzing en het meedenken​:+1::facepunch:

2 likes