Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Hier niet woensdag. Ik ben niet thuis :disappointed_relieved:
Zaterdag pas ophalen bij het pakketpunt.

Jawel binnen!!

Vanmiddag kwam hij binnen. Nu uitpakken, stickers pellen enzo

17 likes

Ziet er top uit. De levering van de mijne heb ik verschoven naar vrijdag.

1 like

Nog Ć©Ć©ntje dan.

5 likes

Hoe bevalt ie? Naar aanleiding van deze fotoā€™s ben ik niet overtuigd.

3 likes

Hij bevalt erg goed, hij voelt degelijk aan. De bezel klikt mooi. Hij is op maat gemaakt en mijn zoon loopt er nu mee rond.

Het is hier vrij donker in huis. Ik zal nog een betere foto sturen.

1 like

Hier ook de 38 LE First Edition zonder datum met dichte achterkant binnen. Leuke maat voor een duiker. Wijzerplaat heeft door het gebolde saffier en de opgelegde indices veel diepte. Zeer geslaagd. Heb hem zojuist op maat gemaakt. Goede kwaliteit band ook. Als ik 1 minpuntje moet verzinnen is het de sluiting. Die had wellicht beter gekund, maar aan de pols zie je dat niet. Al met al, zeker tevreden :smiley:

5 likes

Deze zijn wat beter

3 likes

die van mij. Hij is echt mooi! Ik heb wel het idee dat het terug schroeven van de kroon wat lastig gaat.

4 likes

Net opgehaald. Ben benieuwd. Grote kans dat ie direct de verkoop ingaat. Heb teveel horloges :see_no_evil:

1 like

Die ben je denk ik zo weer kwijt :sweat_smile:

2 likes

Vandaag stond een soortgelijke Maen op Uhrforum voor EUR 299,-- te koop. Was in een mum van tijd ā€œerledigtā€. Leuke richtprijs overigens!:wink:

1 like

Ik dacht op de renders enz toch wat fraaiere lugs te hebben gezien

1 like

Niet degelijk, of sluit niet lekker?

Ook de brushing vind ik -vanaf deze fotoā€™s- niet echt geweldig.

in het echt zijn ze mooier. in dezelfde richting geborsteld als de band. Dat was in de renders niet.

1 like

Ik heb de LE nu ook een goed uurtje binnen. Draagt goed, ziet er goed uit, ben benieuwd naar het daglicht.

De band valt wat tegen, draagt prima maar mist iets. En dat komt omdat de band dun is en niet solid maar gevouwen is. De sluiting ben ik ook met @lencoth eens. Dat valt eerlijk gezegd wat tegen.
Ik vergelijk de band dan met de Steinhart ovm en de CW trident pro oyster style bracelet. Dat zijn beiden zware massieve banden waarbij de sluiting van de ovm wel beter is. De sluiting van de CW is gewoon goed en heeft een ratchtet sluiting.

#metoo ook helaas al opgemerkt en met nog geen andere schroefkroon gehad. Maar nu weet ik het en dus bij deze kroon even goed opletten dat die niet scheef ā€œpaktā€.

Verder voor wat ik in het kunstlicht zie gewoon een heel mooi horloge dus kan het vergeven. Zet hem toch op leer denk ik al laat ik hem nu nog even op staal.

Edit: moet wel zeggen dat het geheel inclusief de nato, het bandentooltje en tooltje om de stalen band in te korten voor de prijs een goede bang for the Eypo is. De band is het enige wat me tegenvalt door dat ik andere banden ken. Maar het is wel reƫel voor die prijs vind ik.

3 likes

Hier was ik in mei al bang voor. Een goede en comfortabele band maken is een vak.

Sjeezā€¦ Prijs is geen excuusā€¦

die band is goed hoor, zit erg comfortabel. Sowieso vele malen beter dan een Seiko band. Ik durf hem wel te vergelijken met de Longines (mooier zelfs) alleen de clip is wat minder

1 like

Hier ook de LE binnen.
Ziet er goed uit, heb hem nog niet op maat gemaakt dus over de band kan ik nog niets zeggen.
Even nachtje over slapen en morgen in licht nog eens bekijken. Misschien dat hij het blauwe gedeelte in gaat, iets te veel horloges.