Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

+1

Zou één van jullie eens een foto willen maken van de lugs?

Hier ook geland.

1 like

De sluiting is van relatief dun materiaal en dat steekt af bij de rest van de band, die IMHO voor de prijsklasse (adviesprijs) goed is. Ik zie overigens niet zoals @Da_Watcher zegt, dat de band gevouwen is. Naar mijn idee is hij solide.

De clasp sluit daarentegen wel goed en op de brushing valt niets aan te merken.

Aan de pols is het geen issue, de sluiting valt mooi op de band, zodat er geen gap ontstaat. Dus wat het aanzicht betreft geen probleem, maar het materiaal had dikker gemogen.

3 likes

eens

Ik dacht het te zien aan de zijkant van de band maar dat lijkt me lichtval te zijn geweest. Nu ik het beter bekijk zie ik het niet. Maar hij is wel verdacht licht, ik heb hem eraf en er een croco op zitten nu.
Ik zal ze wel eens wegen mijn banden, dan weet ik of er en welk verschil er eventueel is.

Maar verder wel dik tevreden, vind hem erg mooi in balans met de no-date complicatie. Plaatje ook mooi en wil hem in goed daglicht bekijken.

2 likes

Op de renders zie ik een heel ander horloge.

1 like

Nogal ja.

Straalt geen Seiko kwaliteit uit, zo op de foto’s.
Jammer. Hopen op wat betere foto’s bij daglicht.

1 like

Denk dat je hem niet op maat hebt gemaakt. Dan had je IMO gezien dat iedere link uit 5 solide delen bestaat. Best netjes opgebouwd eigenlijk.

2 likes

Hier een foto met betere belichting (niet van mij).

2 likes

Als ik de plaatjes hier zie, lijken we in de minderheid, v.w.b. de voorkeur voor de wijzerplaat zonder datum.
Maar nu ik hem heb, ben ik er nog meer dan voorheen van overtuigd, dat deze bij verre het mooist is :clap:

Een ieder mag er uiteraard anders over denken :wink:

2 likes

De 38mm Hudson is een mooi maatje!

8 likes

mooi horloge maar was benieuwd hoe lang het duurde voordat de eerste in de blauwe hoek verscheen… binnen 24 uur blijkt het antwoord te zijn…

Niet gek als je kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat je eindelijk je horloge hebt.
In die aantal maanden kan er maar net wat gebeuren waardoor je dat geld weer nodig hebt.

Of het horloge valt gewoon tegen, dat kan ook.

1 like

Ik zie nu pas goed waar ik me vreselijk aan zou storen met de Maen Hudson: het ontwerp van de uren- en minutenwijzer!

Aan weerszijden zit een metalen verdikking. Afhankelijk van de lichtinval / stand wijzers, is het dan de ene keer net of de wijzers asymetrisch aan de linkerkant zijn, en de andere keer of dat aan de rechterzijde het geval is.

Op Kickstarter dacht ik initieel dat het een foutje in de renders was. Maar zo is het ontwerp. Brrrr.

3 likes

De foto’s zijn niet echt overtuigend. Met zwarte wijzerplaat en rode accenten vind ik hem best lelijk. De LE is dan beter in balans.

1 like

Ik aan de oplichterij.

Ik.vind.het.echt.oplichters.

Ik heb even een paar dagen gewacht en wat foto’s her en der bekeken, maar die huichelaars hebben dus echt een duurder prototype naar de magazines gestuurd en een veel slechter afgewerkt horloge uitgebracht.

Die bezel en lugs zijn niet te vergelijken met waarvoor je het geld neer hebt gelegd.

Als je deze bezel vergelijkt met de uitgebrachte exemplaren lijken ze wel afgesleten.

5 likes

Klantenfoto’s zijn gewoon slecht genomen denk ik.

1 like

Ik zal die van @hamari eens in het tentje leggen.

3 likes

image

Alt + F4 om te kunnen lezen.

2 likes

Kijk het verschil in bezel eens Metin, dat is niet hetzelfde horloge.

2 likes