Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

@anon50762135EV he Ide, er wordt inderdaad in verschillende draadjes gesproken over de matige afwerking. en dan betreft het voornamelijk de bezel en de goedkoop aanvoelende stalen band.

De bezel is wel heel verschillend, bij de 1 te stroef, bij de ander te los. Commentaar van Maen is dat de bezel na verloop van tijd soepeler zou moeten gaan draaien.

Commentaar waar Maen niet op reageert betreft de zeer ondermaatse lume, als ik de bezitters mag geloven.

Men is vooral enthousiast over zaken als maatvoering, comfort en verpakking…:thinking:

Er staat een blauwe date te koop BNIB voor $ 450,-

1 like

Foto’s zien er inderdaad matig uit. Kickstarter blijft gokken…

In bezit van de 38mm Limited Edition, first of 100…

Ik vind het wel een tof klokje. Uurwerk etc zal vast goed zijn! Er zijn wel wat zaken die aanduiden in mijn ogen dat dit geen premium horloge is, waar de prijs echter ook naar is lijkt me?

De band vind ik wel een puntje. Die is inderdaad beneden niveau ten opzichte van de klok zelf. Slap, en voeld niet degelijk aan… een rammelaartje al zeg ik het zelf… verder vind ik m wel deftig voor de prijs.

Lume is ondermaats als je beter gewend bent. Ik ken niet anders, maar die is zwakjes. Al zou dat voor een duiker toch wel goed moeten zijn!

Puntje vind ik ook de lumed pip. Die is gewoon opgelijmd, ook niet echt premium vind ik…

De maat etc is keurig! En de uitstraling uiteraard ook!

4 likes

Heb de Maen Hudson nu twee dagen om en eerlijk gezegd goed te spreken over de prijs/kwaliteit. Hij heeft niet een stalen band zoals mijn Aquis, maar dat is dan ook een andere prijsklasse. Sluiting voelt wat dun, maar band comfortabel en voelt mij niet goedkoop.

De ondermaatse lume op de wijzers kan ik bevestigen, al herken ik dit ook bij enkele duurdere horloges in mijn verzameling. Maar door de gepresenteerde plaatjes van de Kickstarter campagne had ik hogere verwachtingen qua lume.

De hele uitstraling van het horloge maakt voor mij alles goed. Een hele leuke en mooie duiker, die ook nog eens best nauwkeurig de tijd weergeeft.

3 likes

Ondanks alle kritiek blijft het een mooi horloge en heb ik er geen spijt van. Wil wel de no-date met rode accenten, heb nu de limited. Ook mooi maar wil het net iets sportiever.

4 likes

Lumepic…eigenlijk vooral de uren-wijzer die wat minder oplicht. Zal ws komen door die rode kleur.

3 likes

De rode accenten ogen op veel foto’s niet mooi felrood, maar eerder paars. is dit in het echt ook? Vind die rode accenten momenteel juist het lelijkste aan dit horloge

Gisteren de zwarte 38 mm LE ontvangen. Vandaag de doos geopend. Lijkt er in de stickers wel ok uit te zien. Opmerkingen in dit draadje over lugs, afwerking en wat dies meer zij, kan ik nu dan ook (nog) niet bevestigen. Band is wel massief in mijn ogen. Maar wat ik wel een tegenvaller vind, zijn de wijzers. Dunne, iele plaatjes metaal die me doen denken aan de vroegere metalen afsluiters van snoep- en broodzakjes. Wie kent ze nog. Dit heeft er toe geleid dat ik het verwijderen van de stickers en andere irritante bandplastificeerrommel nog even voor me uit heb geschoven.

Ik lees nogal wat berichten over deze Maen, teleurstellende berichten: het horloge valt tegen. Mmmmm, dat is geen reclame voor de Maens in het blauwe deel van ons forum.
(Ja, ik bezit zelf ook een Maen, een eerder exemplaar, en die bevalt mij goed.)

Zojuist maar even wat foto’s bij daglicht gemaakt.

Vel zelf uw oordeel zou ik zeggen.

25 likes

Het horloge nu een paar dagen in huis. Hij bevalt prima. Ziet er erg goed uit, en de reacties zijn erg positief.

Deze ga je niet terug vinden in het blauwe gedeelte.

8 likes

De wijzers waren voor mij de reden om 'm niet aan te schaffen,in mijn horlogebeleving zijn de wijzers het belangrijkste item,ondanks de verder mooie uitvoering van het horloge en de goede specs(en prijs)
Alle Hudson bezitters;veel plezier met jullie aanwinst :+1:t2:

2 likes

Bent u uroloog?

1 like

Nee.

Als snikkeldokter had ik dan al wel een 16758 gehad voor de dagelijkse zaken.

8 likes

Nee, vroeg ik me even af omdat je Ide z’n naam op je handschoen had staan. Denk die komt dadelijk voor zn prostaatonderzoek

3 likes

Ik heb de mijne net opgehaald. Klachten over de band en afwerking van de case kan ik mij niet in vinden. De kroon en bezel doen ook prima hun werk. Veel horloge voor het geld.
Enige wat wel tegen valt zijn de wijzers. Lume is niet top en in de ghost white versie die ik hem zijn ze zwart in plaats van zilver. Als deze zilver waren (wat ik in eerste instantie had verwacht) zou het een blijver zijn. De combinatie met zwart is echter niet mijn ding. Het maakt het horloge wat sportiever terwijl ik juist een meer net horloge wilde.

Mijne staat dus ook te koop








1 like

Duh… :point_up:t2:

2 likes

Prachtige foto’s Harm!

Ik heb één ervan gedraaid, want deze leende zich uitstekend voor een vergelijking.

Ik denk dat iedereen het er toch wel mee eens moet zijn dat de magazines een hogere kwaliteit prototype hebben gekregen voor review.

En voordat iedereen denkt; waarom houdt die vent niet op? Dat is omdat ik het oprecht jammer vind. Ik had graag een 38mm no-date ETA duiker met zulke facetten gekocht voor 500 piek.

15 likes

Eerlijk gezegd schrik ik vooral van de secondewijzer, die doet helemaal niets.
Dat vind ik op een duikhorloge best wel onvergeeflijk, omdat het (wanneer je er daadwerkelijk mee zou gaan duiken that is) de enige mogelijkheid is om te zien of je horloge het überhaupt nog doet.

image

2 likes

Het is een horloge van minder dan €400,-. Wat verwacht je er van? Ik heb duurdere horloges gehad die minder ware qua afwerking. Gesp is hetzelfde als op een €550,- Kemmner bijvoorbeeld. Afwerking van de kast is te vergelijken met Steinhart. Wat dat betreft valt het niet tegen nee. De wijzers wel, die doen afbreuk aan het geheel.