Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Het horloge te krijgen waar ze mee geadverteerd hebben :upside_down_face:

14 likes

Dit is erg jammer en riekt zelfs naar oplichting.

Een kickstarter is imo ā€œeerst geloven, dan zienā€.
Nu gaan potentiĆ«le kopers uit van ā€œeerst zien, dan gelovenā€ waardoor je het idee van kickstarters de soep in helpt.

2 likes

Je heb in iedergeval nog lumen op een wijzer, mijn LE heeft geen lumen op de wijzers en de lumepijp zijn ze bij mij helemaal vergeten. Hij voldoet als daily beater maar ben niet van plan om ooit nog een Mean te kopen.

4 likes

Ik heb er zelf geen. En het zou zomaar kunnendat dat voorlopig even zo blijft.

3 likes

Ik vind het ook wel jammer. Heb afgewacht hoe ze er irl uit zouden gaan zien, en ik vind het erg tegenvallen.
Voor mij de bummer van 2018.

1 like

Alhoewel het jammer is is het geen oplichting. Crowdfunding is geen consumentenkoop en ongetwijfeld heeft Maen ook netjes in zijn algemene voorwaarden staan dat de uiteindelijke horloges kunnen afwijken van de prototypes en omschrijving.

Ja het is wel jammer maar oplichting of fraude zoals ome Han zegt vind ik het ook niet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een prototype 1 op 1 in productie ging. Niet met autoā€™s, telefoons of wat ook. Er zijn altijd wijzigingen. Maar ik heb wel geleerd dus geen kickstarters meer te doen en af te wachten wat het wordt.

Met alle kritiek hier lijkt het alsof het een prul is en dat is m.i. niet zo. Je krijgt nog steeds een mooi horloge met een prima uurwerkje. Dat het beter kan ook eens maar de prijs is wat mij betreft reƫel voor wat je krijgt.

De mijne is wel verkocht aan een forumlid die mij er een pm over stuurde en ik nog niet van plan was hem weg te doen maar besloten toch te verkopen. Niet omdat hij slecht is of niet mooi maar ik wil toch wat anders.

Edit: deze staat toch al een tijdje op de lijst en zie ik als semi-dress watch welke ik toch graag eens wil proberen. Denk dat ik daar de centjes van de Maen voor ga gebruiken en hopen op een aanbieding.

6 likes

Ik vind langzamerhand dat de consensus over de Hudson veel te negatief lijkt te worden. Het is al met al een hele leuke, kleine, klassieke duiker. Prima horloge voor een goede prijs.

De mijne staat (stond inmiddels) ook in het blauwe deel, maar dat is voor mij normaal voor dit soort crowd-gefunde of HFLE horloges. Ik vind de reis leuk, maar ik heb het horloge niet nodig. Dan gaat hij in de verkoop.

Moet je dit als spijt interpreteren? Nee, niet in mijn geval. Om dat duidelijk te maken,heb ik zojuist mijn Hudson uit de verkoop gehaald. Duidelijker kan ik het niet maken :wink:

4 likes

Je bedoelt: met al deze kritiek wil niemand dat ding, als alle negativiteit is gaan liggen probeer ik het nog wel een keer. :joy:

12 likes

Ding kost een 350 euro, dus misschien moeten we bepaalde zaken in perspectief plaatsen :wink:

De vraag is, doorstaat de Maen de vergelijking met de steinhart 39?

6 likes

Eens, ik vind dat wel jammer want zoals ik al zei, het is echt geen prul en nog steeds een mooi en goed horloge. Het is niet overpriced en wellicht hebben sommigen een te hoge verwachting.

1 like

Goedkope opmerking. Ik heb nadat ik hem teruggetrokken, aangetrokken :grinning:

3 likes

Ik vrees het ergste. Steinhart is angstaanjagend goed voor het geval. Toegegeven, ze sparen een design afdeling uit. :upside_down_face:

5 likes

Ik heb ze beiden en ik vind van wel. Enkel de band is wat beter van de Steinhart, lees dikker en dus zwaarder. Verder vind ik ze redelijk gelijk.

1 like

De Maen heeft een ontwerp dat zich meer onderscheidt, true.
Ik weet gewoon niet in welke mate een 350 euro duiker koper dat kan interesseren.

2 likes

Dat staat los van prijs natuurlijk.

1 like

Dat is de categorie hokjesgeest. Heb je wellicht nog een iets betere omschrijving van het type 350 euro duiker koper?

Zal vast geen verzekerde zijn bij Promovendum dan :joy:

1 like

Wat ik bedoel is dat mensen die een duiker willen voor 350 euro vast een heleboel eisen hebben, maar niet persƩ originaliteit van ontwerp. R&D en ontwerpers kosten ook geld weet je, en dan eindig je snel in een hogere prijscategorie.

Niet denigrerend bedoeld, ik heb ook een skx007, en daar stel ik andere eisen aan qua originaliteit ontwerp dan aan mn genta ontworpen Connie bvb.

Ik ben trouwens 1 van die onnozelaars die nog +300 piek hebben betaald voor de skx :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik wil toch een opmerking maken hoe ik om ga met crowd-funding. Ik betaal, hoop dat er iets komt, maar hou er mentaal rekening mee dat er ook niets kan komen. Het is immers geen aankoop. Dus als ik iets binnen krijg, is het meegenomen, maar het is mentaal en economisch al afgeschreven. Mijn manier om om te gaan met eventuele teleurstellingen :grin:

Dat had een belangstellende ook kunnen merken, als de prijs een probleem was geweest. Maar het laat me tevens toe om hem terug te trekken, als ik wil illustreren dat ik niet verkoop omdat ik per saldo ontevreden ben. :wink:

2 likes

En ondanks dat heb je er een prima horloge aan :wink:

1 like