Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Ik vind op de fotos die hier gepasseerd zijn de lugs ook veel minder scherp, maar ik ben er nog steeds niet uit of dat ligt aan de camera of aan het horloge. Een slechte, of onvoldoende scherpe, camera maakt zelfs de scherpste lijnen blurred. Om nog maar over de fotograaf, scherpstelling, lichtinval te spreken.

1 like

Verreweg de meeste foto’s die ik hier voorbij zie komen, komen uit een mobiel of hooguit een compact, en er wordt ook maar zelden goed uitgelicht.

Het meeste detail haal je op met goed licht, een goede sensor en fraai glas doen de rest. Ik vergeet gemakshalve het skill level van de fotograaf even :smiley:

1 like

Exact. Kan iemand es dat ding bij veel natuurlijk daglicht voor een slr of systeemcamera sleuren? Manueel focussen graag :smirk:

En graag dezelfde hoek.

Ik heb verder geen interesse in deze Maen hoor, maar ik kom me graag even moeien :stuck_out_tongue:

3 likes

Foto’s zijn te donker voor een goed vergelijk :slight_smile:

Volgens mij moeten we helemaal geen vergelijking willen maken. Enerzijds omdat je weet dat wanneer je aan een kickstarter deelneemt, het eindproduct anders kan zijn dan op de plaatjes. Inderdaad, een prototype maken schept wel bepaalde verwachtingen. We zien dat het eindproduct op details niet overeenkomt met het prototype.

Aan de andere kant kunnen we natuurlijk de kwaliteit al helemaal niet vergelijken. Volgens mij is er hier niemand die het prototype in zijn handen heeft gehad.

Al met al denk ik dat het een prima horloge is, zeker gezien de prijs waarvoor je hem kon (ja kon) krijgen. Op elk horloge valt wel wat aan te merken. Zo vind ik de stalen band niet mooi (persoonlijk), de bezel wat weinig grip hebben en de lugs hadden inderdaad wat scherper gekund. Wat wel weer erg mooi is, is dat de stalen band van dit horloge perfect aansluit op de kast. Iets wat bijvoorbeeld Omega maar slecht voor elkaar lijkt te krijgen.

2 likes

Eens. Prototype heet niet voor niets zo & het eindresultaat is al met al zeker tevredenstellend.

2 likes

Eens. Heb de Hudson nu twee dagen om en geen foto nodig om de kwaliteit te kunnen beoordelen. Prima horloge voor de prijs, onderscheidend design en echt meer pluspunten te vinden in dit horloge dan de paar minpunten die er ook zijn. Tot nu toe loopt hij nog exacter dan de overige zwitserse uurwerken die in mijn horlogedoos zitten.

Gekocht op basis van plaatjes van een prototype dus dan weet je dat er iets kan afwijken, zo werkt dat bij Kickstarter.

4 likes

Voor de kickstarter prijs, of de €499 verkoopprijs van nu?

1 like

Ik bedoelde de Kickstarter prijs, maar als ze de feedback ter harte nemen dan is de huidige verkoopprijs ook ok.

1 like

Euh, normaal gesproken is een prototype van mindere kwaliteit dan de uiteindelijke productiemodellen. Als je bewust een beter prototype maakt om de verkopen te stimuleren ben je gewoon simpelweg de zaak aan het flessen.

Ik doe hiermee geen uitspraak over de Maen want zoals gezegd zijn de foto’s te slecht om een uiteindelijk oordeel te vellen.

1 like
1 like

Bij een prototype worden wel eens methodes, materialen, bewerkingen gebruikt die het productieproces niet halen. Dit kan ook financiële reden zijn.

Kijk eens naar prototypes van auto’s en je ziet dat deze vrijwel altijd afwijken van het productiemodel.

Die hebben dan vaak ook nog geen typenaam, en worden niet geadverteerd met een prijs waarmee je ze ook daadwerkelijk kan gaan bestellen.

Zucht… nogmaals… crowdfunding is geen koop…
Meer te vergelijken met een auto prototype zien, het financieren en in ruil krijg je het uiteindelijke productieexemplaar.

1 like

Sommigen willen niet horen. Ook een uitleg niet :wink:

2 likes

Toch - vast een ongeldig argument - mag je van een merk dat niet uit de blauwe lucht komt vallen en mét referenties, wel een afwerking op minstens hetzelfde niveau verwachten. Een horlogemerk dat de uurwerken inkoopt heeft geen bestaansrecht wanneer het de beloofde resterende essentie, namelijk de kwaliteit van afwerking, niet levert.

4 likes

Daar had ik het niet over, wat dat betreft heb je gelijk.
Maar de vergelijking met een prototype van een auto slaat als een … op een drumstel.

Snapshot uit een review op youtube van alweer een tijdje geleden,ik heb het destijds bekeken omdat ik de wijzers in (een soort van)reallife wilde bekijken.
Ook hier zie je dat de lugs mooier bewerkt zijn.
Is helaas een te groot verschil.

3 likes

Dat ziet er heerlijk uit :drooling_face: Oprecht, zo had ik graag een Maen gewild. Nu niet.

Maargoed, volgens Maen is het productiemodel nog steeds beter dan het prototype.

Nou, whatevs dan :man_shrugging:t2: . Oplichters.

12 likes

Snikkelikkert :joy:

6 likes