Ik vind het best wel opmerkelijk dat de bekendere merken er zo goed in slagen ons horloges te laten kopen op basis van verhalen die de duurzaamheid in de verf zetten. We dromen allemaal toch van een horloge die een leven lang meegaat en de meest waanzinnige avonturen meemaakt… Om ze dan na 5 maand te flippen
Misschien hebben we allemaal te weinig geduld om zo’n uniek stuk te waarderen? Want er staat altijd wel iets nieuws in de laatste folder…
Waarom verkopen we onze uurwerken zo snel? Of zijn er toch liefhebbers die hun pronkstuk al verschillende jaren hebben?
Ik denk dat je hier niet voor iedereen kan spreken . Ik hou elk horloge bij tot het kapot is en dan pas koop ik iets anders, ik zie niet in wat het nut is van iets te kopen en direct weer terug te verkopen. Maar dat is persoonlijk uiteraard
Ik heb nog nooit een horloge verkocht. En een horloge dat ik ooit was kwijtgeraakt heb ik nog eens gekocht vele jaren later om hem weer te hebben, was een Swatch nota bene.
Heel simpel eigenlijk ik vind het leuk om heel veel horloges een keertje te hebben/proberen maar ik ben geen verzamelaar en ik heb geen onbeperkt budget.
Dus koop ik een horloge wat ik leuk vind en dan na langere of kortere tijd ga ik weer op zoek naar wat anders.
Ik ben zelf niet zo’n flipperaar, maar HF zou behoorlijk statisch en eentonig zijn zonder de dagelijkse portie NA’s en de modellen in het blauw…
So, keep on flippering!
Natuurlijk mag jij er zo over denken, ieder zijn eigen mening toch.
Maar ik heb niet 1 horloge ooit geflipperd (ook niet helemaal waar,hele grote partij vintage horloges en onderdelen ooit aan @Lexaf overgedaan, dus kan je echt wel van duurzaamheid spreken). Geloof je mij niet, Lex is mijn getuige!
Daar kan nog verandering in komen natuurlijk. Maar laat wel een mooie collectie aan de kinderen na. Zit nu wel te denken om 1 duur horloge in 2024 in het blauw te zetten .
Maar de collectie blijft voorlopig nog groeien, binnen een maand of 4 komen er nog 5 leuke aanvullingen voor de collectie bij
Ik heb er net drie verkocht! Waren wel al minstens een jaar in mijn bezit. Ik ben ook niet zo’n flipperaar. Ik zou wel willen dat ik genoeg had aan 1 of 2 horloges.
Zou willen dat ik dat ook kan zeggen maar dan zie je weer de schoonheid/afwerking en het uurwerk van een horloge dan moet ie in de collectie. Of de geschiedenis van een horloge pakt je, dan wil je die ook. Kortom we zijn keiharde horloge liefhebbers
Ik ben het helemaal met je eens ik doe juist hetzelfde met mijn horloge’s . Ik sta ook 100% achter elke aankoop, ik hoor hier veel mensen zeggen dat ze een miskoop hebben gedaan. Dat begrijp ik als je iets online koopt en het helemaal anders is op foto, maar in het echt snap ik dat niet want je voelt en past het horloge dus als je niet 100% zeker bent waarom koop je het dan . Alee zo denk ik er over