Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Ik heb het idee dat dit hele draadje weer gaat leiden tot een moddergevecht. Laten we de keuzes van het beheer en elkaar als liefhebbers gewoon respecteren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niet gesproken over mag worden, maar houd er rekening met de dingen die je stelt zonder continu oude koeien te betrekken :wink:

2 likes

Ah ok, dat en @flowert die z’n reactie dus zelf heeft verwijderd.

1 like

Neen. Maar dat was denk ik onderdeel van een stukje off-topic discussie, dus die begrijp ik wel.

Dus toch. Dat was mijn eerste ingeving ook.

1 like

Klopt, en van een briefje van de DAS of ARAG zou ik al helemaal niet zenuwachtig worden :nerd_face:

2 likes

Even op de gang praten noemen ze dat . Echter zijn er dan al behoorlijk veel kosten gemaakt aan dure advocaten daar zit natuurlijk niemand op te wachten .

2 likes

Om even hierop terug te komen.

Ik wilde een paar jaar geleden een Tissot Seastar kopen.
Ik heb hier op HF slechts een foto geplaatst met de vraag
of deze OK was.

Nee bleek, de wijzers waren niet origineel.
Voor mij was er genoeg duidelijk en daar was
de kous mee af.
Geheel zonder een adverteerder te noemen of
URL te plaatsen.
Ik heb de HF reacties vriendelijk bedankt.
Ja dames en heren, zo kan het ook.
Geen rel en geen claims, klaar.

Maar nee, we bedrijven hier liever sensatiejournalistiek.
Jammer.

6 likes

Individuele Marktplaats-verkopers bekritiseren en daar via HF ruchtbaarheid aan geven is al ongewenst. Maar een miljoenenbedrijf door het slijk halen… bezint eer ge begint :wink:

Hier gaat het allemaal niet om. De beheerder heeft geen zin in het afhandelen van al die ellende. Snap het helemaal.

5 likes

Wat gebeurt er als men deze brieven gewoon negeert? Denk je dat men dan daadwerkelijk naar de rechter gaat? En zelfs dan, zal er dan überhaupt vervolgd worden?

Ik vind het een goede ontwikkeling. Ik sta bekend als een keiharde zakenman die geen strobreed wijkt en altijd de beste deal bedingt. Zie ik laatst tot mn grote schrik in het ervaringen met gedeelte een uiterst negatieve review over mijn persoontje waarin onwaarheden als: soepele deal, leuk contact en prettige verkoper werden geuit! Hier ben ik dus emotioneel helemaal ziek van! De brief van ARAG kunnen jullie binnenkort tegemoet zien. De immateriële schade is nog niet vastgesteld, maar ik denk zelf aan zo’n €5000 met de kerstdagen in het vooruitzicht.

36 likes

Als het zo meevalt kun je probleemloos je naw gegevens doorgeven, lijkt me.

  1. Alle begrip @Jur dat je dat soort (juridische?) dreigbrieven niet wilt.

  2. Martkplaats kan een riskante plaats zijn om in te kopen. Ben zelf niet actief op Marktplaats, maar forumleden met (terechte) waarschuwingen voor onheil (bv fakes, oplichters) behoeden heeft voor forumleden natuurlijk wel meerwaarde. Het helpt bij specifieke kavels/horloges, maar vergroot ook op den duur kennis en bewustzijn over het onderwerp in het algemeen.

  1. Een draad (om te waarschuwen voor neppers en oplichters) in offtopic toestaan zou mogelijk beide issues grotendeels dienen. Ik zou dat wel toejuichen.
3 likes

Een brief kan gewoon genegeerd worden. Maar er zijn manieren om je er als verzender van te verzekeren dat de correspondentie ook daadwerkelijk is aangekomen bij de ontvanger. Dan wordt het (afhankelijk van de situatie) al wat lastiger. Los van of het verstandig is: in principe kun je al hun correspondentie negeren totdat je een dagvaarding ontvangt. In zo’n geval wordt het geschil namelijk voorgelegd aan de rechter. En bij dan nog niet komen opdagen is de kans er groot dat deze rechter verstek verleent, of wel, de eiser in het gelijk stelt doordat er geen weerwoord door de verdediging is ingebracht.

Maar je hebt het over vervolgen. Dat doet de officier van justitie in een strafrechtelijke procedure. Ik heb het over civiele vorderingen en dat is ook wat de brief eerder in dit topic was.

4 likes

Dat bedoel ik

Dat lijkt mij ook ja.

Nogmaals bedankt! Ik leer een hoop op deze zaterdagavond! :+1:

2 likes

Wat een topic weer.

My 2 cents: Als je Marktplaats een shitplatform vindt (wat het is voor horloges), blijf er dan gewoon weg.
Ik koop/verkoop er niks meer. Gewoon geen zin in de frustratie van afgezet worden.

Scheelt ook chagrijnige reacties op het forum, en dagvaardingsbrieven naar @Jur :wink:

5 likes

Ik verkoop er wel maar ik koop er zelf niks wat betreft horloges. Verkopen op marktplaats is ook een drama. Heb je voor ruim 1000 piek aan horloges erop. Krijg je reacties als ik bied 150 euro voor alles kan ik ze vanmiddag komen ophalen :confounded:

2 likes

Ik ga alvast virtueel met de pet rond, want met deze gast wil je geen ruzie :flushed:. Doneren kan via een PB naar mij :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

1 like