@Utrecht2 is er weer.
Bueno
Heel knap met jouw expertise maar hoe relevant is dit voor HF?
Relevant voor een eventuele koper.
Pfew. En dankjewel @Jur. Ik bied oprecht mijn excuses aan voor mijn woorden en zal ze hier niet herhalen. Ik liet me gaan helaas😥
Dit topic kan inmiddels beter op slot lijkt mij.
Modereren was op het dubbele account.
Dat is nu weg.
Wat een geneuzel allemaal
De post van de moderator is zeer duidelijk.
Waarom doordrammen?!,
Plaatsen bij Mp of EBay
Zo moeilijk is het allemaal niet
Wel voor mij als ik interesse zou hebben. Ik denk sowieso dat ik eerst een pb aan @koekoek of @utrecht2 stuur.
Mmm… laat het maar even lopen hoor. Ff iedereen zijn ei kwijt op het onderwerp. Vind het zelf ook wel een keer lekker om begrip of bijval te krijgen ️
Duidelijk…prima idd.
Hear hear
Die zoekt het maar lekker zelf uit.
Ik ga ervan uit dat een evt. koper de risico’s kent.
En zo niet, dan is hij een…pannekoek
Bij twijfel kan de koper jouw toch per PB benaderen voor
expertise, waarom moet het aan de grote klok?
Om maar in HF termen te blijven
Nee, ik vind dat schandpaal gedoe maar niks.
Daar gaat mijn kans om een keer een 62mas om mijn pols te slaan.
Welkom terug!
Mocht er weer eens een meeting zijn mag hij bij iedereen om de pols…
Ik vermoed dat de post gaat over het eerder gesloten topic, waarna jij en ik “gevorderd” worden, niet over het topic daarna. Het is jammer dat tweedejaars studenten paniek zaaien met ongefundeerde claims mbt onrechtmatige daden. Als ze iets hadden gelezen, dan was er geen enkele reden HF aan te schrijven. Het was een wanhoopspoging van iemand die al meerdere keren onbetrouwbaar is gebleken, en er nu denkt een slaatje uit te slaan. Toch zo dom als ik al dacht…
Maar heb dan ook het fatsoen dat je, na kennisneming van de bezwaren van het forumbeheer, dit platform respecteert en ze niet weer in de positie plaatst die aanleiding gaf tot dit topic. Op persoonlijke titel mag je spuien wat je wilt. Maar niet hier.
Als je iets bewust verkoopt als zijnde echt terwijl het een nepper is mag je lijkt mij aan een schandpaal?
Kun je wel zeggen dat je al koper het risico kent maar precies hier gaat het fout wat betreft vertrouwen in mensen kunnen hebben…
Deze ‘discussie’ vind ik ook helemaal niks.
Het gaat weer om het eigen gelijk halen.
Heel irritant en zo vermoeiend.
Ik ben zelf geen advocaat maar meerdere familieleden van mij wel en dit soort brieven zijn het 1e dan wel 2e stap die elke advocaat of jurist als eerste doet bij elke zaak. Meesten zeggen zelf ook dat ze hiermee de tegenpartij willen intimideren en dat ze niet zomaar naar een rechter willen gaan.
Een familielid van me heeft ook enige tijd bij verschillende rechters instanties gewerkt en al vaker gezegd dat de rechters voor dit soort zaken weinig voelen en bijna altijd de partijen in een kamer zetten om het onderling uit te zoeken. Ze grijpen graag alleen in als het echt niet anders kan. Heel begrijpelijk want dingen bewijzen is veel en veel moeilijker dan de meeste mensen weten. Wat is immaterieel schade? Is de verkoper een winkel? Als hij bewust een nep product verkocht dan moet je hem daarop terug pakken, grote kans dat de boete voor hem hoger is dan de, door de rechter berekende, boete van immateriële schade. Immateriële schade voor een particulier is relatief nihil, vooral op marktplaats als medium.
Dit soort brieven zou je met een korrel zout moeten nemen. Ik snap HF ook heel goed dat ze geen zin hebben om dit soort dingen steeds te moeten afhandelen, ongeacht of het gegrond is of niet. Het kost tijd en moeite nou eenmaal.
Een andere oplossing zou kunnen zijn om de HF server naar een ander land te verplaatsen of laten hosten. Dan heb je andere wetgeving en er zijn genoeg landen die geen gehoor geven aan NL wetten.