Hallo,
We willen onze zoon een horloge geven voor zijn eindexamen.
Hij kijkt al een tijd naar een mooi skeleton horloge.
Nu denken we aan de Maserati R8821119002: mooi (persoonlijk natuurlijk maar in die stijl zoeken we in ieder geval), goed afleesbaar voor een skeleton, uurwerk seagull. We hebben er geen verstand van en willen iets geven wat lang mee gaat. Wie kan ons zeggen of dit (qua prijs-kwaliteit verhouding) een goed horloge is of wie heeft in dezelfde stijl een ander/beter alternatief?
Dank voor het meedenken.
Is een beetje afhankelijk wat je er voor moet betalen
Dan kom je bij een Seiko automatic uit.
Gaan zoān 20 a 25 jaar mee, is goed waterdicht met 10 ATM.
Is geen skeleton maar is wel āopen hartā zoals dat heet en heeft
ook een zichtbodem.
Is best wel een joekel van een ding met grote diameter, en lug to lug lengte. Vraagt om een flinke pols. Nadeel is het mineraalglas in plaats van saffierglas. Verder is de breedte van de band slechts 19mm, vrij smal voor een dergelijk groot horloge.
Skeleton en iets wat lang meegaat:
Die eerste is wel dubbel de prijs van de Maserati. De tweede daarentegen komt in de buurt.
Orient Star, de luxe modellijn van Orient (dochterbedrijf van Seiko).
Maar je wilde natuurlijk weten of de Maserati een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft⦠Ik weet het niet, maar ik gok gewoon dat het tegenvalt.
Ik zie ze zo op het eerste gezicht voor rond de 400 euro? Best wel een aardig budget, waarmee je ook wel in de buurt komt van āechteā horlogemerken. Volgens mij heeft bijvoorbeeld Hamilton ook een open versie die met wat zoeken in de buurt komt van dat bedrag.
Vind het stiekem nog niet eens zoān lelijk horloge
Zelf ben ik niet van de skeletonās en al helemaal niet voor ⬠400,-.
Maar als jullie het er voor over hebben? Why not?
Hoe oud is uw zoon? En wat voor postuur⦠Forse polsen kunnen een wat groter horloge hebben.
De Maserati zal weinigen hier echt weten te bekoren. Je betaalt veel voor de naam⦠Een in China geproduceerd horloge waar een merk op is geplakt. Je betaalt voor de naam Maserati, niet voor de kwaliteit van het horloge. Verder moet je toch behoorlijke bouwvakkers onderarmen hebben voor de afmetingen anders steekt hij uitā¦
Skeleton zie je meer terug in de goedkopere, meestal Aziatische horloges. Hamilton en edox hebben evt ook nog wel redelijk alternatieven maar dan zit je rond de 700-1000 euro nieuw. Orient zoals hierboven genoemd zou dan de beste prijs/prestatie zijn voor een Skeleton rond de 200-400ā¬
Tissot is ook fraai, maar rond de 1000ā¬
Of rechtstreeks bij sea gull (120ā¬)
@Royal_Roy Ik vind jouw Seagull een beter plan dan de Maserati. Maar goed, de ontvanger moet hem dragen.
Die Sea-Gull heeft zeker iets, met name voor die prijs!
Misschien een leuk topic om eens door te scrollen. Skeleton is even leuk, maar de meesten zijn er binnen een jaar op uitgekeken. Een wat langer meegaand horloge is misschien leuker. Aan de andere kant, als hij nu enthousiast wordt van een Skeletonā¦
Over het algemeen bieden merken als citizen, Seiko en orient mooie kwalitatief goede horloges aan rond de 200-500ā¬
Wat een leuk idee en cadeau!
Ik zou voor en ander merk gaan, gerenommeerder vb longines, tissot en evt Seiko. Daar heeft hij wat langer een mooier horloge aan.
Succes met de zoektocht!
@HannekeC misschien dat @stefanketelaars een persoonlijk horloge kan maken. Kwaliteit en zeker uniek.
Opzich vind ik het horloge nog best fraai ogen, weet alleen niet wat het prijskaartje is. Afleesbaarheid is bij een skeleton altijd minder dan bij een dichte wijzerplaat maar io houd er wel van. Zelf heb ik sinds een jaar een skeleton van hamilton waar ik erg tevreden mee ben.
Precies dit
De reacties gaan hier snel, we hebben duidelijk nog wat denkwerk te doen.
Onze zoon is 17, oogt ouder en is een behoorlijke boom. Hij kan een aardig formaat horloge dragen.
Maserati valt hier dus niet zo in de smaak maar ik hoor ook niet echt gefundeerd dat het géén goed merk zou zijn? Het horloge kost ⬠360.
Meer betalen puur voor een merknaam is altijd zonde, als dat zo is kunnen we idd beter naar iets anders kijken.
Ik ben nog wel benieuwd hoe hier over een sea-gull uurwerk wordt gedacht.
Die tweede Orient is ook heel mooi, maar die zie ik (in ieder geval online) niet in Nederland. Wel andere horloges van Orient.
Maatwerk zoekt hij niet, dat vindt hij meer iets voor later, het zijn wel hele fraaie projecten om te zien.
En verder, wat wordt een mens hebberig op deze siteā¦
Dank voor de tip, we hebben er naar gekeken maar dat type is iets te subtiel voor hem.
Meer betalen voor enkel een merknaam doe je zeker niet bij de reeds gedane suggesties. Je krijgt er in veel gevallen juist meer kwaliteit voor je geld.
En ⬠360 voor een "Maserati"horloge is ⬠349 te veel in mijn bescheiden optiek. De SeaGull uurwerken zijn vaak hit or miss de ene geeft na een korte tijd al de geest terwijl een ander netjes jarenlang zijn werk doet, matige afwerking en gebrek aan eindcontrole zijn daar debet aan.