Mooi! Deze staat al ruim een jaar op mijn verlanglijstje en nog steeds heb ik m niet aangeschaft ![]()
Ik zie dat ik hetzelfde 3 maanden geleden reeds heb aangegeven haha. Ooit gaat het gebeuren ![]()
Fraai hoor!
Prachtig merk… Niet te duur en toch zie je weinig mensen ermee… Ook dit topic dat minder dan 500 berichten kent is toch best bijzonder?
Vandaag mijn Maurice Lacroix weer eens aangedaan. Dit horloge is van mijn opa geweest, daarna heeft mijn vader hem gedragen en nu van mij.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van goud, daarom krijgt deze veel te weinig draagtijd.
Aikonic ![]()
Erg goede afwerking. Het dubbel ontspiegelde saffier, de opgelegde indices, robuuste kast met bezel … en die band!!!
Ondergewaardeerd imho
Toen ik hier lid werd, werd je ermee doodgegooid meen ik te herinneren ![]()
Zelf eens eentje geprobeerd. Was sowieso niet de goede kleur, maar het model was op één of andere manier niet helemaal mijn ding. Qua afwerking blijven het prachtige dingen, die wat groffe brush is ook lekker, dus ze blijven wel lonken ![]()
Leuk topic. Ik zie voornamelijk Aikon.
Deze limited edition is net klaar van een service
. Wel heel jammer dat het tegenwoordig Sellita binnenwerken heeft, 1 grote rommel.
Hoezo rommel?

Veertrommels die gewoon open in het uurwerk liggen zonder dat ze dicht kunnen… (dit horloge) dit was dus al van de fabriek al zo. Afgebroken schroeven die je tegenkomt als je hem open maakt (dit horloge). Dat handje vol Sellita’s dat ik voorbij heb zien komen was van alles mee wat ik aan uurwerken aan de jaren 40 niet zie… en dan nog niet gesproken over de ervaringen met Sellita in het klaslokaal in Hasselt van iedereen, tot aan anker palleten die los zitten na een bezoek aan de schoonmaak machine. Ik heb recent een maurice uit de jaren 90 geserviced (nog 2824). Uurwerk had duidelijk nooit service gehad maar liep daarna geweldig. Uiteindelijk ontwikkel je een sterke voorkeur denk ik… ![]()
Dit soort berichten ben ik niet van gediend eerlijk gezegd.
Wat is de relevantie om mij hier expliciet te noemen? Nu moet ik me weer in bochten wringen om me te verdedigen, ga ook vrijwel zeker weer verontruste PB’s krijgen hierdoor.
Heb net nog twee Sellita 330-basis IWC’s probleemloos afgerond. ![]()
Nouja, onderdelen zijn flink te verkrijgen. Dus echt een probleem is het niet. Ik vind het gewoon niet fijn werken en het stoort mij gebroken schroeven te vinden en open veertrommels
. Het voelt een beetje alsof je beter het hele uurwerk kan swappen. Zelf vind ik het belangrijk een horloge te houden zoals die was bij aankoop, en daar hoort het uurwerk bij. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik voornamelijk in vintage zit.
Ik merk trouwens ook dat de amplitude van de sw200 veelal lager ligt dan bij de 2824. In Hasselt gebruiken we allemaal nieuwe uurwerken en daar blijft relatief hoge amplitude ook uit.
Gezien de reactie heb ik mijn bericht verwijderd. Destijds klonk het nogal stellig. Ik heb daardoor wat horloges van mijn lijst geschrapt. Dus misschien wat minder stelligheid deponeren.
Ik probeer ook horloges met Sellita binnenwerken te vermijden. Ik heb nogal wat mooie horloges laten gaan om dit reden. Het is wel de horlogemaker die er wat mee van doen krijgt, de drager merkt geen verschil (tenzij je te lang wacht met service)
. Alhoewel de drager in kwestie wel de rekening krijgt van binnenwerk delen die vervangen moesten worden. Maarja, ik denk dat na 1 keer goede service veel kwaaltjes er ook uit zijn. Ik vind de SW200 ook vaak veel te veel hoogtespeling hebben. Maargoed, laten we dit Maurice topic niet ombouwen tot een Sellita klaag topic haha!
Over tot de mooie Maurice foto’s ![]()
![]()