Maurice Lacroix only

zeker doen :smiley:

1 like

Klopt, zie je zelden maar is zo mooi afgewerkt horloge. Draag hem erg graag.

1 like

@Hannus lijkt deze op die jij had ?

Een ex. ML masterpiece Globe chrono rosé

4 likes

nog nooit van gehoord van dit model :smile: kan me wel bekoren!

1 like

Heb er 2!
De Pontos day/date en de Pontos decentrique. Deze laatste al 8 jaar. Geen seconde spijt van de aankopen.

11 likes

dat geloof ik graag!!

Nee, ik had de oudere versie. Van 2003. In staal-goud.

1 like

Deze was het.

3 likes

Had je niet mogen weg doen zelfs niet onder lichte dwang :sweat_smile:

1 like

Ze zijn qua prijs (gebruikt) stabiel gebleven. Zeer mooi afgewerkt en met 43mm hele mooie maat. Enige minpunt was de iets te kleine kroon, waardoor het opwinden beetje gedoe was.

1 like

Yes, ik heb 42 en 39 gepast en op mijn 17,5 is 42mm echt te groot. (Bij dit specifieke horloge dan) ik heb ook een 44 mm Panerai en dat kan dan weer wel :+1:

2 likes

Huh, waarom kan die 44mm bij een panerai dan wel?

Mijn vader verzamelt Maurice Lacroix. Met name de wat oudere modellen. Hij heeft er inmiddels 100+. We stonden gisteren op de Rikketik overigens.

Hierbij een link naar het verhaal dat ik destijds heb gepost incl. een foto als lekker makertje :slight_smile:

Meer foto’s waar er enkele te koop stonden: TK: Maurice Lacroix collectie

3 likes

Dat is echt een vrijetijds/weekendhorloge en de ML Aikon is veel meer een dress horloge voor onder een mouw van een overhemd en colbert. Voor mij stond de 39mm echt veel mooier om mijn pols.

Dat is niet mis :drooling_face::hushed:

1 like

Ah snap ik, dacht even dat je polsen te smal zijn voor een 42+ horloge.

Nee omtrek is 17,5 dus best smal maar een Panerai van 44 staat prima! 44 is wel echt de grens hoor maar voordeel is dat 36 ook prima staat, bij iemand van 20 cm polsen is dat vaak een beetje knullig :shushing_face:

1 like

Ik heb al jaren een double retrograde. In het verleden ook nog een Pontos Chronograph gehad. Ik miste daar een beetje het gevoel iets bijzonders om te hebben. Hij was prima maar niet meer dan dat voor mij. Je krijgt wel waar voor je geld. De masterpiece serie vind ik fraaie exemplaren bevatten. Je kunt voor relatief weinig geld een heel bijzonder uurwerk kopen.
Deze masterpiece heb ik op dit moment nog

9 likes

Na ‘slechts’ 4 maanden weg, eindelijk terug. Wel jammer dat de wekker het dan niet (meer) doet…

1 like