Mechanisch vs Quartz?

Gewoon een T-Ford met een boordcomputer. :wink: Of beter nog een T-Ford met electronische remtechniek?

Maar ik vindt die combi van techniek echt briljant.

1 like

Ik zie het persoonlijk een beetje als the worst of both worlds.

1 like

Het blijft lastig. Het is in de piano en orgel wereld niet anders. Analoog versus digitaal. En hybride ook nog.

Terug naar de zonnewijzer de pols. :smile:

1 like

Eigenlijk is mechanisch dus een soort van VHS. :slight_smile:

Da’s nou precies de charme van Spring Drive. Het feit dat ergens een Japanner is geweest die van Seiko 27 jaar de tijd heeft gekregen om een zeer, zeer nauwkeurig mechanisch uurwerk te ontwerpen waarbij de goede man de vrijheid kreeg om zeer ver buiten de gebaande paden te wandelen is exact waarom Spring Drive geil is.

Op één of andere manier belichaamd dat uurwerk de Japanse visie op perfectie, die ze met veel eergevoel najagen. Ook als er een boordcomputer bij moet.

Ach. Ik zie het als één van de meest elegante oplossingen die ze hadden kunnen bedenken.

2 likes

Altijd mechanisch- minded geweest maar ik heb nu een reuze-kick van een COSC-quartz!

1 like

Sorry maar dit is nergens op gebaseerd

2 likes

Ah joh @RLC draagt Breitling. Die kun je niet serieus nemen.

3 likes

:laughing: :+1: Oh ja, dat klopt

1 like

Dikke patjepeeër die @RLC. Niet te serieus nemen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha met die Breitling denk ik meer aan een oud ijzer boer :smile:

Heuujjjj Bennie, hej dat grut al vastgezet met die oale spanband? Joah? Mooi. Dan piel ik mie nog eeeemmmm een zware van Nelle hè? :smoking:

2 likes

Hoppateeeee! Met de Breitling in een bijna 20 jaar oude BMW😜

2 likes

Dat hout :nauseated_face:

1 like

Maar even weer on topic. Ik heb helemaal niks met Quartz. Real watches don’t tick they glide. Quartz heeft er tijdens de Quartz crisis in de jaren 70/80 voor gezorgd dat veel horlogemakers/huizen uit Zwitserland in zwaar weer kwamen of zelfs over de kop gingen. De enige twee Quartz modellen waar ik wel sympathie voor heb zijn de Seiko Tuna Marine Master en de Breitling Aerospace en eventueel een digitale casio. Voor de rest not my cup of tea.

Mechanisch vs Quartz?

Stemvork, duh…

:slight_smile:

Maar zonder gein, alle soort uurwerken hebben hun eigen charme. Ik verzamel gewoon alle significante soorten.

En zelfs dat is niet helemaal correct ook mechanische horloges tikken alleen tikken ze wat meer (5 tot 10 maal per seconde) dan de meeste digitale horloges.

Als ik zou moeten kiezen dan kies ik waarschijnlijk voor een handgewonden horloge (dus mechanisch), nog liever dan een automaat en nog liever dan een quartz. Hoewel ik dus ook quartz horloges heb en automaten en…

I know amigo😉

Ja, een 2824 in een Breitling, da’s techniek op zijn best ;).

1 like

Haute horology ten top😅

1 like

Quartz of mechanisch, voor de techniek is het leuk om een door een springveer aangedreven horloge te hebben dat ergens tussen de 30 en de 80 uur blijft lopen, maar voor de techniek is het ook leuk om een horloge te hebben dat tussen de 5 en 7 jaar op een batterijtje werkt dat door middel van een gereguleerd stroompje een stuk halfedelsteen laat trillen, dat telt en dan bij elke keer dat de drempelwaarde wordt gehaald, de wijzer een stapje wordt verzet.

Voor de nostalgie en de werktuigbouwkundige techniek van tandwieltjes, veren en asjes - automaat/mechanisch.
Voor de practische kant, de werktuigbouwkundige techniek van electra en aandrijving - quartz.
Voor nog practischer: op zonne-energie en radiogestuurd.
Ik ben vooral voor de laatste 2.

Mooie Breitling en E39…, (sedan denk ik).

1 like