In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Dude. Die is van 2020.
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Dude. Die is van 2020.
Dat klopt, maar zou wel gek zijn. De kast herken ik ook zo snel even niet. Lijkt qua vorm wel op de jouwe.
Inderdaad, had ik beter even gecheckt
ik had 'm nog nooit eerder gespot en en hij kwam voorbij in een Seiko 2022 topic op een ander forum.
Novità Seiko 2022
Klopt, dat is vrij zeldzaam, alleen de IWC UTC pilot met de 2893-2a hebben de datum gekoppeld voor zover ik weet, en die Timezoner horloges, en die kun je dan zowel voor als achteruit verzetten. In quartz heb je de eta ETA 251.264 waarbij je de uurwijzer wel apart kan verzetten zonder het uurwerk te stoppen, dus handig als je in een andere tijdzone komt. Ik weet niet zeker of de datum daar ook aan gekoppeld is …
En Chr Ward heeft diverse 39/40mm GMT horloges, saffier en150 mtr WR en eventueel draaibare 24 uur bezel. 995 - 1250 euro.
edit : geen onafhanlijke te verstellen uurwijzer. Rondom de euro 1100,- die het wel kan is de Mido :
Hier nog meer info en plaatjes
Prijs 198.000 Yen zo’n €1540
Uurwerk 6R31
Diameter 37.37mm
Lug to lug 43.6mm
Dikte 12.1
Deze is gaaf zeg
Oeh die rode is gaaf zeg
Heel gaaf! Zonder datum zelfs! Stalen band staat er gek genoeg nog mooi bij ook.
Ik ben echter niet heel erg fan van de “standaard” presage wijzers… en natuurlijk jammer van het uurwerk.
Desalniettemin, geweldig dat King Seiko terug is
Hier nog heel veel meer echte foto’s!
https://www.instagram.com/p/CZJDTjNtrlAQ0si9XH5eJaMecqsycIV8dU43sY0/?utm_medium=copy_link
Die is er al een jaartje
Smullen!
Alleen aan de kleine kant. Waarom niet een Westerse variant van minimaal 39mm? Zo een in de Presage maat van 40,5 en ik koop “m.
Seiko kijkt toch goed naar de markt. Als je de populariteit en prijzen van vintage KS ziet is duidelijk dat er genoeg vraag naar is.
Ho ho. Als ze er voor 1500 ballen een 6L uurwerk in zouden gooien was ik een beetje boos.
Verschil moet er zijn: Beter uurwerk, gouden plak op de caseback en een millimeter minder dik. Of dat verschil dan de prijs rechtvaardigt, daar moet ik over nadenken. Ik zie in ieder geval al dat de wijzers van de nieuwe lichting geen GS wijzers zijn, maar gewoon standaard SARB/SARX dauphines.
Die bracelet is wel tof.
Jammer dat ze niet een movement erin gooien met een 28.800 trillingen per uur.
Of mooier nog, een high beat movement van 36.000 trillingen per uur.
Dat zou nog eens King Seiko waard zijn.
De jouwe is ook 38mm toch?
Ontzettend tof deze modellen!
Ziet er tof uit! Ik twijfel wel een beetje over de lugs. Die ogen op de renderingen wat aan de grove kant van bovenaf gezien.
Nog een verschil, die van jou is wel 50m waterdicht in tegenstelling tot 100m toch?
De 6L35 is 28800 bph. Ik ben wel blij dat het geen high beat is. Mijn instinct zegt me dat ze een bitch zijn om te servicen en dat ze wellicht ook service gevoeliger zijn. Ik ben fan van een zo laag mogelijke beat rate als de accuratesse het toelaat.
21600 bph is eigenlijk een klassieke Presage snelheid, dus het feit dat ze deze non-limiteds als high-end Presage positioneren zegt veel. Of ze daarmee recht doen aan King Seiko als concept weet ik niet zeker. Daar zou je @Koekoek bij moeten slepen, die kent die vintage markt op z’n duimpje.
Yup. Maar wel 50m WR ipv de 100 van deze serie. Ook een verschil: Alleen gepolijste vlakken op de mijne, versus de polish / brush van de herinterpretatie.
Nominaal: Bij de limited zit een croco band en een hele coole gesp. Maar de Croco band is lelijk en de gesp is te dik, dus ik draag 'm op een standaard Colareb Bologna of een Watchgecko Radstock. Dat zijn prima banden met fijne gespen. Croco patronen leiden IMHO alleen maar af van de kast.
Ik vind 37,7 al een mooie jumbo maat, eerlijk gezegd. Die hang naar grotere horloges is wat helaas. Ik zit nog te wachten op een 38 x 11 mm spring drive met max eens een 44mm l2l, en dan graag betaalbaar.
Yup. Waarbij, 50m is voor een dress horloge acceptabel.