Meer Seiko 2022 modellen!

Ja.

Maar dat heeft niks met het uitbrengen van die nieuwe Seiko’s te maken.

7 likes

Heel gaaf. Gelukkig is de datum onopvallend want ik ben echt allergisch voor een datum tussen de 4 en 5. Wil ik hem direct hebben, nee, want die datum is nog wel een dingetje waar ik aan moet wennen hahaha.
Was die zonder datum… dan is die heel erg welkom

2 likes

Ik vind het helpen dat ze de datum rond hebben gemaakt. Zo’n diagonaal staand vierkant gat is een doorn in het oog, dit is minder in het oog springend. Top.

3 likes

hahaha bij mijn eerste blik op de horloges, rechtse met de grijze wijzerplaat, ik dacht, hey die is vet! dat heeft seiko goed gedaan :wink:

2 likes

Bij het uitkomen van deze nepperts een tijdje geleden - Seiko loopt achter met deze - vroeg Spencer zich nog vertwijfeld en emotioneel af waarom Seiko dit soort reissues niet goed voor elkaar kreeg, en een club als Rdunae wel: https://www.youtube.com/watch?v=NkfSd1FuXVo.

1 like

Precies dat. Ronde datum venster valt stuk makkelijker weg dan zo’n vierkant. Plus datum schijf in witte kleur maakt deze wel een potentiële NA.

Hoewel spb237 blijft ook in m’n hoofd rondspoken. Vind die dial kleur heel gaaf, maar ja die datum weer niet. Keuzes Keuzes

Deze dus:

Ze waren al gelekt, maar het embargo is verlopen dus nu toch officieel de Seiko 5 GMT’s. Alleen via boutiques en een selectie winkels.

6 likes

Leuke nieuwe modellen. De witte is lekker fris. :ok_hand: Beter op de rubber band wel.

3 likes

Eens. Leuke dingen trouwens.

1 like

Deze vind ik ook erg geslaagd!

18 likes

Wel ‘slechts’ office GMT.

Wat is het verschil met een ‘echte’ gmt?

Bij de duurdere ‘echte’ GMTs verzet je de normale urenwijzer in stapjes van 1u en blijft de kleinere 24u wijzer staan (je home time) met je datum.

Bij office GMTs verzet je de 24u wijzer in stappen van 1u en daarmee de datum ook volgens mij. Mijn laatste office GMT heb ik net verkocht dus ik weet niet meer precies hoe die werkte :stuck_out_tongue:
Maar je urenwijzer blijft dan staan zeg maar.

2 likes

Misschien moet ik mijn mini turtle eruit gooien voor deze :thinking:

Vind deze ook heel erg geslaagd. Maar zou die wel eerst ‘in the flesh’ willen zien, om te zien hoe lichtblauw het blauw is…

1 like

Eens

Doet u maar een onsje meer slager

5 likes

Die heb ik besteld…:grin:

4 likes

Ik heb altijd begrepen dat een Office GMT niet ideaal is als je veel tussen tijdzones reist (piloten bijv), je verzet dan op je nieuwe locatie de reguliere urenwijzer door de kroon er twee keer uit te trekken, probleem is dan dat je horloge stil staat en je GMT urenwijzer niet meer accuraat loopt. Dat maakt niet uit als je je tijd nooit verzet (als je in de office zit dus) en je gewoon een tweede tijdzone wilt volgen (als je werkt met internationale collegas of met de amerikaanse beurs oid). Reis je echter wel vaak tussen tijdzones dan wordt een Office GMT vervelend omdat je bij het verzetten van je horloge telkens ook de tweede urenwijzer moet aanpassen door de kroon er 1 keer uit te trekken, klok mee is je kalender en tegen de klok in is je tweede urenwijzer (of andersom). Bij een True GMT kun je de urenwijzer verzetten terwijl je tweede urenwijzer blijft lopen en dus accuraat blijft met de tijdzone thuis bijvoorbeeld. Fun fact, je kunt een GMT ook gebruiken als kompas. Leuke Seiko GMT voor thuis dus. Benieuwd wat modders ermee gaan doen.

3 likes

Dat is slecht nieuws en dus waarschijnlijk niet voor redelijke prijzen te koop