Yep maar blijft mooi.
hmm, op het plaatje vind ik het niet wat eigenlijk irl misschien beter maar ik word er niet blij van
Ik heb liever een degrade wijzerplaat die van donker naar iets lichter loopt, of van donkerder naar zwart.
Faded in het midden is mijn kop thee niet.
Foto doet geen recht aan wijzerplaat. In het echt is het subtieler. Misschien nog steeds niet je ding
Alleen te koop in seiko shops, en daar koop ik eigenlijk uit principe niks.
zou best kunnen, maar denk niet dat ik er dan alsnog verliefd op wordt waarom niet wat halen bij een seiko boutique?
Twee redenen:
- Het van twee walletjes willen eten door Seiko. Maw de business praktijk om bepaalde modellen niet via ADs te verkopen. In mijn beleving schaf je of de ADs af en verkoop je via je eigen kanaal of je doet alles via Ads.
- Het personeel in die boutiques: nincompoops, nitwits, opsmeerders en/of glijers (ik heb ém zelf ook).
Ik heb de nieuwe King Seiko, zie Wat dragen wij vandaag LXIV gekocht bij een AD waar ik er een normaal gesprek over had. Ging ongeveer zo: “mooi horloge, redelijk aan de prijs gezien het eenvoudige uurwerk wat er in zit en jammer dat Seiko die dingen niet beter reguleert. Maar het is een prachtig ding om te zien.”. Dat is iets wat je in een Seiko Boutique niet zult horen.
snap wat je bedoeld! heb zelf geen ervaring met de boutique, maar kan het mij goed voorstellen. Al zou je in een NLse verwachten dat men ook wat op nuchtere/eerlijke manier omgaat met de klanten
Exact, ik was 2 wk geleden in A’dam… na 10 minuten weggelopen, 2 mensen in de winkel (vriendin & ik) maar die 2 achter de balie vonden elkaar interessanter.
GMT 2022 (topic related) ligt nu overal.
Dat is nog netjes.
Volgens mijn familie, vrienden en zelfs mijn vrouw ben ik grof en lomp (niet waar natuurlijk).
Ik was in dezelfde Groot Mokum boetiek en vroeg naar een Grand Seiko. Zonder een woord te zeggen werd die op de toonbank gelegd en ging het personeel verder met het bespreken van bezochte feesten en partijen…
IN DE WINKEL naar van Willegem in Den Haag gebeld en gevraagd of ze dit model hebben. Nee maar kon binnen een week geleverd worden. Deal!
Een zwaar ongeduldig mens als ik koos er voor om niet ter plekke mijn ‘craving’ te bevredigen maar een week te wachten. Kun je nagaan wat ik van de service vond
Ben net zo lomp en grof… dat zal t zijn
Maar wil normaal geholpen worden
Dan kies ik zelf toch een Patek perpetual calendar
Van Willigen is echt een leuke zaak, met echte liefhebbers! Mijn 20 jarige zoon is er pas geweest, stond naar Seiko’s te kijken en vertelde terloops dat de Grand Seiko’s zo mooi zijn, maar dat hij die nu echt never nooit kan betalen.
Maakte allemaal niks uit en hij heeft een uurtje Grand Seiko’s ‘handson’ zitten bewonderen, zo ga je met (potentiële) klanten om!
Ik ben nog nooit anders dan hoffelijk en correct behandeld door het personeel van de Seiko Boutique in Amsterdam. Natuurlijk, Ramon is geen techneut a la Cyril, maar ik vind wat je nu zegt erg kort door de bocht.
Uiteraard hebben ze verkooppraatjes. Dat heeft iedere verkoper, of je nou bij een AD, een grijze handelaar, een boutique of op de hoek van de straat staat.
Die zijn zeldzaam, Henk. Da witte gij ook. Kremer in Emmen, de mensen van Seriouswatches en Engel in Ahaus schieten mij te binnen. De rest? Tja. Die kunnen ETA vaak ook maar met de grootst mogelijke moeite spellen, in mijn ervaring. En het kennisniveau gaat niet omhoog met de prijskaartjes van de horloges die ze voeren.
Zie boven. Ik zou die perceptie willen bestrijden. Dat ze niks meer aan kortingen mogen doen vind ik een reden om bij Solojapan uit te komen, maar niet de houding van het personeel.
Misschien is het de toon die de muziek maakt, wie zal het zeggen?
Als je zo beredeneerd dan is een horloge voor iemand met een telefoon überhaupt niet nodig
Oneens. Een datum op een duikhorloge is onnodig, maar de tijd en de bezel wel voor het timen van duiken.
Net alsof iedereen die een duikhorloge draagt, er ook mee duikt 🤷🏻
Niet alles hoeft/moet altijd functioneel te zijn.
Nu herhaal je min of meer wat ik zei. Wat is je punt precies?
Een datum wordt nooit gebruikt door duikers.
De tijd en de bezel worden wél gebruikt door duikers.
Zo lastig is het niet om dat te begrijpen, toch?
Deze ervaring heb ik ook, fijne zaak waar je rustig kan zitten en geen onnodige poespas.