Mijn Japans laat me even in de steek😬
Of HF2022.
Holy moly! Die is wel serieus gaaf!
Kunnen we het even hebben over het Glas materiaal?
Ik zag net dit voorbij komen. Zijn jullie hier al mee bekend?
Mochten deze foto’s echt zijn dan hoop ik op in ieder geval een gewoon zwarte dial of grey sunburst.
Ik loop hier echt wel heel warm voor.
je zou er een harde Rex van krijgen
Die hele kast is exact de lengte van de korte indices op 3, 6 en 9 te groot. Als die net als de Yema Speedgraf 39mm was geweest was het dikke mik. Misschien eens 40. Maar nu staat alles te dicht op het midden en komt de datum raar uit. Zo jammer.
Ik heb nog meer moeite met de prijs (4K)
ik heb het hier volgens mij al vaker gezegd maar de 2 bovenstaande replies zijn een goeie samenvatting en helaas altijd de problemen met de automatische seiko chrono’s tegenwoordig. Leuk maar te groot en te duur.
2750 ballen voor een mechanische column wheel chronograaf met vertical clutch? Nee. Da’s geen rare prijs.
Die Speedgraf van Yema is een godswonder voor 1500 ballen, maar probeer er maar eens eentje te vinden voor onder de 2000. Dat zijn allemaal Valjoux 7750 cam en lever apparaatjes of het zijn handwindertjes van Sellita. Of russen / chinezen, ook allemaal cam & lever.
Onzin. Vroegah koste dat gewoon net zoveel als een Seiko duiker, of een mid-range time only automaatje. Waarom het zo extreem duur moet zijn tegenwoordig is me een raadsel. Dacht dat de mechanische Seiko chrono uurwerken vroeger ook wel in microbrands uit de prijsrange 500-1000 euro te vinden waren.
Oh, ik had ergens 2500 of 2600 pond zien staan.
Tja. Vroegah kocht ik een Rolex Submariner voor 3000 en een Stowa Flieger voor 470 Euro.
Toen vlogen de vogels nog achteruit.
Het gaat om de verhoudingen. Waarom koste het toen niet extreem veel en nu wel? Zo’n 6139 chrono koste een 18.000 yen. Dat is plus minus het zelfde als een LM was.
En als je dat op de hele markt los laat? Wat kostte een Breitling chronograaf in 1965?
Bedenk wel dat mijn King Seiko limited ook voor 3500 in de boeken stond, dus da’s ongeveer hetzelfde als de LM / Pogue verhouding. En bedenk wel dat als je platte inflatie-correctie op een Submariner had toegepast sinds 1970, had je nu een horloge van 1500 euro in handen.
Maar ja. Luxemarkt.
Is dit een leak of waar kijk ik naar?
Ik heb geen idee. Lijkt op een leak zoals Escapement and Watch het overbrengt.