Ik lul niet, ik herhaal enkel waar dit topic over gaat. En dat is vooral niet over de andere merken waar jij het steeds over hebt.
Met een rond datumgat op half vijf.
Ik vond het vierkante datumgat op half vijf al erg naar, maar wilde toch iets van een soort van acceptabels posten.
Zo jammer.
Ik ben er achter dat er maar weinig chronografen zijn die lekker van proportie zijn. Als er een automaat-rotor onder hangt, tenminste:
- Zenith chronomaster – 12.5mm
- Rolex Daytona – 12,5mm
Omdat de Zenith de enige mooie is… Tja. Breitling’s B09, bijvoorbeeld, en mijn Farer zijn handwinders. Van 13mm dik tot de top van het glas.
Hou ouder ik wordt, hoe erger ik het vind dat de automatische chronograaf is uitgevonden. Want al die horloges zijn te dik. Inclusief de Sinn, Yema en Hamilton die ik noemde.
Ik begon niet over die Seagull.
Maar wiens topic is dit nou eigenlijk, sjef?
Dan is een zijsprongetje toch helemaal zo erg niet??
Zeker Niet heel erg maar als je een topic volgt en je het gaat de hele tijd over andere horloges is dat een tikje irritant als je updates ziet. En er zijn forumgenoten die dat werkelijk in elk topic lijken te doen.
Een topic heeft toch niet voor niets een onderwerp denk ik dan.
Gewoon lekker doorscrollen dan
ref:SBTR021, 40mm, 33000 Yen, (dus helaas JDM) dat is nu zo’n 250 euro, mecha-quartz, maar de band stelt niet zoveel voor, daarvoor moet je eigenlijk nog even langs strapcode.
maar nu even op zo’n nylon bandje met klittenband.
Dunne automatische chronografen zijn mogelijk. Mijn blancpain chronograaf krijgt het prima voor elkaar😁 (maar dit is ook de een op na dunste op het moment)
Ik vind de oudere zonder X mooier met vierkante datum aanduiding
SDGZ013
Jaaa, ik zag 'm ook net en wou deze Seiko Prospex Speedtimer Chronograph Blue Dial SRQ039J1 posten
nog wat plaatjes
Heb ooit de band van mijn ginault erop gezet, dat paste. Dus in theorie zou een aftermarket rolex/homage band ook moeten werke
Oh, jee. Wie luistert er niet goed bij jullie. En heeft een hardere aanpak nodig
IDD …Schitterend mooie klok, afwerking superb en absoluut niet te dik
Ik kan echt niet voorbij de afgestopte wijzers kijken. Wat mij betreft blijft dat zonde. En al die tekst op de onderste helft mag weg. “Hi-beat” en “36000” voelt dubbelop. “80 hours” is als “turbo” achterop je auto: ja het klopt, als eigenaar weet en merk je het maar moet het echt voor anderen expliciet vermeld worden? Verder schitterend en potentieel een grail watch voor mij.
Ik heb een SPB149 en hoop dat ze niet hetzelfde model uitbrengen in een kleurstelling dat ik nóg moooier vind. Daar hoef ik me in dit geval totaal geen zorgen over te maken.
Valt dus niet bij je in de smaak? Ik vind hem erg gaaf. Lekker afwijkend van de rest.
Kijken of ik me over de hoge prijs heen kan zetten om hem te bestellen.
Ik snap heel goed dat hij mooi is, zeker wat anders maar nee, niet mijn smaak. Dus nog super blij met wat ik heb… gelukkig … voor nu
Ik vind deze en de nieuwe Spring Drive White Birch mooier dan de oorspronkelijke. Ik had ze eergisteren allebei vast, die witte, bij de boutique. De hi-beat white birch heeft zilveren accenten op de reliëfs zitten, waardoor een wit-zilveren landschap ontstaat.
De SD en nu ook deze donkere hebben een veel subtielere uitstraling die op termijn veel rustgevender is dan de eerste white birch. Zo rustig dat ik ze die Star Destroyer als uurwijzer vergeef. Bijna.
Correct. Zo heurt het:
Scherp, lang en rank.
Ik sluit me ook daarover aan bij confrère @joostdh. Ze lopen niet het risico dat ik de SPB153 er uit ga gooien omwille van zo’n ding. Niet alleen vanwege het zwart, maar ook omdat ze halsstarrig vasthouden aan het verneuken van de hele minute track omwille van een ISO standaard die geen hond nog interesseert.
Ik snap dat ook niet en waarom?
Maak dat horloge maar dunner, ipv afgekapte wijzer