Die ze zelf hebben verzonnen…
Deze zijn heel erg gaaf. Erg mooie wijzerplaten! Spb297 is mijn favoriet!
Niet alles wat je in 1983 na het roken van een lekkere jonko verzon is in 2022 nog steeds een goed idee.
Neem nu dit:
Fruit roll-ups. Geïntroduceerd in 1983, en tegenwoordig gewoon niet verkrijgbaar bij de Albert Heijn. Omdat het kut was.
40 x 12mm. Ik vind het mooie maten voor een Seiko Presage Zeigerdatum. Da’s nog wel eens anders geweest.
Open hart vind ik dan weer de helaasheid der dingen.
Jammer, want de wijzerplaat is verder super cool.
Dat begrijp ik. Snap niet dat ze daar nu ineens die lume op 3 hebben bij verzonnen. Als Seiko zijnde had ik daar voor gaan liggen.
Als jij een duikertje scoort, ergens, denk je dan “Hee, deze moet wel ISO gecertificeerd zijn hoor, anders hoef ik hem niet”? Voor mij is het gewoon “Coole duiker! Die moet ik hebben.” wat de klok slaat.
Dus als ik Seiko was kon die hele standaard me wel aan de hol roesten. Net als 99,99% van de klandizie. En die ene nerd die het wel boeit…Tja. Jammer dan. Ik zou niet eens de moeite nemen om er voor te gaan liggen.
Seiko heeft zelf die standaard bedacht. Ik had iig gezorgd dat die 3 marker niet in gezeten had.
Of inderdaad, geen “diver”.
Een beetje kleur in die SPB14# range mocht er wel eens komen dus die kleur op de 297 is wel lekker fris. De structuur doet me alleen heel erg denken aan een flinke regenbui, en dat deprimeert…
Als wij nog 15 jaar kolen blijven stoken in het tempo van 2021 konden we wel eens in een dustbowl terecht komen. Dan denk je met gepaste melancholie terug aan die regenbuien van vroeger.
M’n punt is dus dat regenbuien eigenlijk uitstekend zijn. Hulde. Goed voor mens en natuur.
Nog niet gezien deze. Erg mooi, zeker qua plaat en kleuren. Maar wel een tikkie te groot en te dik afgezien van buiten budget.
Positivo!
Valt naast een witte datum wel mee, zeker als er vlak glas gebruikt wordt.
De baby blauwe SPB305 wordt met € 1.100 toch wel een serieuze optie.
(Ten koste van de Tissot PRX chrono die uitkomt)
Zeker een mooi horloge.
Ik vind hem geslaagd – dit is de SLA055J1. Er is ook een zwarte variant (SLA057J1).
Ja mooi, maar te duur voor mij
Ik ook, heb m gekocht, juwelier Vaessen in Heerlen had m liggen, maar 600 van gemaakt, mag m volgende week zaterdag ophalen (kan helaas niet eerder ivm werk). Velen zeggen waarom zoveel geld voor een Seiko maar als je m in je handen hebt snap je het, wat een afwerking. Ik heb vele Zwitsers maar qua afwerking verbleken die tegen dit monster. Hij past mooi naast mijn Grand Seiko’s, als ik m heb opgehaald schrijf ik een review.
Klopt alle sla seikos gebaseerd op de marinemaster mm300 blijven voor mij de mooiste seiko duikers, ik heb de blauwe mm300 te mooi voor een toolwatch
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de foto’s. Lijkt mij ook weer een topper👌