Meer Seiko 2022 modellen!

Ja, ik heb een oogle op die SBTM325, 400€ gaat ie kosten
een all black PVD Seiko ben ik al tijdje verslingerd op
was al enige jaren op zoek naar een SNHK85, een automaat
de SBTM325 heeft een radio wave controlled solar movement.
kan het niet uitleggen, maar daar heb ik niet zo snel een klik mee

1 like

6 likes

Poeh…beetje druk die dial.

1 like

Vind het nou net een slappe waslijn, op die dial… Kleurtjes zijn weer wel fris.

2 likes

Stevig geprijsde quartz voor USD 670 en hardlex glaasje.
Maar dan heb je wel een special edition :hear_no_evil:

2 likes

Zo ongelofelijk lelijk, dat ding. Dat hele gezicht hoort niet op een horloge thuis. En WTF doet dat logo daar op, eh, 1 uur? Ik vind het geen reclame voor Seiko als merk, en ik ben blij dat Grand Seiko er de handjes vanaf heeft getrokken.

Dat geldt trouwens ook voor die “collab” met die onderdelenboer die neonlampjes en knalpotjes voor Toyota’s maakt… Ik bedoel, hoe “gimmicky mall watch” wil je het maken? En alsof ik geil word van een bedrijf wat Toyota accessoires maakt. Pfff.

Ik ben groot fan van Seiko, maar dit soort onzin stuit me echt tegen de borst. Er is wat te zeggen voor een aanbod met iets meer focus. Als je alle horloges voor iedereen wilt maken maak je net niemands horloge.

Oris begrijpt het beter. Die werken één keer samen met een Japans bedrijf en ze kiezen Momotaro. Dat is cool. Dat past bij de tijd.

3 likes

Voor ons is een colab van een horlogemerk met de Nederlandse Spoorwegen geen goed idee. Of het horloge moet continue achter lopen :rofl:

In Japan schijnen ze echter mega-punctueel te rijden en vanuit dat oogpunt begrijp ik het wel.

Haha, mijn smaak is het ook niet.

Hebben we de Grand Seiko Oruri SBGW279 al gezien hier ?

Vind het wel een gaaf no-nonsense exemplaar.

37.3mm x 11.6mm,
box-shaped sapphire crystal; sapphire crystal caseback.
Water-resistance 30 meters.
caliber 9S64, hand-wound, power-reserve, 72 hours;
Crocodile strap.
Price, $4,600.

5 likes

Ik vind m een beetje saai eigenlijk :speak_no_evil:.

De case met een vlakke plaat is wat te dressy voor mij denk ik.

Vlakke plaat en zeker met die croc band en dat formaat en simplistisch uiterljik een discrete dresser inderdaad

Bij Seiko spreken ze dan over een distortion-free finish.
De kast zou geïnspireerd zijn op die van de vroege GS uit 1960.

In 40-42mm zou ik hem best willen.
Mooi clean exemplaar.

20cm polsomtrek?

Als ik 4,5k stuk te slaan had zou deze hoog op de lijst staan daarvoor.

Zijn deze hier al voorbij gekomen?

Die witte met (snowflake?) wijzerplaat is echt mooi. Nog met de gewone wijzers en niet de nu vaker geziene afgekapte.

2 likes

3 likes

Dit is toch wel een heel mooi horloge.
Ik houd alleen niet zo van Roman numerals. Maar dat hoort bij zo’n horloge.
Benieuwd naar hoeveel mm deze is. Zal wel rond de 40mm zitten.

3 likes

Nee, Romans en ook deze wijzers zijn niet mijn ding. Maakt 't zo oubollig. Beetje wat een aardrijkskundeleraar tegen de pensioengerechtigde leeftijd zou dragen. :wink: Maar goed, er zullen ongetwijfeld fans zijn.

1 like

Nee joh,

Dit moet 37 x 11 mm zijn. Perfecte maat. Zit in dezelfde wheel house als dit:

En da’s echt perfect voor een net horloge, ook al zou hij alsnog 1mm dunner mogen zijn.

Grand Seiko heeft dit jaar ook 35mm quartz horloges uitgebracht in de elegance lijn, en ik vind de notie van kleinere en fijnere Grand Seiko echt fantastisch.

1 like

Thickness: 12.4㎜
Diameter: 40.5㎜
Length: 48.8㎜

Met die email plaat, blauwe wjzers en romeinse cijfers doet het mij denken aan Breguet

1 like

Ik vind het alleen jammer dat Seiko consistent niet kiest voor hitte-geblauwde wijzers. Ik heb naar de Arita platen zitten loeren, de witte emaille en zo voort, en ook de SDGM die ik ooit had had zo’n gelakte blauwe wijzer. Op de dag dat ze er hitte-geblauwde wijzers in gooien heb ik zo’n ding.

1 like