Klopt dat is zo zonde. Als je nog nooit hitte blauw in het echt gezien hebt weet je niet hoe ellendig van die geverfde wijzers zijn.
In de dames line up?
Klopt dat is zo zonde. Als je nog nooit hitte blauw in het echt gezien hebt weet je niet hoe ellendig van die geverfde wijzers zijn.
In de dames line up?
Dat idd
Bedankt, maar dit horloge is niks voor mij. Ik houd meer van de tool watches
Die witte is idd wel erg lekker!
Ik had deze even gemist… Heel veel “shut up take my money” gevoel.
Nieuwe blackout serie. Verschijnt in juni.
Cool dat ze met meer variatie komen qua formaat. De presage van 37mm die ik heb vond ik ook een verademing.
Kwam hier net dezelfde posten
Ik vind de SRPH99K1 de mooiste van het trio
all black vind ik altijd mooi
Een beetje als de Oris 65. Wel leuk erbij voor de variatie!
Een zwarte serie met mintgroene lume.
De witte broer van de delfts blauwe wijzerplaat van eerder.
En nieuwe Style 60s horloges. Die ik nog steeds kut met peren vind. Had dan een re-release van een monopusher chronograaf gedaan, niet deze re-hash van de geijkte nieuwe cocktail time uurwerken in een veel te dikke kast met nodeloze power reserve en zeigerdatum, en dan voor die smak geld ook nog met een hardlex glaasje. Pfff.
Inderdaad. Dat zou weleens een kandidaat voor me kunnen worden.
Ik heb ooit een SARX029 met Urushi wijzerplaat gehad, en die blijft door m’n hoofd spoken.
Maar deze SPB319J1 is wel heel mooi.
Ten opzichte van de SPB267J1 heeft deze een cleanere dial, zelfs geen datum, een fatsoenlijke hoogte/diameter verhouding en een gangreserve van 70 uur. En hoewel ik een liefhebber ben van stalen banden, past bij porselein toch beter een lederen band.
De SPB267J1:
Maar eens even in de week leggen. Ze zijn toch nog niet uitgebracht.
Ik vind die 60’s Style Presages nog niet zo lelijk, die SSA451J1 vind ik dan nog de mooiste
geïnspireerd op hun Tokyo Olympic chronos van 1964
kleurzetting vind ik netjes, subdail is mooi uitgevoerd, mooie porporties ook, niet te groot, niet te dik,
maar een horloge met zo’n looks en dan maar waterdicht tot 5atm vind ik wel een beetje ondermaats
ik zag een prijskaartje van 570£
En ja, een reissue van de 1964 monopusher had ik ook graag gezien
Je ziet wel een beetje gelijkenis
En waarom niet, dat ze er dan ineens een Count Graph erbij doen
de SPB127 is de fatsoenlijke reissue. Om de een of andere reden een model dat erg under the radar gaat. Onbegrijpelijk!
Omdat ze dat horloge geen eer aan kunnen doen. Zo iets moet je alleen maken als je het goed kan doen.
Dat je de aller eerste volledig Japanse chronograaf ooit herdenkt met een horloge wat geen chronograaf is is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Het illustreert ook waarom Seiko nooit serieus genomen zal worden door een groep mensen. Wat ze hadden moeten doen is een monopusher column wheel chronograaf uurwerk maken wat plat is, om vervolgens een 39x12,5mm chronograaf uit te brengen met mooie decoratie op het uurwerk en een fatsoenlijke waterdichtheid. En saffier. Had daar 2500 ballen voor gevraagd, of desnoods 3000 en ik had een typische “shut up and take my money” gedaan.
Op Chrono heb ik ze voor €400 weg zien gaan.
Is ook een beetje het manco met veel Seiko’s van de laatste jaren. Zijn best wel aan de prijs geworden, nieuw. Dus vooral voor jezelf kopen. Dat is ook mijn intentie. Als ik zou willen beleggen ging ik wel in crypto.
Ik denk dat Seiko precies doet wat ze zelf willen en niet beïnvloed (willen) worden door de wensen van hun klanten.
Ik denk dat bijna niemand van deze horloges af weet en dat dus wel mee zal vallen
De realiteit tegenwoordig is dat het extreem duur en lastig is een nieuw uurwerk te ontwikkelen. Voor een limited edition van in totaal 6000 stuks (verdeelt over 3 kleuren) is dat het nooit waard om te doen. Voor 1 model gaan ze dat tegenwoordig nooit meer doen.
Je kan ook zeggen van jouw KS reissue, waarom heeft die een datum? Dat model was een no date model. Maar Seiko heeft tegenwoordig geen no date uurwerk meer daar voor en een nieuwe ontwikkelen is voor 1 model niet rendabel.
Overigens is de spb127 100m waterdicht, met saffier en 11mm hoog.