Meer Seiko 2022 modellen!

Op Chrono heb ik ze voor €400 weg zien gaan.
Is ook een beetje het manco met veel Seiko’s van de laatste jaren. Zijn best wel aan de prijs geworden, nieuw. Dus vooral voor jezelf kopen. Dat is ook mijn intentie. Als ik zou willen beleggen ging ik wel in crypto.

1 like

Ik denk dat Seiko precies doet wat ze zelf willen en niet beïnvloed (willen) worden door de wensen van hun klanten.

1 like

Ik denk dat bijna niemand van deze horloges af weet en dat dus wel mee zal vallen :smile:

De realiteit tegenwoordig is dat het extreem duur en lastig is een nieuw uurwerk te ontwikkelen. Voor een limited edition van in totaal 6000 stuks (verdeelt over 3 kleuren) is dat het nooit waard om te doen. Voor 1 model gaan ze dat tegenwoordig nooit meer doen.

Je kan ook zeggen van jouw KS reissue, waarom heeft die een datum? Dat model was een no date model. Maar Seiko heeft tegenwoordig geen no date uurwerk meer daar voor en een nieuwe ontwikkelen is voor 1 model niet rendabel.

Overigens is de spb127 100m waterdicht, met saffier en 11mm hoog. :smile:

1 like

Een complicatie toevoegen is één ding, maar de chronograaf complicatie weglaten op een, eh, chronograaf ter ere van Japan’s eerste eigen, eh, chronograaf is natuurlijk raar.

Daar verandert whataboutism niks aan. :grin:

Wie zegt dat er geen markt is voor coole monopusher chronografen? Sellita verkoopt ze niet voor niks als OEM uurwerk, nietwaar? Dus zelfs als Seiko geen horloges uit zou willen brengen, dan nog kunnen ze ze via SII verkopen.

Men neme Seiko’s automatische column wheel, make hem monopusher en hale de automatische opwind module er af. Voila. Als sellita het kan voor een Valjoux 7750 base voor horloges van onder de 2000 ballen…

Zonder chronograaf is dat niet zo moeilijk. Mijn Archimede is 9,8 mm hoog, m’n Nomos is platter. Shit zeg, m’n Farer Lander is 10,8mm hoog met een GMT complicatie.

Dat is geen whataboutism maar een illustratie van het feit dat custom/speciale uurwerken tegenwoordig gewoon niet meer haalbaar zijn.

Volgens mij waren dat de andere serie toch

Het lijkt me een heel erg niche product. Zeker als je er 3000 euro voor moet gaan vragen.

Ik dacht dat te plat ook weer niet door de Fate ballotage commisie heen kwam :wink:

2 likes

Dat klopt. Daarom vroeg ik om een 12,5mm dikke monopusher met één register en bol saffier. Kan hem zo uit tekenen. :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Terug naar jouw SPB: ik vind hem supertof, versta me niet verkeerd, maar niet als viering van wat hij viert. Da’s alles.

SNE587P1 solar - SRPH97K1 samurai - SRPH99K1 tortoise
New black series “night vision” with new lumibrigt tapatalk_-855725120_400x400

4 likes

Die Samurai zou ik wel willen…

1 like

Wat mij betreft moeten ze dat zeker doen!
Wat een mooi horloge!

Als ik kijk naar wat ik kan waarderen in mooie horloges is als ze er wat anders uitzien qua lay-out maar wel in balans zijn. Prachtig die datum!

Ach, ik vind 'm wel wat hebben, hoor.


Maar ja, ik heb ook een zwak voor panda- en reverse pandawijzerplaten en dan heeft deze ook nog 'ns een lekkere retro vibe. Ja hoor, ik zeg :+1:

4 likes

Een power reserve van 41 uur is toch ook niet meer van deze tijd. Om daar nou een extra complicatie voor op de wijzerplaat toe te voegen…
Of is het juist om te zien dat je elke dag goed je pols moet bewegen :grin:

1 like

Deze Seiko spoort je aan om vooral actief te blijven! :wink:
Nee, gangreserve kan zeker beter. Maar volgens mij is plm. 40 uur PR nog best wel gangbaar, hoor. Ook bij duurdere horloges. En Seiko kan het natuurlijk wel beter. Maar dan zou ie ook weer duurder worden. :unamused:

Is er een opvolger/reissue van de 6105 - 8000, in circa 40mm kast en kroon op 4 ?
Dank :+1:

Bij mijn weten niet.

1 like

Als ik het juist heb begrepen, wordt dit model nog in 2022 uitgebracht.

2 likes

Dank :+1:
en als je een link o.i.d. hebt zie ik het graag.

40mm is dan weer nét te veel voor een dresser. 37/39 is de sweetspot.

4 likes

De maat van deze horloges is op mijn pols echt fantastisch. Dit zijn comfortabele kasten, ook al zijn ze op papier best groot.

Ik loer iedere keer weer als ik een foto van deze modellen zie, maar ze vallen voor mij af omwille van de gebruikte wijzers. Wat ik echt jammer vind, ik had graag een horloge met porseleinen wijzerplaat gehad.

Als iemand nog een betaalbaar horloge kent met zo’n wijzerplaat (met hitte-geblauwde wijzers) dan verneem ik het graag.

1 like

Mee eens. Dauphine zou voor mij de bom zijn. Toch hou ik de linkse nog in overweging. En dat voor een stalen banden liefhebber! Geen datum, blauwig porselein. Heerlijk.

Feuille wijzers zijn voor mij prima, maar dat doorschijnende plastic blauw… Zo slecht.

1 like