Een complicatie toevoegen is één ding, maar de chronograaf complicatie weglaten op een, eh, chronograaf ter ere van Japan’s eerste eigen, eh, chronograaf is natuurlijk raar.
Daar verandert whataboutism niks aan.
Wie zegt dat er geen markt is voor coole monopusher chronografen? Sellita verkoopt ze niet voor niks als OEM uurwerk, nietwaar? Dus zelfs als Seiko geen horloges uit zou willen brengen, dan nog kunnen ze ze via SII verkopen.
Men neme Seiko’s automatische column wheel, make hem monopusher en hale de automatische opwind module er af. Voila. Als sellita het kan voor een Valjoux 7750 base voor horloges van onder de 2000 ballen…
Zonder chronograaf is dat niet zo moeilijk. Mijn Archimede is 9,8 mm hoog, m’n Nomos is platter. Shit zeg, m’n Farer Lander is 10,8mm hoog met een GMT complicatie.
Een power reserve van 41 uur is toch ook niet meer van deze tijd. Om daar nou een extra complicatie voor op de wijzerplaat toe te voegen…
Of is het juist om te zien dat je elke dag goed je pols moet bewegen
Deze Seiko spoort je aan om vooral actief te blijven!
Nee, gangreserve kan zeker beter. Maar volgens mij is plm. 40 uur PR nog best wel gangbaar, hoor. Ook bij duurdere horloges. En Seiko kan het natuurlijk wel beter. Maar dan zou ie ook weer duurder worden.
De maat van deze horloges is op mijn pols echt fantastisch. Dit zijn comfortabele kasten, ook al zijn ze op papier best groot.
Ik loer iedere keer weer als ik een foto van deze modellen zie, maar ze vallen voor mij af omwille van de gebruikte wijzers. Wat ik echt jammer vind, ik had graag een horloge met porseleinen wijzerplaat gehad.
Als iemand nog een betaalbaar horloge kent met zo’n wijzerplaat (met hitte-geblauwde wijzers) dan verneem ik het graag.
Mee eens. Dauphine zou voor mij de bom zijn. Toch hou ik de linkse nog in overweging. En dat voor een stalen banden liefhebber! Geen datum, blauwig porselein. Heerlijk.