Meer Seiko 2022 modellen!

Mij te bling, een GMT moet voor mij een tool watch uitstraling hebben…

2 likes

Ik vind 'm prachtig, maar tegelijkertijd te dik en te groot. Als dit nou eens een 40x12mm horloge was… Tja. Zelfde geldt voor de Astrons die @Apeks aanhaalt.

Een GMT hoeft voor mij dan ook geen tool uitstraling te hebben. De mooiste GS GMT’s zijn, in mijn beleving, de dressy varianten uit de heritage lijn, die twee quartz versies die ze voeren. En de blauwe sport GMT, uiteraard, dus tool mag zeker, zo lang het maar klein blijft.

2 likes

Je hebt wel een punt, als ik zo naar mijn Mido kijk :blush: die is minder tool dan mijn Glycines maar heeft wel een sportief gezicht dat is waar ik eigenlijk op doelde.

Evengoed vind ik met name de indices van deze GS iets te nadrukkelijk.

1 like

Waar dient die subdial voor? Hij gaat maar tot 40?

1 like

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar

1 like

Da’s de gangreserve-indicator. Mooi Scrabblewoord, trouwens. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wel heel tof die linker versie!

1 like

Datum
Hij gaat tot 31

Datum indicator ipv gangreserve

Ik refereerde aan de wijzer die tot 40 gaat. Daar vroeg hij namelijk naar en dat is de PR. Die andere wijzer geeft idd de datum aan.

Als ik kijk op welk bericht hij reageert kom ik bij de door jou geposte pressage en die loopt niet tot 40 vandaar mijn reactie. Maar misschien mis ik om welk horloge het dan wel gaat in dat geval excuus.

Edit: verdraaid ik zie nu pas de PR indicator op de plaat :sweat_smile::rofl: maar omdat hij het over subdial had heb ik de PR over het hoofd gezien.

1 like

Als de seconden werden aangeven op de subdial, en de bezel en power reserve werden weggelaten zou dit echt een gaaf model zijn. Zo is hij ook mooi, maar heeft mi een paar overbodige dingen

1 like

Ik bedoelde idd de subdial die, nu blijkt, de datum aangeeft.
Dank allen!

1 like

3 nieuwe modellen in de prospex line. all black.

SRPH97K1

SRPH99K1

SNE587P1

11 likes

nog een LE (998 exemplaren) voor de Kawasaki liefhebber
deze SEIKO PROSPEX X KAWASAKI NINJA ZX-10R

3 likes

Duimpje hard omlaag voor het gebruiken van vijf(!) verschillende fonts* voor de diverse cijfers op de dial. En dan ga ik ervan uit dat de kleine rond de zes niet weer anders zijn.

Die dial is sowieso aan alle kanten uit balans natuurlijk.

* ik denk zelfs dat het vijf verschillende typfaces zijn.

7 likes

Ik heb een Kawasaki, maar zowel die Ninja als dat horloge zijn afgrijselijk. De motor omdat ik totaal niet van buikschuivers houd, maar dat horloge slaat als een lul op een weduwnaar. De tekening van de motor op de wijzerplaat is kitscherig, de secondewijzer… Tja. Ook de faux toerenteller op de rehaut is belachelijk, de hoeveelheid fonts is niet cool en tot slot vind ik die rooie blob op die minuutwijzer echt heel erg lelijk.

Kortom: Wat zaten ze in godsnaam te roken toen ze deze monstrositeit bedachten en waarom doet Kawasaki er eigenlijk aan mee? Brrrrr.

Maar goed:

SZEL009, 630 Euro’s in Hong Kong. Man man man man. In geen 630 jaar.

3 likes

Ik zag deze eergisteren toevallig ook en heb 'm meteen in bestelling laten zetten. Verwachting is binnen 1 a 2 weken in huis.:ok_hand:

15 likes