Meer Seiko 2022 modellen!

40mm is dan weer nét te veel voor een dresser. 37/39 is de sweetspot.

4 likes

De maat van deze horloges is op mijn pols echt fantastisch. Dit zijn comfortabele kasten, ook al zijn ze op papier best groot.

Ik loer iedere keer weer als ik een foto van deze modellen zie, maar ze vallen voor mij af omwille van de gebruikte wijzers. Wat ik echt jammer vind, ik had graag een horloge met porseleinen wijzerplaat gehad.

Als iemand nog een betaalbaar horloge kent met zo’n wijzerplaat (met hitte-geblauwde wijzers) dan verneem ik het graag.

1 like

Mee eens. Dauphine zou voor mij de bom zijn. Toch hou ik de linkse nog in overweging. En dat voor een stalen banden liefhebber! Geen datum, blauwig porselein. Heerlijk.

Feuille wijzers zijn voor mij prima, maar dat doorschijnende plastic blauw… Zo slecht.

1 like

Ik snap dat ook niet. Is zo’n afknapper.

1 like

Ik vind ook dat er op zo’n plaat verder niet te veel gekribbel moet staan, en mijn oog valt telkens weer op die rij mieren onderaan bij de 6.

Ik weet niet of deze wel langs gekomen was…

5 likes

Mij te bling, een GMT moet voor mij een tool watch uitstraling hebben…

2 likes

Ik vind 'm prachtig, maar tegelijkertijd te dik en te groot. Als dit nou eens een 40x12mm horloge was… Tja. Zelfde geldt voor de Astrons die @Apeks aanhaalt.

Een GMT hoeft voor mij dan ook geen tool uitstraling te hebben. De mooiste GS GMT’s zijn, in mijn beleving, de dressy varianten uit de heritage lijn, die twee quartz versies die ze voeren. En de blauwe sport GMT, uiteraard, dus tool mag zeker, zo lang het maar klein blijft.

2 likes

Je hebt wel een punt, als ik zo naar mijn Mido kijk :blush: die is minder tool dan mijn Glycines maar heeft wel een sportief gezicht dat is waar ik eigenlijk op doelde.

Evengoed vind ik met name de indices van deze GS iets te nadrukkelijk.

1 like

Waar dient die subdial voor? Hij gaat maar tot 40?

1 like

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar

1 like

Da’s de gangreserve-indicator. Mooi Scrabblewoord, trouwens. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wel heel tof die linker versie!

1 like

Datum
Hij gaat tot 31

Datum indicator ipv gangreserve

Ik refereerde aan de wijzer die tot 40 gaat. Daar vroeg hij namelijk naar en dat is de PR. Die andere wijzer geeft idd de datum aan.

Als ik kijk op welk bericht hij reageert kom ik bij de door jou geposte pressage en die loopt niet tot 40 vandaar mijn reactie. Maar misschien mis ik om welk horloge het dan wel gaat in dat geval excuus.

Edit: verdraaid ik zie nu pas de PR indicator op de plaat :sweat_smile::rofl: maar omdat hij het over subdial had heb ik de PR over het hoofd gezien.

1 like