Meer Seiko 2022 modellen!

Ik moest even zoeken naar ‘Chaos Fishing Club’, maar het is blijkbaar een kledingmerk.

Laten we zeggen dat deze horloges wel goed bij de kleding passen…

mjah, die stijlvolle Chaos Fishing Club glow in the dark crocs zijn momenteel niet op voorraad

2 likes

Sommige limited editions zijn zo braaf, een standard SKX met een ander kleurtje. Deze modellen tonen wat meer durf wat mij betreft. Alleen de uitwerking is er niet. Neem die bovenste, best leuk an sich. Maar de cijfers op de bezel zijn te klein en de wijzers te iel voor een drukke plaat als deze.

Caseback vd laatste is :+1: verder vind ik het persoonlijk niet echt iets

Ik zeg CTRL-alt del :joy:

Yup. De Seiko Multipla. Gedurfd, maar oh, zo lelijk.

3 likes

De OG Multipla is een classic :smile: De revisie was laf.

2 likes

Bij de ADs in Duitsland hebben ze deze nieuwe modellen binnen gekregen.

10 likes

Die zijn zo leuk dat ik ze de lume pip op 3 vergeef. :+1:

1 like

Die wijzerplaten hebben ze ook mooi gemaakt.

16 likes

Ik hoop dat alle stofjes en oneffenheden op het glas zitten… :face_with_monocle:

Misschien al eerder voorbij gekomen deze Titanium Astron met keramische lunette, 39mm, €2300

SSJ009J1

7 likes

Kast is zo open gemaakt even een blaasbalgje er overheen en klaar is kees :wink:

Wel een goede maat. Eindelijk.

1 like

Maar hij is niet van 2022. :wink:

Een voorlopige lijst van 2022. Niet te geloven wat ze in 6 maanden allemaal uitbrengen.

De website heeft ook artikels voor de grand seiko en credor afdeling.

4 likes

bijzonder om het allemaal zo bij elkaar te zien! het is echt wel veel in 6 maand, ben benieuwd wat er verder nog komt

Vorig jaar zijn er 408 Seiko modellen en 66 grand Seiko modellen uitgebracht. 474 modellen dus.

Van Seiko alleen al waren er 110 limited editions die samen tot 184.000 “limited” horloges hebben geleid.

Even ter vergelijking.
Glashütte Original maakt ongeveer 10.000 horloges per jaar. A lange und Söhne ongeveer 3000-5000 (zie wisselende cijfers op 't forum) en FP Journe zo’n 800 horloges.

Dat zijn dus alle horloges van alle modellen bij elkaar opgeteld.

Je hebt er niks aan maar vind dat zulke vergelijkingen altijd leuk perspectief geven over hoe achterlijk veel Seiko modellen er zijn.

Ik persoonlijk vind het jammer. Te veel modellen. Te weinig continuïteit. Geen duidelijke modellijnen. 95 procent van de modellen wordt daardoor binnen no time weer vergeten,en dat is zonde. Maargoed het houd het forum wel lekker bezig hahah.

4 likes

Voor de meeste dingen enkel een ander kleurtje, dan is het niet zo moeilijk :grin: Al zitten er ook een aantal geheel nieuwe modellen tussen

en soms wel echt wat andere uurwerken, bv de presage GMT