Allereerst wil ik graag even reageren op de negatieve reacties over Rolex horloges. Ik voel me overigens niet aangesproken, ik denk echter dat je pas echt een mening kunt hebben als je ook één of meerdere Rolex horloges in je bezit hebt of gehad hebt. Ikzelf bezit al ruim 20 jaar meerdere Rolexen. Ui tervaring kan ik zeggen dat de kwaliteit uitstekend is. ik zwem, douche, voetbal, tennis, ski, snowboard en weet ik het niet allemaal wat met deze klokken zonder problemen. In mijn omgeving zijn redelijk wat mensen met dezelfde ervaring. Nee, er is niets mis met de kwaliteit van een Rolex, echt volkomen onzin. Een Rolex mits goed onderhouden (gem. om de 7 jaar) gaat een mensenleven mee.
Waar ik het wel mee eens ben is het feit dat je voor een goedkoper bedrag een horloge kunt kopen waar ook zonder problemen bovengenoemde activiteiten mee kunt verrichten.
Ik vind echter dat het in dit topic teveel over de prijs van een horloge gaat.
Ik zou als eikpunt liever willen zien wat een horlogemerk voor de industrie heeft betekent. In dit kader vind ik bv. een Cartier veel teveel overgewaardeerd.
Dit merk heeft jarenlang niet eens een eigen uurwerk op de markt gebracht. Ik heb echter begrepen dat dit onlangs wel is gebeurt. Seiko daarentegen vind ik een zwaar ondergewaardeerd merk. Dit is de grootste manufactuur ter wereld die overigens naast de bekende lijnen ook zeer exclusieve (Credor) horloges op de markt brengt. Tevens hebben zij heel wat innovaties op de markt gebracht. Mijn waardering voor horloges heeft dus ook te maken met hetgeen een merk voor de branche betekent heeft. Prijs vind ik geen meetpunt, iedereen moet voor zichzelf bepalen hoeveel hij/zij voor een horloge uitgeeft.
Gr,
Ron.