Mening van expert gevraagd: Redenen tot twijfel echtheid Rolex Deep Sea?

Jij zegt mij dat als ik een serienummer heb en bel naar Gassan bv voor een Rolex dat zij zullen zeggen of ze die hebben verkocht?

Ik zou niet weten waarom niet… Bovendien, als hun naam gebruikt wordt op een replica pasje zullen ze dat graag willen weten denk ik.

1 like

Privacy? Als jij mijn serienummer hebt van mijn horloge wil ik niet dat jij kan weten waar ik die heb gekocht.

Oh nee hoor…begrijp werkelijk niks van je zin.

2 likes

En als alle twijfel weg is gaat hij dan kopen ?

Mijn Rolex staat te koop. Er staat Gassan op het pasje. Jij belt Gassan om te kijken of zij dit horloge ooit verkocht hebben, ik vind dat dat niet zou mogen, dat ik bel om een afschriftje om aan jou te tonen wel. Maar dat jij informatie kan opvragen over een horloge waar je de eigenaar niet van bent voor zo een duur object vind ik absurd.

Uhmm…ok top :+1:

Ze hoeven alleen maar “ja of nee meneer” te zeggen.
Persoonlijke informatie mogen ze niet geven. Ben je bang dat ze de verkoopprijs prijsgeven?

Ik zou bij twijfel ook de desbetreffende dealer bellen voor een verificatie!

Ik heb wel eens contact gehad met Heetman omdat ik een Rolex had die was voorzien van de “beruchte” Heetman-gravure (geen b/p). Aan de hand daarvan werd me toen bevestigd dat het door hen verkocht was en wanneer.

In theorie zou een AD gerust kunnen aangeven dat op een bepaalde datum een horloge met een bepaald serienr is verkocht, zeker als je de papieren in de hand hebt.

Goed plan. Want een afschriftje met het ja woord van Gassan is helemaal onvervalsbaar.

Snap ik heus wel. Verkoopsprijs kan me ook geen moer boeien want heb nog nooit een horloge nieuw gekocht :stuck_out_tongue:

Evenwel kan ik me gewoon niet indenken dat ‘mijn’ AD er antwoord zou op geven. Die zou zeggen dat de eigenaar maar eens moest bellen en dat alleen na akkoord er een mailtje met bevestiging naar de koper zou gaan bv.

Dat niet, maar helpt wel voor je eigen “gemoedsrust”

Gestuurd via een officieel emailadres van een AD? Ja.

Ik quote jezelf nu even:

geldt dat dan ook niet voor een afschriftje van een AD?

Het enige wat ik wil horen is of het horloge met serienummer xxxxx inderdaad bij hun verkocht is.

Ik quote mezel ook wel even dan;

Of ga je een phishing campagne opstarten om het Gassan email adres te spoofen?

Vertel me dan eens hoe jij dat voor je ziet? Jij stuurt Gassan een mailtje met het verzoek om bevestiging te geven dat het horloge inderdaad bij hun verkocht is. Als jij dan antwoord hebt stuur je mij het mailtje door of print je het uit? Of ze moeten hun antwoord rechtstreeks naar mij mailen?

Ik kan (en als ik dat kan dan kan iedereen dat) jou straks nog een mail sturen waarin Jennifer López mij ten huwelijk vraagt.

6 likes

Bingo.

Niet van het emailadres rechtstreeks van de AD.

zou je dat even willen doen? Lijkt me wel amusant :slight_smile:

Ik heb al vriendelijk bedankt voor de eer :sunglasses:

Goed, voor het hier nog verder uit de hand loopt: de consensus lijkt dat mijn Deep Sea echt is, ik ga asap eens langs RSC op te kijken of zij dat officieel willen bevestigen, dan heb ik dat papier toch gewoon in handen en in de toekomst geen discussie meer nodig…

1 like