Mensen met een slechte bedoeling

Ik lees net van een topic van een mede-formulid, er is bij hem ingebroken.
Ik wilde even iedereen, die ook onder ‘hier je hele collectie in 1 foto’ berichten plaatst,vragen om goed na te denken over wat je nu eigenlijk aan het doen bent.

Iedereen kan lid worden van dit forum, niet iedereen heeft goede bedoelingen. Als je je hele collectie even showt, en de week erop iets koopt of verkoopt aan iemand, bij jou thuis bijvoorbeeld. Dan weten de mensen met slechte bedoeling dus precies wat er te vinden is en waar alles ligt.

Ze kunnen proberen een afspraak te maken, en wanneer je zegt dat je niet kunt omdat je bijvoorbeeld Weg bent, slaan ze toe.

Denk na over de dingen die je plaatst, de mensen die je in je huis laat en je privacy.

29 likes

Bedenk er tegelijkertijd bij dat als wij iets hebben zien gebeuren, ons reptielenbrein onmiddelijk in een evolutionaire kramp schiet die ons doet denken dat de kans dat ons exact hetzelfde overkomt plotseling veel groter is.

Kortom, we hoeven de goden niet te verzoeken, maar we hoeven ook weer niet in de totale paranoia te schieten. :slight_smile: Nadenken is altijd goed, maar ik probeer wel te blijven beseffen dat er veel meer behulpzame, leuke en aardige zaken rondgaan op dit forum dan horrorverhalen.

12 likes

Inderdaad…
Zolang je niet je adres onder je account zet zal het wel meevallen.

Marktplaats waar je bij je verkoopadvertentie in maps je adres wordt weergeven op basis van je gps locatie is meer de boosdoener denk ik.

Je doet er goed aan om dit uit te zetten bij je instellingen.

4 likes

Wijze woorden👍 @Osman

1 like

We hoeven absoluut niet paranoïde te gaan doen, mee eens. Maar we moeten ook zeker niet denken dat iedereen betrouwbaar is, ik heb die fout zelf vaak gemaakt in mijn jonge leven.

Ik bedoel te zeggen dat je je zelf ook niet een makkelijke ‘prooi’ moet maken.

1 like

Ik ben meer op mijn hoede voor de ®Overheid :grin:

3 likes

Het valt ook wel mee, maar er snuffelen vast wel een paar rond met andere gedachten dan vrienden maken en over horloges praten. Dat is niet te bewijzen maar bijna ondenkbaar dat het niet zo is tegenwoordig.

Als ik even rond ga snuffelen onder de post van hier je hele collectie op 1 foto, vervolgens bied ik een mooi bedrag op een horloge van een van die mensen, en ik wordt uitgenodigd om thuis even op koffie te komen en om te kijken, dan ben je toch al heel ver (als je slechte bedoelingen hebt)

2 likes

Spreek dan af bij de van der Valk, parkeer een tijd voor de afspraak in de straat zodat je kunt verifieren dat er niemand thuis is en ga da… oh… wacht… :slight_smile:

Even serieus, er zijn nog wel andere zaken die veel erger zijn… Als je nu kijkt wat mensen prijsgeven op de combi Facebook, Twitter en Instagram, dan denk ik dat er nog wel hetere kastanjes uit het vuur te halen zijn.

Mensen bouwen daar profielen op van elke scheet die ze laten over tijd, en als ze dan op vakantie zijn posten ze de selfies van Mallorca inclusief de geschatte terugkomsttijd. :slight_smile: Wat @BadgeandBezel over marktplaats roept klinkt niet verkeerd.

4 likes

Ik heb alle hoop voor die mensen op social media al lang laten varen. Ik wilde gewoon even iedereen er aan herinneren om op te letten.

4 likes

Ik vind 't wel een goeie, maar op marktplaats zet je geen foto van je hele collectie, lijkt mij.

1 like

Daar is volgens mij zelfs een tv programma over geweest, een tijd geleden op nl 3. Gingen ze op social media uitvogelen waar de huiseigenaren op dat moment waren, om vervolgens het huis om te toveren.

jongens heb pas gelezen over inbrekers die inbraken wanneer de mensen gewoon thuis waren adressen die hadden ze van de rijkste mensen van nederland met alle adressen erbij woonplaats en alles das lekker voor zon mannen . marino altijd voorzichtig zijn.

1 like

@anon50762135EV heeft de adressen van bijna alle actieve forumleden. Tegen de tijd dat hij vaker luxe vakanties gaat boeken moeten we achterdochtig worden :wink:

15 likes

he bauhaus, jij durft. marino

@anon50762135EV weet dat hij mij niet al te serieus hoeft te nemen en dat doe ik zelf ook niet …

en de telefoonnummers van hun vrouwtjes :sunglasses:

16 likes

Dat boeit veel forumleden volgens mij nog geen eens, als je maar niet ongewild aan hun horloges komt :joy:

11 likes

Voor de nodige make up tips, vermoed ik zo :wink:

5 likes

Ach ja dan jatten ze wat horloges. Big deal. Zo lang ik maar een biertje kan drinken 's avonds.

nee daarvoor moeten we sinds kort bij sojabaas @HanDavinci zijn

7 likes