Met deze dagen is het als horloge liefhebber afzien

Jullie denken dat jullie t zwaar hebben…?

Hier in Hong Kong is t 31° met gevoels temperatuur 39° in n klam/vochtig klimaat.

Mn arme Samurai heeft t er maar zwaar mee :hot_face:

5 likes

Kroon dus niet vergeten goed aan te draaien :sweat_smile:

Sterkte!

1 like

Geen probleem met een lichtgewicht duiker, met een verstelbare rubberen band van meer dan 1cm.

4 likes

Met rubber of nato is het prima te doen… alleen staal is voor mij een no-go met deze temperaturen. Althans als er geen quick-adjust op zit…

1 like

Met dit weer leg ik meteen de hele collectie rond het middaguur te braden voor net dat beetje extra tropical effect op de plaat. Daarmee kun je bijvoorbeeld prima een pensioen- danwel ander gat mee vullen.

(Ok…het antwoord is: een vintage met tritium houd ik wel uit de felle zon).

2 likes

Horloge met leren band blijft inderdaad in de doos met dit weer maar staal gaat prima! Alleen de glidelock een tikje ruimer…:sweat_smile:

4 likes

Tip, uurwerk uit de kast… in de hand houden met wijzerplaat naar je toe ( ongeveer 40 cm afstand aanhouden… slok water met bleekmiddel 80/20 in de mond… in de zon kijken en vol over de wijzerplaat niezen.
Daarna droogdeppen met een licht vochtige doek.

2 likes

Stalen band gaat perfect met warm weer, zeker als je een glidelock hebt.
Een lederen band vind ik ranzig met warm weer, en eigenlijk niet alleen met warm weer.
Transpiratievocht trekt daar toch vaak in en dat heeft iets ranzigs.

Factor 50 op het glas :innocent: ?

Haha. Ik heb nooit zonnebrandcrème in huis. Weet dat ze zeggen dat dit ook voor bruinen mensen aan te raden is, echter ga ik niet bakken in de volle zon. Daar zie ik het nut niet van in.

Vraag me nu wel af of dit zou werken, maar ik gok dat er enkel een dikke vettige laag op zit na toepassing :rofl:

1 like

Breitling chronomat 13350 nu op rubber met dat warme weer :sunny:

2 likes

Je kunt toch wel een paar dagen om geen horloge om te doen :wink:

Dit bericht herinnert mij eraan dat ik vandaag nog even de ratelband van de SKX wat ruimer moet zetten.:grin:

Hier enkel elastische Nato of MN strap met tropische temperaturen :+1:

Snap ik ook niet. Met zonnebrand verleng je de tijd die je in de zon kan bakken. Als je dus geen zonnebrand gebruikt hoef je minder lang te bakken voor hetzelfde resultaat en je houdt zeeën van tijd over! :joy:

1 like

En geld :joy:

1 like

Plus dat spul stinkt als ze ziekte. Kan het slecht hebben. Enige keer dat ik het wel gebruik, is tijdens wind/golf surfen of kajakken op zee. Dan verbrand zelfs mijn tropen huid :rofl:.

Even on topic; even een afschuwelijk slecht gemaakte wristshot van een prachtige vintage en loodzware stalen blok in de zon. Heerlijk.

7 likes

Als ik dit zo lees zou ik als ik jou was geen enkel horloge dragen wanneer de temperatuur boven de 20 graden komt :sweat_smile:
Heb er totaal geen last van met stalen band en on the fly verstelbare sluiting.

Schaduw links, horloge links en bier ook links. Nergens last van. :rofl::beers:

2 likes

Iets kleins en dun voor mij denk ik.

1 like