Met je horloge om slapen.

In z’n eigen bedje :melting_face:

12 likes

Snachts de Pixel watch om :speak_no_evil:

Ik sta vroeger dan m’n vrouw op en dan kan ik het vibratie-alarm gebruiken zodat zij niet wakker hoeft te worden.

Ik draag mn WHOOP in de nacht. Horloge ligt inmiddels iedere nacht op het nachtkastje.

Nope. Ik heb geen smartwatch nodig die me vertelt hoe ik geslapen heb. Dat voel ik zelf wel. Verder vind ik alle smartwatches (behalve de TH Connected) lelijk. En, als horlogeliefhebber, kies ik toch voor echte horloges; niet voor computertjes die daar wat op lijken. Maar goed, ieder z’n ding, natuurlijk. :person_shrugging: :+1:

Ik slaap overigens horlogeloos. Deze ligt, normaal gesproken, altijd vlak naast mij en gaat vlak voor ik m’n ogen sluit pas af en 's morgens meteen weer om. 's nachts geen last van; maar overdag voel ik me ‘naakt’ zonder horloge. :smile:
image

1 like

En niemand is in de afgelopen vijf jaar begonnen over Durex of anders gono in de disco.

Teleurstellend.

Oef. Die is in de maak.

Nee. Gewoon nee.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10745206/

https://www.nu.nl/tech/6357309/smartwatches-zorgen-soms-voor-onnodige-slaapstress-klinieken-zien-toename.html

@Hotseflots kassa 1, aub

Overigens al een toen jaar oude discussie, of trackers niet meer kwaad dan goed doen. Ik voorkom neuroses liever dan ik ze genees.

Hé, ik kan weer aan een stukje schaamteloze zelfpromotie doen. Leuk!

Ik droeg tijden lang een Apple Watch tijdens het slapen. Sterker nog, ik droeg 'm ook tijdens het niet-slapen. Het is in mijn optiek echt een apparaat om tureluurs van te worden. Blijkbaar kwamen de Guardian en ik tot grofweg dezelfde conclusie.

Waar het bij mij nu zover aan het ‘doorslaan’ is, dat ik eigenlijk ook een permanente hekel aan mijn mobiele telefoon begin te krijgen. Maar da’s een andere discussie. :slight_smile:

3 likes

Ik slaap altijd samen met mijn horloges en mijn vrouw Maria. :sweat_smile: :rofl:

3 likes

Ieder zijn eigen keus natuurlijk. Ik kijk ook niet elke dag wat m’n slaapscore is en andere data.
Vooral de wekker met trilfunctie vind ik top.

Overdag vind ik het juist fijn omdat ik met mn handen werk dat ik kan zie wie er belt voordat ik m’n telefoon uit m’n broekzak heb gehaald, al dan niet met vieze handen.

Ik weet dat je een TH fan bent maar die connected is zo lomp dat ik je punt in deze een beetje mis. Tijdens het slapen voel ik het liefst zo min mogelijk om de pols.

1 like

Tijdens de nachtrust gaat de horloge ook zijn bedje opzoeken, mijn nachtrust is belangrijker dan de tijd aflezen. Wekker gaat vanzelf.

Nachts niet maar overdag ook niet :joy:

1 like

Hier standaard elke nacht de Luminox om, ik wil geen wekker en in een oogopslag zien hoe laat het is. Kan perfect met die tritium tubes, wil niet meer anders.

Klopt. Toch zou ik niet snel een smartwatch kopen. Zelfs niet van TAG Heuer. Want ik ben in de eerste plaats horlogeliefhebber en vind persoonlijk dat een smartwatch daar niet goed bij past.

O.k., dat mag je vinden, natuurlijk.
Máár als ík dan echt aan de smartwatch zou moeten en dus kan kiezen tussen zoiets

en zo een.

Tja, dat is dan toch wel weer een heel gemakkelijke keuze, voor mij.
Ik ben naast horlogeliefhebber ook niet blind. :wink:

2 likes

Tel op vliegtuigstand.
Keer aantikken en zie hoe laat het is

Horloge om de pols met slapen en aanverwante bedzaken is 100 procent zeker krassen en schrammen oplopen

Niks irritanter dan een wekker.
Mijn tel doet alleen trillen als ik niet eerder wakker ben dan de ingestelde tijd. Dat is voldoende.

Had het maar niet mijn telefoon moeten worden …

Nee… ben dus niet van de horloges om met slapen en nee ben niet van de digitale polsdingen

Heb een klant die een Rolex DJ heeft als slaap horloge.
Deze gaat overdag dus ook echt van de pols af.
Moet niet gekker worden toch.

Sinds dat ik een jaar of zeven ben, denk ik, draag ik 24/7 een horloge.
Ook met slapen.
Afhankelijk van welk horloge ik draag (band), gaat hij af onder de douche.
Is het een duiker dan blijft hij om.
Bij klusjes een G-Shock.
Met sport weer de G-Shock.
Denk aan een Apple Watch erbij om de gym te monitoren. En alleen daarvoor.
Ik voel me er prettig bij. Geen horloge om voelt niet goed.

1 like

Je hoeft me niet te overtuigen van wat “jullie” zouden doen.
Voor mijn doeleinden is een Apple Watch voor mij de ideale optie.

Ik ben naast horlogeliefhebber helaas ook Apple adept. Het is dat mijn werk het niet toelaat anders droeg ik wel elke dag m’n Tudor.

1 like

Oh, het is ook zeker niet mijn bedoeling om jou ergens van te overtuigen. Ik vertel alleen wat ik vind. En ik bepaal, uiteraard, niet wat een ander moet vinden of doen.

Hey, helemaal prima, natuurlijk. :+1: Mijn vrouw heeft ook een Apple watch, iPhone en MacBook Pro en kan niet leven zonder, zeg maar. :wink: Ieder z’n ding. Dat snap ik, als horlogeliefhebber, dan ook wel weer. :person_shrugging:

1 like

Zeker niet het plan… doen wat je zelf prima en fijn vind…

Waarom zou dat niet kunnen? (Of gewoon als.keuze.liever niet)
Wat doe je dan? Tudor.kan wel wat hebben.
Ik draag mijn Breitling ook met werken en ding krijgt wat te voortduren maar gaat er niet kapot van …
Ik draag mijn millgaus ook tijdens alle werkzaamheden thuis bij de paarden, tuin, weide, klussen, enz enz.
Blijft gewoon netjes lopen… kan wel wat hebben

1 like

Ik ben service-loodgieter en zit vaak met m’n handen op plekken dat je snel een kras of deuk in je horloge hebt.
Met m’n Apple Watch let ik daar ook wel op maar is natuurlijk een andere prijsklasse.

1 like

Als je m netjes wilt houden snap ik het.
Horloge kan het wel hebben…

Ik vond het jammer dat ik thuis mooi spul had en tijdens het werken dit niet om kon hebben.
Dus…heb 2 lekkere besters gekocht die ik gewoon draag wat ik ook doe.
De skyracer en milgauss dus.
Deuk, kras of hap eruit mag dus gebeuren.

1 like

Ken het, daarom heb ik een CASIO van net 100 eutjes. Die is niet meer om aan te gluren zoveel krassen zitten er op. (ook al een paar keer klem gezeten tussen een warmtepomp en een muur)

1 like