Met of zonder cyclops?

Voor de liefhebbers van cyclops zouden ze ook een PRX uit kunnen brengen met zo’n puist, want de datum is daarop ook minder goed te lezen dan op de Super Seville

1 like

Toch ben ik persoonlijk wel blij dat er op de PRX geen cyclops zit :blush:

2 likes

Zonder. Alle dagen lang.

1 like

Het oogt direct plezierig en rustiger zonder.

1 like

heel mooi!! ik kan niet wennen aan dat vergrootglas, wist niet dat er een sub was met datum en zonder vergrootglas, echt heel mooi

1 like

Ik kan niet wennen aan horloges mét en heb reeds enkele weer verkocht enkel daarom.
Toch verkies ik dat een horloge origineel blijft.

1 like

Op de oude generaties van de Sea-Dweller zit inderdaad geen cyclops, dit omdat deze bij het saturatie duiken tijdens de decompressie los zou kunnen komen door de minuscule luchtbelletjes in de lijm die dan uit kunnen gaan zetten. Nieuwe generatie heeft wel een cyclops, omdat Rolex ze er nu bljkbaar wel op kan lijmen die de druk aankan :wink:

Nee de SD natuurlijk!

1 like

Ja! Lekker hoor!

Met of zonder puist, het is mij om het even….

3 likes

met geen mogelijkheid krijg ik m eraf. Helaas

Het is de gewenning! Als er nooit een cyclop op een horloge zou hebben gezeten, had niemand het er over. Nu is er een keuze (zonder of met) en gaan we denken, wikken en wegen.

Zelf heb ik voorkeur voor geen cyclop. We weten toch meestal de dag en datum zo’n beetje?

1 like

Al die tijd gedacht dat het in het glas blazen zat. Wist ook echt niet dat het met wat lijm verbonden zat.
Weer wat geleerd.

Zul je net zien… ik hield een paar keer achter elkaar kort brander van aansteker op de pukkel zodat de lijm op kon opwarmen, toen met mesje tegen de onderkant aan gedrukt en toen kon ik hem er zo vanaf wippen :grin:

2 likes

Ik wist dit tot voor kort ook niet, maar toen ik er achter kwam was de keus om er af te halen snel gemaakt :wink:

1 like

Morgen nog eens proberen

1 like

Veel mooier zonder die pukkel. Is het moeilijk om die te verwijderen?

1 like

Durven en voorzichtigheid dan is het makkelijk

1 like

Op deze foto vind ik het er zeer goed uit zien.

1 like

Als rasechte ADDer weet ik de dag altijd wel, maar de datum? Mijn brein slaat dat echt niet op. Kijk soms wel 3x per dag naar die datum op mn horloge :rofl:.

3 likes

Herekenbaar :sweat_smile:

1 like